کد خبر: ۲۱۵۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

یک مقام مسئول در سازمان شیلات مباحث مطرح شده در مورد احتمال تقلب در عرضه ماهی به شکل فیله را تکذیب کرد.

عیسی گلشاهی در گفتگو با مهر ضمن تکذیب مباحث مطرح شده مبنی بر احتمال تقلب در عرضه ماهی به شکل فیله، اظهارداشت: مزارع تولیدی کشور تحت نظارت سازمان دامپزشکی فعالیت می‌کنند، واحدهای فرآوری نیز دامپزشک ناظر و مسئول فنی دارند، تولید هم تحت نظارت سازمان شیلات کشور است، تقلب در کجا انجام می‌شود؟

مدیر کل دفتر توسعه، فرآوری، بهبود کیفیت سازمان شیلات کشور اضافه کرد: مگر اینکه بسته‌بندی محصول در بازار انجام شود و بازاری‌ها بخواهند چنین کاری را انجام دهند و این بسته‌بندی فاقد پروانه بهداشتی باشد؛ در غیر این‌صورت چنین امری محال است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات کشور با بیان اینکه تولید فیله ماهی اگر ماده خام باشد (یعنی فیله‌ای که پخت نشده باشد) تحت نظارت و دارای پروانه بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور است، افزود: علاوه بر این در کلیه واحدهای فراوری دامپزشک ناظر و مسئول فنی حضور دارد که کاملا بر ورود ماهی، بسته‌بندی آن و غیره نظارت می‌کند.

گلشاهی تصریح کرد: همه واحدهای فراوری پروانه بهداشتی دارند و به صورت ادواری از آنها بازدید می‌شود ضمن اینکه در صورت مشاهده کوچکترین مشکل با آنها برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این، سازمان‌های دامپزشکی و شیلات در بازار نیز از این محصولات بازدید و اگر مشکلی وجود داشته باشد، اعلام می‌کنند که تاکنون چنین مساله‌ای پیش نیامده است.

گلشاهی با بیان اینکه مشخص نیست چه کسانی چنین شایعه‌پراکنی‌هایی را هدایت می‌کنند که ذهن مردم را درگیر کنند، گفت:بنده این امر را به شدت تکذیب می‌کنم ضمن اینکه کسانی که چنین ادعاهایی را مطرح می‌کنند اگر مستندی دارند ارائه کنند چراکه در غیر این‌صورت از آنان شکایت خواهیم کرد.

چندی پیش برخی مسئولان از احتمال تقلب در عرضه ماهی به شکل فیله خبر داده بودند و از مردم خواسته بودند از خرید ماهی به شکل فیله خودداری کنند.

 

خبر مرتبط:

توصیه رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران: فیله ماهی نخرید!

 

 

برچسب ها: فیله ماهی،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ابراهيم
|
-
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
0
0
با سلام در بيشتر موارد خود مسئول فني شاغل دربسته بندي ماهي نيز شناخت كافي از نوع ونام ماهي ندارد .
نظر شما
ادامه