کد خبر: ۲۱۴۱۰
تعداد نظرات: ۳۱ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی در این نامه لزوم حفظ حقوق و شئون حرفه‌ای دامپزشکی را متذکر شد ...
jjjjj

حکیم مهر - در پی اظهارنظرهایی جنجالی و غیر مستند در حوزه دامپزشکی از سوی برخی از پزشکان در روزها و هفته‌های اخیر، دکتر صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به دکتر زالی رئیس سازمان نظام پزشکی خواستار حفظ حقوق و شئون حرفه‌ای دامپزشکی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی، دکتر صفری در این نامه ضمن انتقاد از برخی اظهار نظرهای غیر کارشناسانه در حوزه دامپزشکی از سوی برخی پزشکان مانند اظهار نظر در خصوص ذبح غیرشرعی حیوانات، رنگ کردن گوشت مرغ، لزوم حذف واکسیناسیون در صنعت طیور و غیره از رئیس سازمان نظام پزشکی خواسته است حفظ حقوق و شئون حرفه‌ای دامپزشکی را به اعضای خود متذکر شود.

بر اساس این گزارش متن نامه دکتر صفری به رئیس سازمان نظام پزشکی که رونوشتی از آن برای اعضای دو کمیسیون بهداشت و درمان و کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نیز ارسال شده است، بدین شرح است:

 

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر زالی

رییس محترم کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

سلامٌ علیکم؛

احتراماً ضمن تبریک فرا رسیدن ایام مبعث پیامبر اکرم (ص)، و پیرو نامه شماره 176 مورخ 30/01/94 به استحضار عالی می‌رساند یکی از اهداف مشترک سازمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، حفظ شئون حرفه‌ای و حفظ و حمایت از حقوق صنفی اعضای خود در برابر اشخاص حقیقی و حقوقی می‌باشد. در این راستا، اخیراً اظهارنظرهایی جنجالی و غیر مستند در خصوص ذبح غیرشرعی حیوانات با الکتریسیته و گازCo  در برخی کشتارگاه‌ها و رنگ‌کردن گوشت مرغ (توسط جناب آقای دکتر حسن اکبری، متخصص آسیب‌شناسی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم)؛ موتاسیون ویروس‌ها بر اثر واکسیناسیون مرغ‌های گوشتی و لزوم حذف واکسیناسیون در صنعت (توسط جناب آقای دکتر محمود ابراهیمی، استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله در گفتگو با خبرگزاری ایسنا) و واکسیناسیون نامناسب بروسلوز دامی سبب ایجاد التهاب در جامعه و بی‌اعتمادی به خدمات بهداشتی دامپزشکان به عنوان حافظان سلامت مواد غذایی با منشأ دامی شده ‌است. امروزه علوم بسیار تخصصی شده‌اند که صاحب‌نظران و اندیشمندان هر رشته‌ای ضمن احاطه بر مباحث خویش، به خود اجازه دخالت در گرایش مشابه رشته‌ی خود را نمی‌دهند و در سایر علوم زیستی و مباحث بین رشته‌ای نیز خود را صاحب نظر و رأی نمی‌دانند.

انتظار سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران از آن سازمان محترم این است که حفظ حقوق و شئون حرفه‌ای دامپزشکی را به اعضای خود متذکر شده و ضمن پیگیری موارد فوق، از خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی نسبت به فعالیت‌ها و خدمات بهداشتی دامپزشکان در عرصه‌ی بهداشت عمومی و تأمین امنیت و سلامت مواد غذایی پیشگیری به عمل آید. بدیهی است چنین بیانات نسنجیده به سود فعالان عرصه سلامت و بهداشت عمومی اعم از پزشکان و دامپزشکان و ... نخواهد بود و استمرار نظرات غیر کارشناسی و غیر مسؤولانه سبب وارد آمدن خدشه‌ای بسیار جدی به شئون حرفه‌ای اعضای محترم آن سازمان نیز خواهد شد.

مستدعی است دستور رسیدگی سریع را صادر فرموده و این سازمان را از نتیجه پیگیری‌های به عمل آمده مطلع فرمایند.

دکتر محمدرضا صفری رئیس سازمان

 

شایان ذکر است دکتر صفری پیشتر نیز در پی اظهارات دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در برخی نشریات و خبرگزاری‌های کشور مبنی بر بالا بودن میزان هورمون در گوشت مرغ که واکنش‌های بسیاری را در بین متخصصان و تولیدکنندگان صنعت دام و طیور کشور به همراه داشت، با ارسال نامه‌ای به وی خواستار ارائه مستندات و توضیحات لازم در خصوص این اخبار شده بود که وی با صدور نامه‌ای این اظهارات را رد کرد. 

 

 

برچسب ها: صفری، زالی،
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
DVM
|
-
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
می بینم که آقای صفری فعال شدند و تند و تند نامه نگاری می کنن!!!! .................!!!!
ناشناس
|
-
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
این که اظهار نظر دامپزشک است حالا آنجا کار می کند دلیلی نمی شود که زالی تعیین تکلیف کند :
موتاسیون ویروس‌ها بر اثر واکسیناسیون مرغ‌های گوشتی و لزوم حذف واکسیناسیون در صنعت (توسط جناب آقای دکتر محمود ابراهیمی، استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله در گفتگو با خبرگزاری ایسنا)
ناشناس
|
-
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
با تشکر از دکتر صفری، خواهشمندم تمامی صنف دامپزشکی از حقوق خود دفاع کنند. مشکلات داخل صنفی واقعیت دارد و در آن شکی نیست ولی منافع دامپزشکی بر همه موارد ارجحیت دارد.
به خاطر داشته باشیم در همه صنوف از جمله پزشکی مشکل وجود دارد. وزیر بهداشت چند روز پیش از آموزش ضعیف پزشکی و کشیک فروشی انترن ها و... سخن گفتند.
ناشناس
|
-
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
بالاخره بعد از یک خواب زمستانی طولانی! شاهد یک خمیازه هم بودیم!
ناشناس
|
-
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
................................ باعث اینگونه نامه نگاری ها شده و بس. و گرنه تا حالا آقایان کجا بودند مگه؟؟!!! این همه به ما دامپزشکان ظلم شده، این همه از طرف کارفرمایان (بگوییم سرمایه داران!) در حق ما اجحاف گردیده، این همه تو رادیو و تلویزیون به صورت های مختلف به دامپزشکان توهین شده، این همه فارغ التحصیل بیکار دامپزشکی وارد جامعه شده. پس این آقایان تاکنون کجا تشریف داشتند که حالا بدینگونه برای ......................... شده اند؟!!! دوستان دامپزشک من! ..................... لطفا!!!
ناشناس
|
-
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
حرکت مثبتی بود. امیدوارم همین روند در احقاق حقوق صنفی ادامه داشته باشد. با آرزوی موفقیت برای دکتر صفری و همکاران
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. کار مثبت و خوبی انجام شده است. متاسفانه بعد از دوره طولانی سکوت و انفعال آرام آرام بارقه های امید مشاهده می شود اما اکتفا به نامه نگاری کار درستی نیست. سازمان نظام دامپزشکی باید رأساً وارد عمل شود و در دو زمینه اولاً پیگیری موضوع از مراجع قضایی و ثانیاً روشنگری و تبیین و توجیه مشکلات مطرح شده به طور اساسی کار کند. ان شاء الله مسئولین محترم این امر را مورد توجه قرار دهند. ضمناً مجدداً به جناب آقای دکتر صفری عرض می کنم سازمان نظام دامپزشکی بر اساس قانون باید حافظ حریم حرفه دامپزشکی باشد. یکی از مهمترین این نکات احترام به اعضاء و تکریم آنان است. زمانی که خبر پلمپ این سازمان از سوی شهرداری تهران مطرح شد باید نظام دامپزشکی در این خصوص به اعضاء توضیح می داد (که نداد). از سویی دیگر هیچگاه نه در این دوره و نه در دوره های قبل فهرست هزینه کرد پولی که از اعضاء گرفته می شود منتشر نشده است (آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟) اشکالی هم در این باره نیست. چه عیبی دارد که اعضاء بدانند مثلاً سازمان نظام دامپزشکی در سالهای 90 یا 91 یا 92 یا 93 دقیقاً در چه زمینه هایی چه هزینه هایی انجام داده است. بدیهی است اگر مثلاً اعضاء بدانند در یک سال هزینه رنگ آمیزی و خرید تجهیزات دفتر رئیس سازمان نظام دامپزشکی، هزینه حق مدیریت معاونین سازمان نظام دامپزشکی، هزینه سوخت خودروی در اختیار رئیس نظام دامپزشکی، هزینه مصرف شده در کنگره های دامپزشکی و سود حاصله، هزینه صورت گرفته در نظام دامپزشکی استانها به تفکیک، هزینه صورت گرفته در انتشار مجله سازمان نظام دامپزشکی، هزینه اضافه کار رئیس و معاونین سازمان نظام دامپزشکی و نظایر آن چقدر بوده است آنگاه قضاوت بهتری درباره عملکرد سازمان نظام دامپزشکی داشته باشند. بنده به عنوان یک عضو نظام دامپزشکی انتظار دارم سازمان نظام دامپزشکی فهرست هزینه کرد مبالغ را برای اطلاع اعضاء منتشر نماید که این شفاف سازی به سود صنف و تکریم جامعه دامپزشکی کشور است. این را بد نگاه نکنید. چه بسا انتشار چنین فهرستی به مثبت تر شدن نگاه به سازمان نظام دامپزشکی هم کمک کند که خداوند هر که را بخواهد عزت می دهد هرچند دیگران نخواهند.
م. مهاجری
|
-
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
اقدام به جا و شایسته ایست
من تازه عضو نظام شده ام امیدوارم نظام بتونه از حرفه دامپزشکی تو جامعه دفاع کنه و مارو جلو خانواده و فامیل رو سفید کنه
با تشکر
ناشناس
|
-
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
با سلام چی شده تو نظام جدیدا حرکات جالبی میبینیم نه انگار واقعا بهشون برخورده که دارن همچین اقداماتی میکنن. بازم بد نیست. ممنون
بی نام
|
-
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
جناب آقای حکیم مهر بد نیست شما هم نظرتون رو اعلام کنید
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
با سلام و احترام،
فعالیتهای اخیر سازمان نظام دامپزشکی در راستای احقاق حقوق صنفی، اقدام بسیار مناسب و شایسته ایست. امیدواریم این قاطعیت در سایر زمینه ها هم ادامه یابد.
ناشناس
|
-
|
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
مدیر مسئول محترم حکیم مهر، درسته باز سانسور می کنید حرفم را اما اعتقاد راسخ دارم حرکت نظام نه برای صیانت از صنف دامپزشکی بلکه برای ................................................... در حالیکه هیچ ممیزی برای کارهایشان وجود ندارد!
دامپزشک
|
-
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
من واقعا از نظام دامپزشکی تشکر میکنم بنظرم نظام همپای سازمان از حقانیت دامپزشکی در بهداشت عمومی جامعه و صنف زحمتکش دامپزشکی پاسداری میکند بسیار سپاس . باید یکی بیاد و به این اقایان پزشک متذکر شود که اقا بجای اظهار نظر غیرکارشناسی در مورد مسائلی که کوچکترین اطلاعی از انها ندارید بیایید در زمینه سلامت جامعه و کنترل بیماریها مثل انواع سرطانها که به مرز هشدار رسیده کاری بکنید روغن پالم داروهای قاچاق صنایع عذایی مثل ابمیوه ها ابلیمو و... به کجا رسیدند کسی پاسخگو است
مسول فنی
|
-
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
جناب دکتر صفری عزیز:شما نفستون ازجای گرم در میاد !چون سر برج حقوق به حسابتون واریز میشه !بیمه سر جاش. بازنشستگی سر جاش میدونید معنی چند ماه بی حقوقی بی کاری فقر و نداشتن کرایه خونه یعنی چی؟ نه بخدااگه بدونید!کاش یه موضع هم نسبت به این مشکلات فارغ التحصیلان دامپزشکی میگرفتید!کاش یه موضع هم نسبت به خارج رفتن های دولتی ها میگرفتیدومیگفتید این ماموریت ها حق اون بچه های بدبختی است که توی کشتارگاهها فسیل شدندوکسی حتی حالشون رانپرسید!!!!!!!!!
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
اعتماد به نفس پزشکان، تبدیل به اعتماد به سقف شده است. دچار توهم همه چیز دانی شده اند. امیدوارم نظام تلاش بیشتر و مستمرتری در راستای احیای حقوق دامپزشکان کند.
متخصص طیور
دامپزشك
|
-
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
آقاى دكتر صفوى حرمت مسجد رو متولى اش نگه مى داره وقتى سازمان نظام دامپزشكى كه بايد پشتوانه دامپزشك ها باشه از كارفرما حمايت مى كنه وقتى بخش دولتى از مسئول فنى هاش حمايت نمى كنه چه انتظارى از بقيه دارين
مازیار منشئی
|
-
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
با سلام
جناب آقای دکتر صفری سپاس
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
جالبه کامنت های موافق افکار مدیر مسئول حکیم مهر به راحتی گذاشته میشه اما هر نظر مخالف آقای مدیر مسئول حکیم مهر فوری سانسور میشه. نمیدونم چرا ما ایرانیان اینقدرخودکامه هستیم و براحتی آب خوردن به خودمان اجازه میدیم که براحتی تو نشر افکار مخالف جرح و تعدیل میکنیم؟؟!!!! هیچ کس با فحش و توهین موافق نیست اما دایرهآزادی بیان حکیم مهر بقدری تنگ شده که بجای کلمه میز و صندلی نقطه چین میگذاره تازه ادعای آزادی بیان هم میکنه!!!!
مستغنی
|
-
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
سلام. من هم با دکتر لطفی زاده موافق هستم باید نظام توضیحات بیشتری در خصوص وضعیت خودش منتشر کنه.من حتی شنیدم شخصی که قبلا تو این سازمان دارای قدرت بوده و الآن عملا بیکاره حقوق غیر متعارفی داره دریافت میکنه. همچنین برخی نیروهای غیر متخصص پستها کلیدی تو سازمان گرفتن.
با تشکر
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
شب خوش!
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
گل گفتي واقعا متخصص طيور....پزشكان در اثر درآمد بالاي 3 برابر پزشكاي كشورهاي پيشرفته(تازه با توجه به پرداخت ماليات جزئي در ايران درآمدشون خيلي بيشتره) و ينكه تنها قشر تحصيلكرده جامعه هستند كه درامد بالا و عزت زيادي دارند دچار توهم شدند
رضا
|
-
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
کلمه اعتماد به سقف خیلی عالی بود. ولی مشکل درآمد دامپزشک ها خیلی مهم است. وقتی یک کارفرما به دامپزشک به عنوان یک نیروی تحمیلی نگاه می کنه و قدرت داره که هر چقدر دوست داره حقوق پرداخت کنه ارزش ما در جامعه کمرنگ می شه و راه برای نفوذ افراد بی صلاحیت باز می شود. ( اون دسته از دوستانی که نظرشون اینه که نباید با دستمزد کم کار کارد توجه کنند که زن و بچه و اجاره خونه کاسب و دامپزشک نمی شناسن خیلی وقت ها مجبوریم و ثانیا آیا دستمزدی که سازمان مشخص کرده خیلی خوبه ؟ با ماهی 2 میلیون تومان شما مانند یک فرد تحصیل کرده زندگی می کنید؟ آیا دستمزد یک پزشک هم اینقدر هست ؟ )
ناشناس
|
-
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
0
0
نکته مهم اینه که مدیران بزرگوار سازمان نظام ............................... شما اگر زاویه نگاهتون رو تغییر بدهید متوجه میشین که دامپزشک ها هم به شکر خدا وضعشون خوبه.
ناشناس
|
-
|
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
0
0
اینها لازم نیست شکایت به نظام پزشکی ببرن. همون بیان دخل و خرج نظام و میزان حقوق و مزایای مدیران رو شفاف در سایت اعلام کنن تا اعضا بدونن که حق عضویتی که پرداخت میکنن صرف چه کارهایی میشه خودش یک دستاورد بسیار بزرگی هست.
ناشناس
|
-
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
0
0
با تشکر از مسئولان نظام دامپزشکی
و حسرت بر دامپزشکانی که با گفته های بی موقع خود همیشه بر پیکر این رشته نیمه جان ضربه وارد می کنند.
ناشناس
|
-
|
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
0
0
جدیدترین مصاحبه دکتر دباغ مقدم
http://www.bartarinha.ir/fa/news/203468/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%B1%D8%BA%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D9%83%D8%B3-%D8%B4%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF
http://www.tasnimnews.com/Home/Single/740537
واقعا نمیدونم چی باید گفت
آقای دکتر هنوز حتی خبر ندارند که در سطح استان تهران هیچ گونه عرضه مرغ بصورت باز وجود ندارد و مرغ گرم و منجمد در بسته بندی می باشد
ضمنا هرچقدر گشتم ویدیویی از شستشوی مرغها با وایتکس پیدا نکردم
دکتر مبین شهرانی
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
0
0
جناب دکتر شهرانی
با سلام، ضمن تشکر از اطلاع رسانی شما. اصولا بنده تا به امروز با خبرگزاریی به نام ((تسنیم)) مصاحبه نکرده ام. بخش هایی از این مصاحبه، از مصاحبه ی بنده با رادیو سلامت بوده، که اصولا ربطی به این موضوع نداشته است؛ و بعد هم که خبرنگار محترم هر چه خواسته به هم بافته است. تقریبا می توانم بگویم حدود 80 درصد این جملات در هیچ مصاحبه ای از دهان بنده خارج نشده است. قطعا هم به عنوان یک مسول ارشد که شخصا در تایید بهداشتی و کیفی مرغ خرید عمده ی یک سازمان بزرگ نقش دارم، می دانم که در هیچ کجای کشور، مرغ باز عرضه نمی شود. اتفاقا تهران آخرین استانی بود که به این موضوع تمکین نمود. بنده در مورد چنین ویدیویی که حتی خودم یک بار هم ندیده ام، چگونه می توانم مصاحبه کنم؟؟!!
باور کنید با خواندن جملات، کم مانده بود از تعجب شاخ در بیاورم. مطمئن باشید از طریق مراجع ذی صلاح موضوع را پیگیری خواهم کرد.
باز هم تشکر می کنم که اطلاع رسانی و بنده را هوشیار کردید.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
0
0
خدمت دوست و همکار عزیز جناب آقای لطفی زاده باید بگویم به همه سوالات و مطالباتی که از مسئولان نظام دامپزشکی طرح کردید باید لیست اسامی دو و چند شغله ها را هم اضافه کرد که با دریافت های غیر متعارف و بعضا غیر قانونی ضمن اشغال یک پست و حذف یک فرصت شغلی عملی ضد اخلاقی انجام میدهند.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
0
0
اعضای شورای مرکزی که منتخبین 32 هزار نفر از اعضای نظام هستند باید در برابر عملکرد مسئولان نظام پاسخگو باشند
سليماني
|
-
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
0
0
با سپاس فراوان از دكتر صفري عزيز
ناشناس
|
-
|
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
0
0
بنویس. موفق میشی یه روز.
نظر شما
ادامه