کد خبر: ۲۱۵۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، حدود یک سال قبل یکی از افراد محلی ساکن جنوب شهرستان بهشهر، متوجه زایمان یک گربه جنگلی در نزدیکی باغ خود می شود.

این فرد پس از مدتی متوجه می شود گربه مادر که برای تغذیه لانه را ترک کرده بود به دلیل نامعلومی به لانه بازنگشته است. تنهایی بچه گربه ها سه روز به طول می انجامد و باغدار که اطمینان پیدا میکند که گربه مادر دچار سانحه شده است، بنابراین ۴ بچه گربه جنگلی را به اداره محیط زیست تحویل می دهد.

به دلیل ضعف ناشی از چند روز گرسنگی یکی از توله ها در همان لحظات نخست پس از تحویل به محیط زیست از بین می رود.

پس از مدت کوتاهی دو توله دیگر نیز دوام نیاوره و تلف می شوند اما با تلاش دکتر بهنام دهبندی یکی از بچه گربه ها زنده می ماند.

دکتر بهنام دهبندی همواره از هیچ کمکی برای حیات وحش آسیب دیده و همکاری با محیط زیست بهشهر دریغ نکرده است. این دامپزشک طبیعت دوست بابت درمان گونه های جانوری وحشی هیچگاه هزینه ای دریافت نمیکند.

پس از آن یک بچه گربه جنگلی باقیمانده، زندگی خود را در خانه محیط بان فتح شیردل ادامه می دهد و محیط بانان شیردل با کمک محیط بان مجید دهقان نیا با علاقه بسیار زیاد به مراقبت از این بچه گربه پرداخته و با حساسیت و دلسوزی خاصی از آن مراقبت می کند.

گربه جنگلی کوچک در خانه محیط بان شیردل رشد کرده و پس از گذشت یازده ماه به یک گربه جنگلی بالغ و بسیار زیبا تبدیل می شود.

تصاویر زیر لحظات زندگی محیط بان و بچه گربه و مراحل رشد و بزرگ شدن گربه جنگلی در خانه محیط بان را نشان می دهد.

محیط بان شیردل ۱۰ سال قبل نیز یک توله پلنگ کوچک مدتها و حتی پس از رشد کامل و بالغ شدن پلنگ در منزل خود نگهداری میکرد. ریکا توله پلنگی که از روزهای نخست زندگی تا بلوغ کامل در خانه محیط بان شیردل زندگی کرد همان پلنگ نر باغ وحش ارم است که هم اکنون نزدیک به ده سال سن دارد.

محیط بان شیردل که بسیار با تجربه است پس از گذرادن روزهای ابتدایی زندگی بچه گربه سعی نموده است ارتباط کمتری با آن داشته باشد و شرایط را به گونه ای فراهم کند که خوی وحشی و غرایض طبیعی گربه جنگلی تا حدودی حفظ شود بطوریکه در لحظه رهاسازی حتی به دست محیط بان شیردل چنگ میزند که در فیلم نیز مشخص است.

پس از گذشت یازده ماه، گربه جنگلی ماده که بالغ شده و در سلامت کامل بود، هفته گذشته توسط محیط بان شیردل به میانکاله منتقل شده و در آغوش طبیعت طبیعت رهاسازی گردید.

 

 

برچسب ها: گربه جنگلی،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
0
2
آیا مسئولی هست از این محیط بان مهربان تقدیر کنه؟
نظر شما
ادامه