کد خبر: ۲۱۳۷۵


به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، دکتر علی رضایی‌پور بعداز ظهر امروز در شورای هماهنگی مدیران و ناظران ذبح شرعی در اراک اظهار داشت: اراک به عنوان پایلوت شهر سالم از منظر غذا انتخاب شد که برای تحقق این هدف ارتقاء کیفیت و سالم سازی فرآورده های خام دامی و مواد پروتئینی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: برای اجرائی شده طرح شهر سالم از منظر غذا در اراک اقداماتی از جمله قرنطینه و بازرسی دام و همچنین تجهیز کدینگ محصولات پروتئینی با جدیت انجام شد و مراکز پرورش دام و کشتارگاه‌ها موظف به اجرای نکات بهداشتی خاص هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: به منظور تامین غذای سالم از جمله مرغ و تخم مرغ، سیستم کدینگ و ردیابی فرآورده های خام دامی در استان مرکزی اجرائی شده است.

رضایی پور با اشاره به کارکرد سیستم کدینگ و ردیابی گفت: کارکرد سیستم کدینگ و ردیابی به این صورت است که اطلاعات مربوط به تاریخ تولید و انقضاء و وضعیت بهداشتی محصول ثبت شده و مصرف کنندگان با ارسال این کد به شماره‌های بازرسی سازمان از چگونگی تولید این محصول مطمئن شوند.

وی افزود: با توجه به اهمیت سلامت گوشت مرغ و مصرف این فرآورده در جامعه، تولید مرغ با وزن یک کیلو و 800 گرم در استان مرکزی مورد توجه قرار گرفت و محصول های تولیدی با وزن بیشتر به مراکز قطعه‌بندی ارسال می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: کشور ایران و از جمله استان مرکزی برای تولید محصولات خام دام و طیور قابلیتهای بی شماری دارد که واحدهای تولیدی آن میتوانند با رعایت مقررات لازم و دریافت کد نظارت شرعی بستر حضور خود رد بازارهای جهانی را بیشتر کنند.

 

 

نظر شما
ادامه