کد خبر: ۲۱۴۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، چهارشنبه هفته گذشته (۱۳۹۴/۲/۲۳) فردی از اهالی یکی از روستاهای اطراف شهرستان رامهرمز یک کفتار ماده را بوسیله اسلحه شکاری ساچمه زنی هدف قرار داده و جانور را زخمی می کند.

این فرد در اقدامی وحشیانه و غیر انسانی درحالیکه کفتار کاملا زنده بوده، حیوان مجروح را بوسیله یک طناب به پشت خودروی سمند خود بسته و فاصله محل شلیک تا روستا کفتار را به روی زمین می کشد.

راننده خودرو پس از ورود به روستا در نقطه ای توقف می کند و یکی از اهالی از صحنه دردناک زجر کشیدن کفتار مجروح که هدف گلوله قرار گرفته و مسافتی طولانی با خودرو بر روی زمین کشیده است تصویربرداری می کند.

در این بین یکی از روستائیان، اداره محیط زیست رامهرمز را در جریان قرار داده و پس از دریافت گزارش محیط بانان عازم روستای مذکور می شوند.

رئیس اداره محیط زیست رامهرمز در این باره گفت: اواخر هفته گذشته از طریق یکی از اهالی در جریان آزار و اذیت یک کفتار قرار گرفته و بلافاصله پس از اطلاع از موضوع محیط بانان این اداره به محل اعزام شدند.

حسن آقاشیرمحمدی اظهار داشت: عامل این اقدام بیرحمانه که متوجه حضور محیط بانان شده بود دقایقی پیش از رسیدن مامورین، کفتار را که بوسیله طناب به اتومبیل بسته شده بود از خودرو جدا کرده و از محل متواری می شود.

رئیس اداره محیط زیست رامهرمز گفت: کفتار مجروح توسط محیط بانان به مرکز شهرستان منتقل شده و پس از ضد عفونی زخمها و اقدامات اولیه، به دانشکده دامپزشکی اهواز منتقل گردید.

متاسفانه تعداد زیاد ساچمه بر اثر شلیک با اسلحه شکاری وارد بدن کفتار شده بود. همچنین بر اثر کشیدن حیوان بر روی زمین بوسیله خودرو، تاندون ها و بافت دستها در ناحیه مچ و آرنج همچنین پوست و بافت شکم و پهلوی حیوان کاملا سوخته و از بین رفته بود.

جراحات ناشی از کشیده شدن روی زمین در زیر دست های کفتار در تصویر فوق کاملا مشخص است

حسن آقاشیرمحمدی اظهار داشت: پس از این حادثه، تحقیقات در این زمینه آغاز شده و عامل این اقدام غیر انسانی با تلاش نیروهای یگان محیط زیست و کمک همیاران محلی شناسایی گردید.

در حال حاضر با شکایت این اداره، پرونده ای در این رابطه در دادگستری شهرستان تشکیل شده و حکم جلب متهم توسط مقام قضایی صادر به کلانتری محل ابلاغ شده است.

بزودی متهم توسط عوامل انتظامی بازداشت و جهت مجازات و رسیدگی به جرم به دادگاه معرفی خواهد شد.

ماده کفتار علی رقم تحمل درد و رنج فراوان در مقابل ضایعات وارده بسیار مقاوم بود اما تلاش دامپزشکان برای نجات جان این حیوان بی نتیجه بود و متاسفانه پس از گذشت چهار روز به دلیل انتشار عفونت و شدت جراحات وارده، ماده کفتار از بین رفت.

 

 

برچسب ها: کفتار،
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعود
|
-
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
0
0
واقعا برای این جماعت متاسفم.خدا لعنتشون کنه . این حیوون بیچاره چه گناهی داره اخه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
0
0
من هم شهری اون متجاوز جانی هستم برای خار تو چشم بودن اون جانی میگم تو ب اندازه خاک کف پای حیوان هم ارزش نداری تو یک شیطانی کاش قانون مجازاتهای سنگین حکم کند .حیوان بیچاره خدا میدونه توله داشته ..
سال قبل ساعت یک در مزرعه بودم کفتار ماده ای به طرفم اومد ب او بچه داشت و حق داشت ک به خصلت خودش من را از انجا دور کند به من حمله کرد و مچ پایم را ب شدت زخمی کرد اما یکماه بعد من برا اون و برای زخمی ک بمن زد یک هدیه بردم چند مرغ کشته و پاک شده تا برای بچهایش شیر تولید کند کفتار دیگر با من دوست شد و کنارم میماند اما با کمی فاصله .ای کاش ما بدانیم که این حیوانات صاحب اصلی زمین هستند و حق زندگی دارند بخدا قسم که حیوانی را رنج دهی خیر آخرت را نخواهی دید دست.این ماجرا رو ک گفتم من شخصی از اهالی روستاهای رامهرمز هستم میدانم مردم رامهرمز خیلی با حیوانات مهربان هستندو به حیوانات احترام میگزارند من سگها را میبینم ک ازادنه در شهر روستا میچرند در رامهرمز شغالها زیاد شده اند این زیبایی خلقت خداوند را سپاس میگویم ..از قدیم گفتن در صندوق میوه یک میوه خراب هم وجود دارد .این فرد هم همان میوه خراب است میان میوهای سالم
نظر شما
ادامه