کد خبر: ۲۱۴۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
دکتر لاریجانی گفت: مجلس برای ارتقای صنعت طیور، آماده گنجاندن پیشنهادات کارشناسی شده به صورت قانون در برنامه ششم توسعه می‌باشد ...

حکیم مهر - رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای یافتن بازارهای بین‌المللی و جهانی، باید ارتقای کیفیت و استانداردسازی تولید طیور صورت بگیرد، افزود: مجلس برای ارتقای صنعت طیور، آماده گنجاندن پیشنهادات کارشناسی شده به صورت قانون در برنامه ششم توسعه می‌باشد.

اولین جلسه همدلی و هم‌اندیشی دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با روسا و مدیران تشکل‌های صنعت طیور کشور، بعدازظهر پنجشنبه 24 اردیبهشت در منطقه خلجستان استان قم برگزار شد.

در این نشست برخی موارد و دغدغه‌های تولیدکنندگان این صنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست بر لزوم ساماندهی و تنظیم چرخه تولید طیور تاکید کرد و گفت: ضروری است ثبات در حوزه تولید طیور، بالا بردن ظرفیت تولید و ارتقای میزان صادرات این محصولات باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ارتقای کیفیت و استانداردسازی تولید طیور برای یافتن بازارهای بین‌المللی و جهانی بر لزوم به‌روز شدن تجهیزات کشتارگاه‌ها به ویژه استفاده از نمونه‌های داخلی تاکید کرد.

دکتر لاریجانی در پاسخ به درخواست مدیران حاضر در این جلسه مبنی بر تشکیل زنجیره یا اتحادیه واحدی برای ساماندهی امور تصریح کرد: در این رابطه باید نشستی با وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده و طراحان این پیشنهاد توضیحات و راهکارهای خود را ارائه دهند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی مجلس آماده بررسی و تصویب برنامه ششم توسعه می‌شود، لذا ضروری است تا در حوزه تولید طیور اگر پیشنهاداتی وجود دارد، ارائه و بررسی شود تا در نهایت با گنجاندن آنها در قانون برنامه ششم به صورت قانون درآیند. یکی از این موضوعات و پیشنهادات می‌تواند مشوق‌های صادراتی برای تولیدکنندگان و زنجیره تولید طیور باشد.

 

 

برچسب ها: لاریجانی، طیور،
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
0
0
متاسفانه وزارت جهاد طی سالیان گذشته بی رویه مجوز مرغداری صادر کرد وبااین کار خیلی ها رو به خاک سیاه نشوند. حالا با این پیشنهاد یعنی اینتگریشن مشخص شد، هدف راه انداختن اینتگریشن بوده ولی به قیمت هدر رفت بسیاری سرمایه مادی ومعنوی قشر عظیمی از مرغدارها و فعال شدن شرکت های اینتگریشن.
مسئول فنی دلسوز
|
-
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
0
0
نکته جالب اینجاست که همه شخصیتها صحبت از ارتقای کیفی و بهداشتی مواد خام دامی میکنند. همه هم میدانیم که این به نفع همه است چه از لحاظ سلامت جامعه، چه از لحاظ بحث صادارات. ولی دریغ از توجه خاص به مجریان ارتقای کیفی و بهداشتی واحدها که همانا مسئولان فنی و ناظران بهداشتی دامپزشک میباشند!!! متاسفانه با این شرایط، سازمان دامپزشکی و همین تشکلهای کارفرمایی که خدمت جناب لاریجانی رفته اند همه سعی و تلاشان بر این است که این مجموعه پر و بال نگیرد تا افراد خاص بتوانند بهره برداری های خودشان را از این آشفته بازار داشته باشند !!!
مسئولان فنی و ناظران بهداشتی تا این حد مظلوم واقع شده اند که حتی سازمان دامپزشکی تا الان که 2 ماه از سال جدید گذشته است تعرفه سال 94 را تعیین تکلیف نکرده است و همکاران همجنان مجبورند با حقوق سوری سال 93 قرارداد ببندند و نهایتا حقوق تعرفه سال 1392 را از کارفرما دریافت کنند. ( یعنی حداقل 2 سال از زندگی عقبند!!! )
همش تخلف و بی قانونی !!! واقعا تاسف برانگیز است !!!! ما داریم به کجا میرویم !؟؟؟
نظر شما
ادامه