کد خبر: ۲۱۴۴۲

معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی نوشته است:

 

«در پی کامنت های متعدد برای مقابله با حیوان آزاری و سگ کشی لازم دیدم توضیحاتی را در یک پست مستقل قرار دهم:

اول اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به لحاظ قانونی و در حیطه مسئولیت هایش بحث حیوانات رها شده در شهرها را ندارد و این امر برعهده وزارت کشور و شهرداری هاست. ولی به دلیل مطالبه شهروندان عزیز در این زمینه وارد موضوع شده و درکنار صدها کار دیگری که با حداقل امکانات باید پاسخگو باشد، تلاش می کند.

سال گذشته موضوع نحوه ساماندهی حیوانات رها شده را دنبال کرده و دستورالعملی را برای آن پیشنهاد دادیم. همچنین در نامه ای که اخیرا برای وزیر کشور ارسال شد خواستار اصلاح، به روز رسانی و اجرای کامل دستورالعمل مربوط به کنترل جمعیت سگ های رها شده که مسئولتش با دبیرخانه ستاد مرکزی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در حوزه معاونت امور عمرانی آن وزارتخانه است، شدم.

ادارات مربوطه مانند اداره کل حفاظت محیط زیست فارس برای پیگرد قانونی متخلفان توجیه شده اند و به عنوان نمونه همین اداره کل از شاکیان عوامل سگ کشی اخیر در قوه قضاییه بوده و پیگیر دستگیری و مجازات خاطیان است. ولی روشن است که مجازات اینان با سازمان نبوده و باید با احکام قوه قضاییه مجازات شوند.

از سوی دیگر سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به نشست هایی که با نمایندگان تشکل های غیردولتی و حامیان حیات وحش داشته، مراحل کارشناسی تهیه لایحه ای را برای ارایه به دولت در زمینه مقابله با این قبیل مسایل طی می کند.

از فعالین و طرفداران حیات وحش نیز انتظار می رود که این مشکلات را به دیگر مسئولین نیز منتقل کنند تا سازمان بتواند در یک هم افزایی مطالبات آنها را محقق سازد.»

 

 

نظر شما
ادامه