کد خبر: ۲۱۶۲۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

برنامه طلوع دانش شبکه چهار سیما، عصر ششم خرداد ماه به موضوع سلامت مواد غذایی با حضور دکتر آراسب دباغ مقدم اختصاص داشت.

در این برنامه نکاتی مفید برای بینندگان در خصوص حفظ سلامت غذا و برای اصلاح عادات اشتباه در مصرف مواد غذایی بیان شد.

دکتر دباغ مقدم در این برنامه نه تنها در زیرنویس بلکه بارها از سوی مجری برنامه، متخصص علوم غذا معرفی شد.

شایسته است دامپزشکان در رسانه ها از عنوان دامپزشک و در کنار آن تخصص خود استفاده نمایند تا توانمندی دامپزشکان به مردم به نحو بهتری معرفی شود.

گفتنی است دکتر آراسب دباغ مقدم، دانش آموخته رشته دکتری دامپزشکی و کارشناسی ارشد علوم و صنایع غذایی و دانشجوی دکترای تخصصی بهداشت مواد غذایی است و بیشترین حضور رسانه ای را در میان دامپزشکان در حوزه غذا به خود اختصاص داده و در افزایش آگاهی مردم نسبت به سلامت غذا نقش مهی ایفا نموده است.

 

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
0
0
من فکر میکردم ایشان متخصص بهداشت مواد غذایی (دامپزشکی) هستند. پس دانش زیاد ایشان مربوط به تحصیل در تخصص دامپزشکی نیست بلکه از طریق درس خواندن در وزارت بهداشت کسب نمودند.
دامپزشک
|
-
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
0
0
بابا روش نمیشه بگه من دامپزشکم کلا دامپزشکی جایگاهی نداره چه در جامعه چه در سیما چون کلا ما دامپزشکان از دید همه مردم ایران در حد کارگر هم نیست
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
0
0
سلام بر دوستان عزیز حکیم مهر
البته قضاوت شما عزیزان به علت این است که از شرایط زیر نویس شدن در این برنامه خبر ندارید. در این برنامه، فقط یک عنوان را زیر نویس می کنند. به عنوان مثال حتی حاضر نشدند که عضو هیات علمی بودن بنده را هم زیر نویس کنند. کل عوامل این برنامه می دانند بنده دامپزشک هستنم و اصولا جایی نیست که بنده با آن همکاری داشته باشم و دامپزشک بودن بنده را ندانند. قطعا هم اول خودم را دامپزشک معرفی می کنم و بعد سایر موارد. منتها برخی اوقات، محدودیت ها از خود محیط یا جایی که بنده با آن همکاری دارم، اعمال می شود. به عنوان مثال، مجله ی دانشگاه علوم پزشکی، به قول خودشان ترجیح می دادند جلوی اسم بنده بنویسند ام.دی. (که به معنی پزشک است)، بارها هم بنده به این موضوع اعتراض کردم که بنده دی.وی.ام هستم؛ اما با این که قول دادند که اصلاح کنند، هنوز هم در خیلی از مقالات، همان ام.دی را می نویسند. بنده قبل از هر چیز یک دامپزشک متعصب به صنف هستم و به این دامپزشک بودن خودم هم افتخار می کنم.
موفق باشید.
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
0
بسمه تعالی.
با اهداء سلام و احترام. جناب دکتر دباغ مقدم یکی از راههایی که براحتی می توانید به دامپزشک بودن خود اشاره (افتخار) کنید این است که حین برنامه به بهانه ای بگویید : (ما دامپزشکان اینطور می گوییم) یا (در رشته ما یعنی دامپزشکی اینطور گفته می شود که...) و یا عباراتی شبیه به این. آنوقت شاید بیشتر بتوان شما را متعصب به صنف نامید در غیراینصورت یک دامپزشکان علاقمند به دامپزشکی عنوان مناسب تری است. البته با متن بالا هم موافقم که انصافاً کاری که جنابعالی در حوزه مواد غذایی و اطلاع رسانی به عنوان یک دامپزشک در رسانه ها چه مکتوب و چه صدا و سیما انجام داده اید درخور تقدیر است. موفق باشید
همکار
|
-
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
0
آقای دکتر لطفی زاده به قول استاد ما احسنته
آقای دکتر دباغ از قدیم گفتن به عمل کار برآید به سخن گفتن نیست
ناشناس
|
-
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
0
احسنت دکتر لطفی زاده عزیز
آقای دکتر دباغ، زحمات شما در عرصه بهداشت امری قابل ستایش است اما لطفا خود را فردی متعصب ندانید ...............
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
0
با سلام خدمت همکاران گرامی و جناب دکتر لطفی زاده
البته دقیقا در تمام برنامه های مرتبط و جایی که توانسته ام موضوع برنامه را ربط بدهم (از جمله همین برنامه ی طلوع دانش)، این کار را کرده ام. مثلا در همین برنامه در بحث خرید گوشت سالم بر داشتن مجوزهای دامپزشکی تاکید کردم، اما برخی اوقات هم برنامه هایی است که به جنبه ی تخصص بنده در علوم غذا و صنایع غذایی بر می گردد مثلا خشکبار، نان و غیره، که گفتن این موضوع که مثلا ما دامپزشک ها در مورد خشکبار چنین و چنان می گوییم، جایی ندارد. دوستی هم که با اسم ((دامپزشک))، از قول بنده نوشته اند که ((روش نمی شود بگوید دامپزشک است)) قیاس به نفس فرموده اند و بنده با افتخار و سربلندی در بین همه ی همکاران پزشک، پرستار، دندانپزشک و غیره، خود را دامپزشک معرفی می کنم. این را تمام کسانی که از نزدیک با بنده در تماس هستند، می دانند. روز چهاردهم مهرماه سال گذشته، از اولین برنامه ی صبحگاهی در رادیوهای مختلف تا آخرین برنامه ی شامگاهی، شاید بیش از هر همکار دیگری، بنده در تبلیغ و ترویج ((دامپزشکی)) کوشش کردم.
پیشنهادی هم برای عزیزان حکیم مهر دارم: ما در زمینه های مختلف دامپزشکی اعم از علمی، اجتماعی، صنفی، بخش خصوصی، مالی و غیره، دامپزشکان بسیار موفقی داریم. این که تعدادی از عزیزان، خود را با کارگر، راننده ی تاکسی و غیره مقایسه می کنند، ریشه در خیلی از مسایل دارد که اگر روزی فرصتی بود، به آن خواهم پرداخت؛ اما قطعا ارایه ی الگوهای موفق در حوزه های مختلف دامپزشکی، این گونه عزیزان را که به نظر می رسد سرخورده شده اند، از سرخوردگی تا حدی به در خواهد آورد. از عزیزان حکیم مهر خواهش می کنم که در فرصت های مناسب و به بهانه های مختلف، این دامپزشکان موفق را معرفی نمایند. هر چند به طور معمول هم این کار در حال انجام است؛ اما می طلبد که چنین کارهایی با توجه به جو سرخوردگی به ویژه در نسل جوان دامپزشکی، بیش از پیش افزایش یابد. قطعا در زمینه ی معرفی افراد موفق در حوزه های مختلف علوم دامپزشکی، هم سازمان نظام دامپزشکی و هم جامعه ی دامپزشکان لازم است بیش از پیش فعال باشند.
به هر حال برای تمام دامپزشکان شاغل در تمام حوزه های دامپزشکی از زنبور عسل گرفته تا دام های بزرگ و کوچک و آبزیان و غیره و به ویژه همکاران شاغل در بخش مواد غذایی، آرزوی موفقیت دارم.
محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. جناب دکتر دباغ مقدم. پرواضح است که منظور من این نیست که بگویید در مورد نان ما دامپزشکان اینطور می گوییم! مقصود من واضح بود و فکر میکنم توانستم منظورم را برسانم. یک پزشک هم می تواند در یک برنامه به لزوم داشتن مجوز از دامپزشکی اشاره کند اما اینکه خود را با افتخار پزشک معرفی کند امر دیگری است و برای شما به نظرم همین اشارت کافی است. ان شاء الله دوستانی که در عرصه رسانه بخصوص صدا و سیما حضور می یابند اهتمام ویژه ای به معرفی رشته و حرفه دامپزشکی داشته باشند. من مطمئن هستم به فضل الهی در سالیان آتی جهشی در شناخت جامعه نسبت به دامپزشکی اتفاق می افتد. چه بهتر که همه ما در این راه نقش داشته باشیم. آن دوست عزیزی هم که دامپزشک را با کارگر مقایسه کرده اند ضمن آنکه قیاس مع الفارق فرموده اند چرا که جایگاه کارگر از دامپزشکان و پزشکان و مهندسین بالاتر نباشد پایین تر هم نیست اما حقیر به دوستان دانشجو می گویم اگر به خدا توکل کنید و خوب درس بخوانید و طوری ممارست داشته باشید که در یک زمینه خاص جایگاه ویژه ای کسب کنید (مثل جناب دکتر دباغ مقدم که در زمینه غذا حرف برای گفتن دارند) آنوقت بجای آنکه به دنبال کار بگردید کار به شما پیشنهاد می شود و خدای ناکرده سرخورده هم نمی شوید. البته باید مسئولین و همه ما برای شناساندن دامپزشکی بیش از پیش تلاش کنند و کنیم. موفق باشید
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
دوستان یک نکته را توجه نفرمودند و آن این است که بنده برای زیر نویس، یک حق انتخاب بیشتر نداشتم. مسلما در چنین شرایطی ترجیح می دهم در زمینه ای که بیشتر کار کرده ام، درس خوانده ام و شناخته شده ام (علوم غذا)، معرفی شوم. در مورد کشاندن بحث به ((ما دامپزشک ها)) هم باید فرصت مناسب و در شان و موقعیت باشد، وگرنه بی خودی پریدن وسط حرف مجری و گفتن ((ما دامپزشک ها، چنینیم و چنانیم))، بیشتر باعث خنده خواهد شد تا اعتلای صنف. دوستان دیگری که بی نام، تعصب صنفی بنده را زیر سوال برده اند، ممنون می شوم که فقط پنج کار مهم را که از زمان دانشجویی تا اکنون در راه اعتلای صنف انجام داده اند، بفرمایند؛ بنده هم پنج فعالیت مهم خودم را ذکر می کنم، قضاوت هم باشد بر عهده ی خوانندگان. در ضمن با توجه به این که عده ای فرصت را دوباره غنیمت یافته و در پی فرافکنی کمبودهای خود از راه خراب کردن افراد هستند، به نظرم ادامه ی صحبت بی فایده است و بنده بحث را ادامه نخواهم داد. قطعا اگر مدیریت سایت با بنده بود، حتی یک نظر بی نام و نشان را که از معرفی خود ابا دارد، اما دیگران را که هویت مشخص دارند، به راحتی زیر سوال می برد، منتشر نمی کردم؛ تا فرهنگ نظر دهی هم شاید یک روزی در این مملکت جا بیفتد و اصلاح شود. به قول یکی از مسولان محترم مخابرات، فرهنگ مزاحمت تلفنی از زمانی از این کشور رخت بر بست که شماره ی تلفن طرف مقابل، روی گوشی ها درج شد. (کالر آی.دی). از خداوند می خواهم به همه ی دامپزشکان اعم از همکار یا غیر همکار!! جرات مندی همراه با انصاف عنایت نماید.
.....
|
-
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
0
0
البته نبايد به راحتي از كنار اين موضوع گذشت كه
عنوان متخصص علوم غذا
عنوان خودساخته جالبي است
دکتر دامپزشک
|
-
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
0
0
امیدوارم همه افراد مشغول در اداره جات و ارگانها در حد دکتر دباغ بفکر دامپزشکی باشند.
یک همکار دامپزشک
|
-
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
0
شان و احترام دامپزشک و غیر دامپزشک و کلا هر رده ای وابسته به رفتارش هست. این نحوه برخورد و پرستیژ خودمون هست که تعیین کننده نحوه رفتار مقابل هست.
نظر شما
ادامه