کد خبر: ۲۱۶۰۶

رئیس جدید شبکه دامپزشکی اراک گفت: واکسیناسیون هدفمند و برنامه‌ریزی شده در مورد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دکتر حبیب اسحقی در مراسم تودیع و معارفه رئیس شبکه دامپزشکی اراک با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا بتوانیم حمایت بخش خصوصی را نیز داشته باشیم اظهار داشت: تقویت بخش خصوصی با هدف رقابت پذیری و به منظور توسعه صادرات بسیار مهم بوده و با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: باید بتوانیم در راستای ارائه خدمات به دامداران گام برداریم که این مهم با تکریم ارباب رجوع به منظور کاهش مراجعات و با روان‌سازی خدمات در این بخش محقق می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک تصریح کرد: آموزش و ارتقای دامداران و بهره‌وران از طریق ارسال پیامک، آموزش و نیز نصب نرم افزار بر روی تلفن همراه از دیگر برنامه‌های است که در دستور کار قرار دارد.

اسحقی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی مدونی در راستای استفاده از بخش خصوصی باید مورد استفاده قرار گیرد گفت: بسترسازی علمی و عملی به منظور استاندارد سازی تولید و صادرات با همکاری بخش خصوصی نیز مهم و در اولویت است.

وی افزود: آموزش و ارتقای دامداران در راستای کاهش تلفات وکاهش استفاده از آنتی بیوتیک در محصولات دامی با جدیت دنبال شده و نیز تولید شیر سالم در راستای اراک پایلوت شهر سالم از منظر غذا انجام می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک با توجه به اقدامات انجام شده در این بخش توسط رئیس سابق شبکه بهداشت اراک خاطر نشان کرد: به دنبال ادامه برنامه‌های قبل این موارد با جدیت در دستور کار قرار دارد.

دکتر سیروس سلمان‌نژاد نیز در این جلسه اظهار داشت: افزایش ۳۰ درصدی واکسیناسیون دام سبک و سنگین و نیز واکسیناسیون حیوانات باغ وحش از مهم‌ترین اقدامات شبکه دامپزشکی اراک است.

رئیس سابق شبکه دامپزشکی اراک گفت: شهرستان اراک دارای 135 روستا، دو هزار راس دام سنگین، بیش از 220 هزار دام سبک، 147 واحد مرغداری با ظرفیت بیش از3 میلیون قطعه است.

وی افزود: این شهرستان نیز دارای یک واحد کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت یک میلیون و 88 هزارو 640 قطعه، 44 واحد مزرعه پرورش ماهیان سردابی و گرمابی به ظرفیت 28 میلیون 651 هزارو 750 قطعه، 3 هزارو 583 کلونی زنبور عسل،38 واحد کارگاه بسته‌بندی، کارخانجات خوراک دام، مکمل ساز و دارو است.

سلمان‌نژاد با اشاره به واحدهای دامی دیگر شهرستان اراک و وجود ظرفیت‌های خوب دامی در این شهرستان گفت: 2 واحد کشتارگاه طیور، یک واح کشتارگاه دام که بیش از 50 درصد گوشت استحصالی استان در این کشتارگاه تامین می‌شود و حدود 1100 مرکز تهیه، حمل، توزیع و عرضه فرآورده‌های دامی از دیگ بخش‌های تولیدات دامی اراک است.

رئیس سابق شبکه دامپزشکی اراک تصریح کرد: شهرستان اراک سالانه ظرفیت تولید 11 هزار و 70 تن گوشت قرمز، 7 هزار و 119 تن گوشت سفید که از این مقدار 6 هزارو 575 تن گوشت مرغ و 544 تن گوشت ماهی را تشکیل می‌دهد و نیز تولید سالانه تخم مرغ در این شهرستان 11 هزار و 864 تن، شیر 54 هزارو 90 تن و عسل 55 تن است.

وی افزود: از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در این شبکه راه‌اندازی مهمان‌سرا و فعال‌سازی خانه بهداشت دام در داوودآباد و ابراهیم آباد این شهرستان بوده که در این راستا شهرداری و شورای شهر تعامل بسیار خوبی را با دامپزشکی داشته‌اند.

رئیس سابق شبکه دامپزشکی اراک تصریح کرد: اجرای طرح رهاسازی ماهیان قرمز به منظور جلوگیری از آلودگی و تغییر ژنتیکی ماهیان بومب در ایام نوروز هر سال با همکاری شهرداری و اصناف، واکسیناسیون و عقیم سازی سگ‌های ولگرد با همکاری شهرداری، ردیابی تخم مرغ و گوشت مرغ از دیگر اقدامات انجام شده توسط شبکه بهداشت اراک بوده است.

گفتنی است؛ در این مراسم سیروس سلمان‌نژاد تودیع و حبیب اسحقی به عنوان رئیس شبکه دامپزشکی شهر اراک معارفه شد.

 

نظر شما
ادامه