کد خبر: ۲۱۴۱۶

معرفی 19 شرکت توسط سازمان دامپزشکی کشور وبا هماهنگی سازمان شیلات ایران برای صادرات محصولات شیلاتی به روسیه ایجاد نوعی انحصار بوده و غیرقانونی است.

به گزارش پایگاه خبری کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران، ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه سراسری تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران ضمن اعلام مطلب فوق افزود: پس از پیگیری های چندساله این اتحادیه وسایردستگاههای ذیربط از اوایل مهرماه سال گذشته امکان صادرات محصولات شیلاتی به بازار روسیه فراهم شد اما در همان زمان ودر یک اقدام غیرقانونی سازمان دامپزشکی کشور با هماهنگی سازمان شیلات ایران نسبت به معرفی 19 شرکت وانحصاری نمودن صادرات به بازار روسیه اقدام کرد که از همان زمان نیز این موضوع مورد اعتراض شدید اتحادیه قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پیس از پیگیری های گسترده، نشستی با حسن یونس سینکی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی درامور بازرگانی برگزارشد و پس از ارایه توضیحات، موضوع مورد بررسی قرار گرفت و وی نیز دستور اصلاح این امر را داد که متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.

مدیرعامل اتحادیه آبزیان با بیان اینکه در صادرات محصولات شیلاتی به بازار بزرگ روسیه شکست خورده ایم و عملکرد انحصاری این شرکتها نیز منتج به صادرات محصولات شیلاتی به بازار روسیه نشده است یادآور شد: در سال 2014 حدود 2.8 میلیارد دلار محصولات شیلاتی از نقاط مختلف دنیا وارد روسیه شده است که 180 هزار تن آن میگو بوده است.

وی با اشاره به نامه اتحادیه آبزیان به وزیر جهاد کشاورزی گفت: دراین نامه به صراحت از وزیر خواسته شده تا ضمن لغو انحصار ایجاد شده و عمل به قانون، نسبت به رفع موانع صادرات انواع آبزیان به روسیه اقدام نماید تا هر شخص حقیقی وحقوقی بتواند با رعایت ضوابط بهداشتی ایران و روسیه نسبت به صادرات آبزیان اقدام کند.

 

خبر مرتبط:

رئیس سازمان دامپزشکی: اجازه صادرات آبزیان به روسیه به تولیدکنندگان داده می‌شود، نه واسطه‌های تجاری

 

 

برچسب ها: روسیه، انحصار،
نظر شما
ادامه