کد خبر: ۲۱۴۴۳
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
در این نامه همچنین از اظهارنظرهای متعدد غیرکارشناسی کارکنان وزارت بهداشت در حوزه دامپزشکی نیز انتقاد شده است ...
3

حکیم مهر - دکتر محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی، در نامه‌ای به دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انتظارات خانواده دامپزشکی در طرح تحول نظام سلامت سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی، دکتر صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی در این نامه ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های دست‌اندکاران و سیاستگذاران اجرای طرح تحول نظام سلامت بر لزوم توجه بیشتر به خانواده بزرگ دامپزشکی به‌عنوان سربازان گمنام عرصه سلامت و بهداشت عمومی جامعه تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از نامه خود به لزوم تحقق سلامت و پایداری آن در جامعه با تکیه بر یکپارچگی و وحدت تمامی عوامل مؤثر در سلامت اشاره و درمان بیماری‌ها بدون توجه به امر پیشگیری و توانمندسازی نهادهای متولی امر سلامت دام و سلامت غذا را موجب انحراف طرح ارزشمند تحول نظام سلامت و از دست رفتن دستآوردهای دانست.

صفری همچنین با انتقاد از اظهارنظرهای غیرکارشناسی برخی از پزشکان در زمینه‌های مرتبط با فعالیت حرفه‌ای دامپزشکی آن را مداخله در حوزه وظایف و مسئولیت‌های سازمان دامپزشکی دانسته و نسبت به آسیب به اعتماد عمومی جامعه به حرفه دامپزشکی و پزشکی و تولید دامپروری و کشاورزی کشور و تبعات ناشی از آن در سبد غذایی خانواده ابراز نگرانی کرد.

متن کامل نامه دکتر صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران به دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که رونوشتی از آن برای اعضای دو کمیسیون بهداشت و درمان و کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نیز ارسال شده است بدین شرح است:

 

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر هاشمی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام و دعای خیر،

احتراماً ضمن تبریک اعیاد خجسته ماه مبارک رجب خدمت جناب‌عالی و همکاران محترم فعال در حوزه سلامت، مایه خرسندی است که با تلاش وافر حضرتعالی و مدیران و دست اندرکاران وزارت متبوع شما و حمایت‌های ویژه دولت محترم تدبیر و امید و همچنین حمایت های گسترده مجلس محترم شورای اسلامی، امروز شاهد توجه قابل تحسین مسئولین و سیاستگذاران نظام به طرح تحول نظام سلامت کشور می‌باشیم و مردم شریف کشور عزیز اسلامی‌مان از دستآوردهای آن به‌ویژه در حوزه دارو، درمان و خدمات پزشکی بهره مند می‌باشند.

خانواده خدوم و پر تلاش دامپزشکی کشور که بعنوان سربازان گمنام عرصه سلامت بار بزرگ پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان، تأمین امنیت غذائی با منشأ دامی و تضمین سلامت غذا از مزرعه تا سفره را بر دوش می‌کشند در اولین سالگرد اجرای طرح تحول نظام سلامت، در دو بخش از جنابعالی انتظار ویژه دارند:

1) همانگونه که مستحضرید تحقق سلامت و استمرار و پایداری آن بدون توجه به یکپارچگی و وحدت عوامل مؤثر در سلامت اعم از سلامت غذا (از مزرعه تا سفره)، پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام و نهایتاً تأمین امنیت غذائی امکان‌پذیر نمی باشد. بعبارتی ادامه توجه گسترده به امر درمان بیماری‌ها بدون توجه حداقلی به امر پیشگیری و توانمندسازی نهادهای متولی امر سلامت دام و سلامت غذا چه بسا موجب انحراف طرح ارزشمند تحول نظام سلامت و از دست رفتن دستآوردهای آن خواهد گردید. درخواست مؤکد سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران از حضرتعالی این است که در بازنگری طرح تحول نظام سلامت در سال جاری الزامات به نقش برجسته دامپزشکی با محوریت سازمان دامپزشکی کشور بعنوان نهاد حاکمیتی متولی سلامت دام و فرآورده‌های دامی در تحقق سلامت جامع توجه ویژه صورت پذیرد.

2) در طی ماههای اخیر بویژه در سال جاری جامعه دامپزشکی کشور شاهد اظهارنظرهای متعدد غیر کارشناسی برخی از همکاران محترم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه های مرتبط با فعالیت حرفه ای دامپزشکی بوده که هم از بعد حقوقی مداخله در حوزه وظایف و مسئولیت‌های سازمان دامپزشکی و حرفه دامپزشکی تلقی می‌گردد و هم به جهت عدم برخورداری از پشتوانه فنی و کارشناسی موجب آسیب به اعتماد عمومی جامعه نسبت به حرفه دامپزشکی و پزشکی و تولید دامپروری و کشاورزی کشور گردیده و تبعات ناشی از آن هم اکنون نیز با مراجعه به افکار عمومی و البته سبد خانوار قابل لمس می‌باشد.

عدم توجه عملی و عینی به نقش برجسته و بی بدیل دامپزشکی در سلامت جامع و یکپارچه، در کنار تخطئه زحمات و فعالیت های دامپزشکی در این حوزه موجب دغدغه جدی و عمیق این روزهای جامعه دامپزشکی و همچنین صنعت دامپروری کشور و صنایع و حرف وابسته گردیده و ادامه این روند همبستگی همه ارکان‌های فعال در تحقق سلامت را خدشه دار خواهد نمود .

لذا سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران ضمن ارج نهادن مجدد به همه زحمات و تلاش‌های شما از جنابعالی به عنوان وزیری فرهیخته و پر تلاش و متکی به فرهنگ جهادی انتظار جدی دارد با دستور مؤکد برای پایان دادن به اینگونه اظهار نظرات که بیشتر جنبه رسانه ای داشته تا کمک به حل مشکلات کشور، زمینه ساز گسترش مشارکت همه نهادهای حاکمیتی و عوامل فعال در عرصه سلامت شده تا مردم شریف و شایسته کشورمان بیش از گذشته از ثمرات شیرین آن بهره مند گردند

در پایان این سازمان به نمایندگی از بیش از 32000 عضو فرهیخته خانواده دامپزشکی کشور و به استناد قانون تأسیس خود که البته از حضور نماینده وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در شورای مرکزی سازمان نیز بهره‌مند می‌باشد آمادگی خود را برای همکاری کامل در تحقق نقشه سلامت کشور و سلامت واحد و یکپارچه به محضر حضرتعالی اعلام می‌دارد.

دکتر محمدرضا صفری

رئیس سازمان

 

 

 

انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار دامپزشک
|
-
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
0
0
اینکه دامپزشکی زیرمجموعه وزارت جهاداست بر کسی پوشیده نیست اما فکرکنم دکترصفری عزیز آدرس راگم کرده باشند چون اولا مازیر مجموعه وزارت بهداشت نیستیم که دنبال دایه مهربان تر از مادر بگردیم ثانیابرفرض محال وزیر بهداشت قبول کرد که دامپزشکی نقشی درنظام تحول سلامت داشته باشدحال سوال اینجاست که باوجود ساختارهای قدرتمندی مثل نظام پزشکی وشبکه های بهداشت استانی وشهرستانی آیا جایی برای دامپزشکی بااین ساختار فعلی وجود دارد؟ خوشحال میشم دکتر صفری یا یکی از نزدیکانشان درسازمان به این سوال ملی جواب بدهندباتشکرواحترام فراوان.
zareian
|
-
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
0
0
زاگ وب مركز رتبه بندي استاني وب سايت هاي ايران ، اولين رتبه بندي وب سايت هاي خبري ايران را در روز يك شنبه مورخ 27 ارديبهشت منتشر كرد .
سايت شما در جمع برترين ها قرار گرفت .
http://www.zagweb.ir/?p=24173
دکتر دامپزشک
|
-
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
0
0
از جناب اقای دکتر صفری بابت این حرکتشون متشکریم. امیدوارم فعالیتهاشون تداوم داشته باشه و با انگیزه و قوای بیشتری در این جهت حرکت کنند.
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. برای قدم اول خوب است. به نظر می رسد باید بیش از آنکه در خط پایانی از (سلامت واحد) نام برده شود با تشکیل گروهی کارشناسی مصادیق آن احصاء و حتی کمیته ای تخصصی در سازمان نظام دامپزشکی به این منظور تشکیل گردد. نوشتن نامه و ارسال آن به وزارت بهداشت که جملات پایانی آن حاکی از پایین به بالا نوشته شدن نامه است (در سلسله مراتب اداری) خوب است اما خوب تر از آن پیگیری و یافتن راههای اشاعه مفهوم سلامت واحد و درگیر کردن نهادهای دیگر موثر در دامپزشکی است. ان شاء الله که در این راه موفقیت حاصل گردد.
دامپزشک
|
-
|
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
0
0
انتخابات تعیین ریاست نظام دامپزشکی کی قرار است برگزار شود؟
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
0
0
به نظر بنده نیز، اقدام بسیار خوبی است، اما برای ادامه ی کار لازم است هم کارگروهی که جناب دکتر لطفی زاده گفته اند، تشکیل شود و هم ارتباط برنامه ریزی شده ی بین نظام دامپزشکی و زیر مجموعه های وزارت بهداشت مثل مرکز مدیریت بیماری های واگیر، سازمان غذا و دارو، معاونت بهداشتی وزیر، مرکز سلامت محیط و کار، اداره ی کل آموزش سلامت و غیره افزایش یابد. تا آنجا که بنده مطلع هستم در سطح وزارتخانه و نیز در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور، سه معاونت، دارای بیشترین دامپزشک در سطوح اجرایی هستند که شامل 1- معاونت بهداشتی 2- معاونت (سازمان) غذا و دارو و 3- معاونت تحقیقات و فناوری است. البته بدون شک همکاران دامپزشک ما در سایر سطوح مانند دانشکده های بهداشت، پزشکی، پرستاری و غیره نیز در وزارتخانه و دانشگاه ها حضور دارند.
مشاور ارشد وزیر یا دست کم یکی از مهم ترین مشاوران ایشان در طرح تحول نظام سلامت، دکتر مجدزاده دامپزشک و اپیدمیولوژیست است. رئیس و قایم مقام اداره کل نظارت بر مواد غذایی دکتر هدایت حسینی و دکتر سهیل اسکندری دامپزشک هستند. در بخش لیشمانیوز کشور بدون نظر استاد دکتر مهدی محبعلی دامپزشک انگل شناس، کسی آب نمی خورد؛ و ده ها مورد دیگر. از این ظرفیت ها و فرصت ها باید نهایت استفاده را برد.
متاسفانه تا آنجا که می دانم نظام دامپزشکی هنوز یک بانک اطلاعاتی منسجم از همکاران، تخصص های ایشان، محل کارشان و ... ندارد. امیدوارم در کنار این نامه نوشتن ها - که بسیار هم شایسته است- از ظرفیت های موجود در وزارتخانه که اکنون دست همکاران دامپزشک ما هست، به نحو مطلوب استفاده شود.
خداوند موفقیت روزافزون را به همه یهمکاران دامپزشک و نهادهای مرتبط با دامپزشکی ارزانی فرماید.
دايى جان
|
-
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
0
0
با سلام اقدام خوبى است ولى از آن مهمتر پيگيرى مطالبات تا حصول نتيجه است. ب نظرم دکتر صفرى بايد اقدامات بعدى را نيز انجام دهد و صرفا به نامه اکتفا نکند.
دامپزشک
|
-
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
0
0
انصافا متن نامه هاى انتقادى که اين چندوقت کار شده قشنگ بوده بعضا تيترهاى جذابى هم تو رسانه ها درج شده که حتى جنجال برانگيز هم بوده. ب نظرم بايد بيشتر شلوغش کرد تا بلخره نگاه ها سمت دامپزشکى معطوف بشه.
همکار
|
-
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
0
0
دکتر صفرى عزيز دستت درد نکنه ولى فايده نداره. بريدن و دوختن و به تن کردن. دامپزشکى داره ميره تو بهداشت بخوايم يا نخوايم.
جابرى
|
-
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
0
0
حالا وزير بهداشت چى جواب داده؟ پاسخش مهم ميتونه باشه
دامپزشک
|
-
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
0
0
وقتی درختی می افتد هیزم شکن زیاد میشود حکایت وضعیت حال دامپزشکی است که صاحب ندارد ........ و ....... و ......... هر کدام دنبال کارهای خودشان هستند و دامپزشکی بی صاحب مانده است طبیعی است هر کسی به فراخور حالش ......ی نثار میکند کاش متولیان دامپزشکی قدری علمی و فنی بودند نه سیاسی که سیاست را با دامپزشکی چکار
سليماني
|
-
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
0
0
دكتر صفري عزيز با خواندن نامه هاي شما اميد در دلم زنده مي شود.با سپاس فراوان.خسته نبا شيد.
دامپزشک
|
-
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
0
0
دکتر صفری سلام .............. سازمان و نظام دامپزشکی همینه الانم وزیر داره به ریش ما میخنده بی خیال
ناشناس
|
-
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
0
با سلام،اینگونه نامه ها بسیار خوب است اما امکانات و بودجه شبکه های بهداشت و میزان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاههای وابسته به وزارت بهداشت اصلا قابل مقایسه با فارغ التحصیلان دانشکده های دامپزشکی در کلیه مقاطع نیست.
نظر شما
ادامه