کد خبر: ۲۱۳۵۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان سفر دو روزه خود به استان های کرمانشاه و کردستان، با مهندس رضایی استاندار کرمانشاه و معاونین ایشان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، در ابتدای این جلسه دکتر خلج با اشاره به بحران کم آبی در کشور گفت: از طرفی منابع آبی در کشور کاهش یافته و از طرف دیگر در مناطقی مانند سفید برگ جوانرود که تولید، اشتغال و گردشگری در کنار هم دیده شده که متاسفانه بدلیل ورود آب فاضلاب روستا این مجتمع تعطیل گردیده لذا در سازمان دامپزشکی تلاش خواهیم کرد با هماهنگی نهادها و سازمان های مرتبط و با حمایت مسئولین استان این مشکلات را حل کنیم که ضمن رعایت سلامت مردم، این مراکز به چرخه تولید بازگردد.

وی با اشاره به اهمیت بیماری تب مالت گفت: با تلاش های سازمان دامپزشکی کشور و وزارت بهداشت آمار مبتلایان تب مالت از سال 86 تا کنون به شکل چشمگیری کاهش یافته اما برای کنترل کامل این بیماری با برنامه های تدوین شده، می توانیم در راستای کنترل بیماری قدم های محکم تری برداریم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه فعالیتهای مجموعه دامپزشکی در راستای اقتصاد مقاومتی و بهداشت عمومی می باشد افزود:از مسئولین استان انتظار داریم همچون گذشته دامپزشکی استان کرمانشاه را یاری کنند تا انشاا.. فعالیت های دقیق تر و موثرتری انجام شود.

در ادامه مهندس رضایی استاندار کرمانشاه با تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیتهای اداره کل دامپزشکی استان گفت: فعالیتهای اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در حوزه سلامت و بهداشت عمومی موثر بوده و مجموعه استانداری در تمام زمینه ها آمادگی هر گونه همکاری را با دامپزشکی استان را دارد.

در ادامه مهندس آزرمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه با اشاره به اقدامات مهم کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان افزود: متاسفانه مشکلات عدیده ای که در حوزه تب مالت وجود دارد از قبیل هم مرزی با کشور عراق و همجواری استان کرمانشاه با استانهای آلوده کشور از نظر تعداد مبتلایان به بیماری تب مالت و این موضوعات کار ما را در مقابله با بیماری مشکل می سازد چون دام عشایر این مناطق بصورت مرتب در حال تردد در بین استانها هستند لذا ضرورت دارد که به منظور رفع این مشکل، توسط سازمان دامپزشکی و سایر وزارتخانه های مرتبط به صورت منطقه ای تصمیم گیری شود تا کنترل بیماری هدفمندتر شود.

سپس مهندس میرزایی معاون برنامه ریزی استانداری نیز با اشاره به صادرات دام و مرغ از استان کرمانشاه گفت: یکی از توانمندیهای استان کرمانشاه، حوزه صادرات دام است به نحوی که در سال گذشته حدود 170 هزار راس دام از استان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده و اقدامات و عملکرد مناسب اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه باعث گردید تاکنون هیچ محموله مرجوعی نداشته باشیم که با تسهیل روند صادرات بدون شک اقدامات موثرتری در این حوزه انجام خواهد شد.

در ادامه مهندس نیک کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اقدامات موثر مسئولین استان در کنترل بیماری لمپی اسکین توجه بیشتر به استان کرمانشاه خصوصا در حوزه اعتبارات ماده 10 و 12 به دامپزشکی استان را خواستار شد.

در پایان دکتر نادر پرور مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از حمایت و همراهی استاندار و معاونین ایشان در کنترل بیماری لمپی اسکین و VHS، خاطر نشان کرد: با توجه به وظایف خطیر سازمان دامپزشکی کشور که در کنار حمایت از تولید، سرمایه گذاری و اشتغال پایدار بایستی سلامت محصولات تولیدی مدنظر قرار گیرد ، این مهم در استان کرمانشاه با حمایت و همراهی مسئولین ارشد استان همواره در دستور کار قرار دارد.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر رحیمی
|
-
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
0
0
تب مالت کاهش یافته یا سونامی تب مالت براه افتاده؟ به حق چیزهای نشنیده!!!!
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
0
0
ای کاش مسئولین در سفرهای استانی یک ساعتی را هم برای شنیدن مشکلات و راه حل های مبارزه با بیماریها که بخش خصوصی دایما به طور مستقیم با دام ودامدار ارتباط دارد قرار میدادند نه فقط به دیدار مسئولین که ارتباط مستقیم با دام ودامدار را ندارد می رفتند
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
0
0
چه كسي اين وسط دروغ ميگويد وزارت بهداشت يا سازمان دامپزشكي يا هر دو شما پيدا كنيد پرتغال فروش را!!!!!!!!
نظر شما
ادامه