کد خبر: ۲۱۶۲۳
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
باید از دکتر شهریاری سوال شود که در صورت ورود بیماری‌های دامی به کشور، چه کسی پاسخگوی خسارات و مشکلات ایجاد شده برای دامداران و تولیدکنندگان داخلی خواهد بود؟ ...
shahriyari

حکیم مهر - رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از پیگیری‌های این کمیسیون برای جلوگیری از مصرف گوشت بوفالو در تولید سوسیس و کالباس خبر داد.

حسین‌علی شهریاری درباره آخرین وضعیت واردات گوشت بوفالو به کشور، افزود:‌ کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بعد از آنکه از واردات گوشت بوفالوی هندی به کشور و خطر آلوده بودن این گوشت‌ها اطلاع پیدا کرد، دو نشست خود را به بررسی وضعیت این گوشت‌ها با حضور مسئولان مربوطه اختصاص داد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ در گذشته قرار بود برای واردات گوشت به کشور، بهتر است از طریق استان سیستان و بلوچستان گاو هندی وارد شود تا بعد از قرنطینه و اطمینان از صحت این گاو‌ها،‌ عمل ذبح در کشتارگاه‌ها انجام شده و سپس گوشت به دست آمده بسته‌بندی و در کشور توزیع شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه واردات گاوهندی از هندوستان می‌توانست 10 تا 15 هزار شغل در استان سیستان و بلوچستان ایجاد کند، تصریح کرد: متاسفانه با وجود این شرایط اما عده‌ای با قدرت چانه‌زنی بالاتر و رانتی که داشتند سیستم را دور زده و مانع از انجام این اقدام شدند.

وی یادآور شد: گاهی گوشت‌هایی که به کشور وارد می‌شوند آلودگی‌های انگلی دارند زیرا دام‌‌ها در فاضلاب و مکان‌های نامناسب هستند و در برخی از موارد نیز این بوفالو‌ها پیر بوده لذا گوشت آنها نیز از کیفیت لازم برخوردار نیست.

شهریاری با تاکید بر اینکه رئیس سازمان دامپزشکی در جلسه کمیسیون بهداشت اعلام کرد که واردات این گوشت‌ها از ابتدای سال 93 به کشور ممنوع شده است،‌ افزود: به گفته خلج رئیس سازمان دامپزشکی هر گوشتی که دراین مدت وجود داشته برای قبل از سال 93 بوده و به تازگی هیچ واردات گوشتی صورت نگرفته است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس نهم، ادامه داد:‌ از سویی دیگر برخی از نگرانی‌ها مبنی بر آن بود که این گوشت‌ها را با قیمتی بالاتر به عنوان گوشت گوساله به فروش می‌رسانند درحالی که سازمان دامپزشکی اعلام کرد که چنین چیزی وجود ندارد و این گوشت‌ها در تولیدات صنایع غذایی مانند سوسیس و کالباس استفاده می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، گفت: بعد از پیگیری‌های این کمیسیون قرار برآن شد تا استفاده از گوشت بوفالو در صنایع غذایی ممنوع شود و از سویی دیگر واردات گوشت نیز باید از مجاری رسمی به کشور صورت گیرد تا بتوان از سلامت آنها اطمینان حاصل کرد.

_____________________________________________________________________________________________________

حکیم مهر: هر چند انتقادات زیادی از سازمان دامپزشکی در خصوص صدور مجوز واردات گوشت بوفالوی هندی به کشور وجود دارد، ولی به نظر می رسد حملات روزهای اخیر رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به سازمان دامپزشکی در مورد واردات گوشت بوفالو چندان هم صادقانه نبوده است!

دکتر شهریاری در حالی از واردات گاوهای هندی بصورت زنده به کشور حمایت می کند که این مسأله می تواند منجر به شیوع بیماری های دامی خطرناک در کشور شده و وضعیت دامپروری کشور را با مخاطرات جبران ناپذیری مواجه سازد.

سابقه ورود بیماری تب برفکی از مرزهای شرقی کشور در سال های نه چندان دور و ایجاد خسارات اقتصادی کمرشکن برای دامداران داخلی هنوز در یادها باقی مانده است.

 

خبر مرتبط:

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: به هیچ عنوان نباید از سوسیس و کالباس استفاده کرد!

رئیس کمیسیون بهداشت‌ودرمان مجلس: گوشت‌های بوفالوی وارداتی از هند در سال 91 آلوده بودند

شهریاری: در موضوع سلامت مواد غذایی، سازمان غذا و دارو باید حرف آخر را بزند

انتقاد شدید رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از واردات گوشت بوفالو / احضار رئیس سازمان دامپزشکی به مجلس

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: موازی‌کاری برخی دستگاه‌ها منجر به ورود گوشت بوفالو به کشور شد

انتقاد سردار نقدی از واردات گوشت از کشور برزیل

 

 

انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
0
0
حتما منافعی برای این نماینده استان سیستان و بلوچستان دارد !!!
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
0
0
بله خوب می تواند 10 تا 15 هزار شغل در استان سیستان و بلوچستان ایجاد کند.
مطلع
|
-
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
0
0
کسی نیست به آقای شهریاری بگوید این دفاع تمام قد از ورود گاو هندی بخاطر مردم است یا کشتارگاه .............................. والله بر همه مطلعان و آگاهان مشخص است که خطرات واردات دام زنده خیلی خیلی بیشتر از گوشت می باشد
دامپزشک
|
-
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
0
0
آقای دکتر شهریاری عزیز : این مثل قدیمی که کار را به کاردان باید سپرد هنوز تو این مملکت جانیفتاده و عواقبش را هم داریم میکشیم .آقای دکتر عزیز واقعا شما مسایل و موارد یک کشتارگاه صنعتی را در حد کارشناسان امر مطلع هستید یا خیر ؟ آیا از بیماریهای دام و نحوه ورود و اثر آنها روی بهداشت عمومی و اقتصاد ملی آشنایی کامل دارید یا خیر ؟ یا به همین جمله مردم عوام که درهندوستان فاضلاب هست و دامها از آنجا تغذیه کرده اند و... قناعت میکنید؟ لطفا کمی علمی فکر کنید و کمی علمی سخن بگویید همه مردم عوام نیستند کارشناسانی هستند که روی سخنان و نحوه بیان آنها فکر میکنند و نظر میدهند ومسلما قضاوت مناسبی روی سخنان غیر کارشناسی نخواهند داشت.
مطلع
|
-
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
0
0
دوست عزیزی که در مورد منافع گفتید شک نکنید که ایشان بخاطر منفافع شخصی و گروه وابسته این موضع عجیب و غیر بهداشتی را گرفته اند.
دانشجوی دامپزشکی
|
-
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
0
0
تا کی باید شاهد این نظرات غیر کارشناسی و سطحی نگر باشیم جناب دکتر شهریاری با احترام بهتر نیست در موضوعی که سر رشته ندارید اظهار نظر نفرمایید و کار را به متخصصین اون حرفه بسپارید
ناشناس
|
-
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
0
0
هرچند من هم شک دارم جناب دکتر شهریاری از سر خیر خواهی موافق ورود دام به سیستان هستند.ولی این را قاطعانه میگم گوشت گاومیش داره وارد ميشه الان هم در گمرگ بندرعباس هست. همچنین به مصرف رستورانها هم میرسه وکنترلش سخته. خواستید سند میدم.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
0
با سلام خدمت
بعد از خواندن مطالب شهریاری در باره واردات گاو هندی به این موضوع ایمان اوردم که وی اصلا از قرنطینه و امنیت زیستی هیچ اطلاعی ندارند و صرفا به دلیل حمایت از اشتغال استان اینگونه با سازمان دامپزشکی خصومت دارند.
ایشان بهتر است ابتدا شرایط ورود دام زنده در کشورهای مختلف را مطالعه کنند و بعد اینگونه اظهار نظر فرمایند هر چند برای اینگونه افراد بهترین کار سکوت است.
ناشناس
|
-
|
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
0
به تازگی هیچ واردات گوشتی صورت نگرفته است
یعنی آقا رئیس سازمان توقع دارند این موضوع رو باور کنیم در صورتیکه معاونت امور دام هفته قبل فرمودند:در زمینه واردات  بوفالوی هندی سازمان دامپزشکی همه استاندارد‌های لازم را برای واردات گوشت سالم در نظر گرفته و گوشتی که از بوفالوی هندی به کشور وارد می‌شود، تنها برای مصارف صنعتی است که از نظر حجم واردات بسیار کمتر از سال‌های گذشته خواهد بود.
لطفا بفرمایید منظور سازمان چیست؟ واردات، واردات است و قانون ، قانون . اگر چیزی باعث تهدید سلامت جامعه است، بایستی جلو آن گرفته شود. اینکه چون نمی توانیم یا نمی خواهیم جلو واردات گوشت بوفالو را بگیریم آن را به قبل از سال 93 ارجاع میدهیم یک آفت جدی در اخلاق حرفه ایست.
دکتر دامپزشک در تهران
|
-
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
0
با پیوستن سازمان دامپزشکی کشور به وزارت بهداشت و تعامل از با سازمان غذا و دارو این مشکلات قابل حل است.
ایشان از این بابت که تامین گوشت توام با بکارگیری نیروی داخلی باشد صحیح میگویند ولی اینکه اطلاعاتشان در زمینه دام کن هست بدیهی هست.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
0
جتما بدلایلی که سازمان دامپزشکی مجوز ورود گوشت هندی را به ایران داد ایشان نیز به اون دلیل از ورود گاو هندی دفاع میکنند. من که دلیلش را نفهمیدم چون بهره هوشی من پایین است اما حتما شما دلیلش را میدانید!!!
ناشناس
|
-
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
0
آنهایی که فکر میکنند مشکل با پیوستن سازمان به تشکیلات وزارت بهداشت رفع میشود، بدانند که حالا که دور هستند و دستشان به سازمان دامپزشکی نگیرید هر روز یک معرکه ای علیه سازمان بپا میکنند وای اگر که در یک زیر مجموعه قرار بگیرد خدا عالم است چه کنند. پس بیخودی دلخوش نباشیم. نوع نگاه وزارت بهداشت به دیگر رسته های پزشکی از جمله پرستار ها رو ببینید و بعد حرف بزنیم.
دکتر دامپزشک
|
-
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
0
0
واقعا نظرات برخی از دوستان جالب است. وزارت بهداشت بخاطر اینکه کلیه اختیارات مربوط به سلامت را در مجموعه اش داشته باشد خواهان این انتقال است. وضعیت پرستاران که خیلی بهتر از دامپزشکهاست، اسم نمیاورم بیش از یک سوم ورودی های دکتری یکی از دانشکده های دامپزشکی دانشگاههای سراسری تغییر رشته دادند و از دامپزشکی رفته بودن پرستاری.
در ثانی ما میگیم این دو وزارت (بهداشت و جهاد) هر دو در یک کشورند و با ملت بیگانه نیستند هر کدوم قدرت اجرایی و نظارتی قوی تری داره و بهتر میتونه دامپزشکی رو درک کنه اون بنفع ماست. وزارت بهداشت مدینه فاضله نیست برامون ولی خیلی بهتر از این وضعیت اسف بار در جهادکشاورزی هست.
نظر شما
ادامه