کد خبر: ۲۱۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  شورای عالی اداری به منظور ارتقاء سلامت، بهداشت و ایمنی مواد و فرآورده‌های غذایی، بهداشتی، تجهیزات و اقلام پزشکی و ارتقا کیفیت دارو با تشکیل سازمان غذا و دارو موافقت کرد.

شورای عالی اداری بنا به پیشنهاد مشترک معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تشکیل سازمان غذا و دارو از ادغام شرکت سهامی دارویی و تجهیزات پزشکی کشور با مرکز توسعه غذا و دارو در وزارت بهداشت،‌ درمان وآموزش پزشکی موافقت کرد.
بر اساس این مصوبه، همه وظایف و اختیارات، نیروی انسانی، پست های سازمانی، امکاناتف دارایی‌ها و بدهی‌های شرکت و مرکز مذکور ، به سازمان غذا و دارو منتقل می شود و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است حداکثر تا پایان سال 1389 نسبت به تفکیک وظایف شرکت سهامی دارویی و تجهیزات پزشکی کشور از نظر حاکمیتی (سیاست گذاری،هدایت و نظارت) و تصدی‌های قابل واگذاری به بخش غیر دولتی اقدام کند.
بر اساس این مصوبه شورای عالی اداری، سازمان غذا و دارو وظایفی چون تدوین و ارائه سیاست‌ها، برنامه‌ها و خط مشی‌های دارویی،‌ غذایی، آشامیدنی، آرایشی ، تعیین، تدوین و اعلام ضوابط،‌ویژگی‌ها و مقررات مربوط به واردات، صادرات، تهیه، تولید، انبار، حمل و نقل، توزیع، عرضه و انهدام مواد، محصولات و فرآورده‌های فوق‌الذکر و تعیین، ‌تدوین و اعلام ضوابط و ویژگی‌های مربوط به ارزیابی و کنترل برنامه‌ها و خدمات واحدهای دارویی، غذایی را بر عهده دارد.
همچنین صدور، تمدید و لغو موقت و دایم پروانه موسسات تولیدی، وارداتی، نگهداری، حمل و نقل، عرضه و توزیع دارویی، تولیدی مواد خوراکی، صدور پروانه‌ها و مجوزها‌ی بهداشتی ساخت و ورود مواد، فرآورده‌ها ، انجام نظارت، آزمایش و کنترل کیفی مواد، فرآورده‌ها، احیا مصرف داروهای‌ گیاهی و گسترش استفاده از آن، تهیه، خرید و تامین دارو، شیرخشک، تجهیزات و اقلام پزشکی در جهت تامین و تحویل اقلام ضروری بازار از طریق منابع داخلی و خارجی و سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرای تحقیقات مرتبط با کنترل، آزمایش و ارتقای کیفیت اقلام فوق الذکر از دیگر وظایف این سازمان جدید است.
با تصویب شورای عالی اداری ، هیئتی متشکل ازنمایندگان وزیر بهداشت، شرکت سهامی دارویی و تجهیزات پزشکی کشور و نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل می شود تا نسبت به تعیین تکلیف اموال، دارایی‌ها ، دیون و تعهدات شکرت مذکور و انتقال آن به سازمان غذا و دارو یا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام کند.
بر این اساس ، اساسنامه سازمان غذا و دارو ظرف مدت سه ماه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.
بر اساس این مصوبه، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسؤول حسن اجرای این مصوبه است و گزارش اجرای آن را ظرف مدت یکسال به شورای عالی اداری ارائه خواهد کرد.
این مصوبه از سوی لطف الله فروزنده ، معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی اداری برای اجرا ابلاغ شده است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
lk
|
-
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۹
0
0
آیا دامپزشکی به آن ملحق نمیشه؟
نظر شما
ادامه