کد خبر: ۲۱۶۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اعلام این خبر، گفت: نکته ای که در این زمینه برای سازمان اهمیت دارد کنترل و نظارت بر کیفیت و میزان واردات در سقف تعیین شده در هر یک از فصل های سال و در نهایت کنترل مقداری واردات انواع روغن پالم در طول سال است.

دکتر هدایت حسینی، مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو "ایفدونا" اظهار داشت: سقف واردات انواع روغن پالم در صنایع غذایی مجاز به مصرف این نوع روغن و با رعایت ضوابط و مقررات سازمان غذا و دارو اعم از روغن نباتی و سایر محصولات 420 هزار تن مصوب گردیده است.

وی در ادامه افزود: این میزان روغن در چهار مقطع منطبق به فصل های سال به میزان هر فصل 105 هزار تن تعیین و رعایت می گردد که با عنایت به محموله های وارداتی ممکن است در یک ماه میزان واردات کمتر و در ماه دیگر بیشتر باشد.

دکتر حسینی اظهار داشت: نکته ای که در این زمینه برای سازمان اهمیت دارد کنترل و نظارت بر کیفیت و میزان واردات در سقف تعیین شده در هر یک از فصل های سال و در نهایت کنترل مقداری واردات انواع روغن پالم در طول سال است.

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: مقایسه آماری ماه های متناظر سال 93 و 94 قابل استناد نخواهد بود.

دکتر حسینی گفت: کنترل میزان واردات انواع روغن پالم در سال 93 با رعایت سقف تعیین شده در سال 93 صورت گرفته است که منجر به کاهش میزان واردات به میزان 42 درصد گردید و این روند در سال 94 بر اساس سقف مصوب 420 هزار تن برای مصارف خوراکی از سوی سازمان غذا و دارو ادامه خواهد یافت.

 

برچسب ها: روغن پالم،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
بدبین کردن مردم به لبنیات تولید داخل، کاهش بازارهای صادراتی لبنیات ایران، کاهش 20 درصدی مصرف لبنیات و به لبه ی پرتگاه کشاندن صنعت لبنیات تا حد ورشکستگی، گلی بود که مسولان وزارت بهداشت به دروازه ی ایران زدند. متاسفانه هنوز هم نمی خواهند از طرح ادعاهای خنده دار دست بردارند. البته برخی از مسایل اقتصادی پشت پرده هم مطرح است که چون ممکن است برای سایت محترم حکیم مهر نوشتن آن دردسر ساز شود؛ از طرح آن خودداری می کنم.
نظر شما
ادامه