کد خبر: ۲۱۶۲۹
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
رئیس سازمان غذا و دارو افزود: امیدوارم در خصوص مسئله خمیر مرغ ظرف دو ماه آینده به یک جمع‌بندی برسیم ...
dinarvand

حکیم مهر - رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در خصوص اختلاف نظرهای موجود بین دامپزشکی و سازمان غذا و دارو طی دو ماه آینده به یک جمع بندی می‌رسیم.

دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت خمیر مرغ گفت: خمیر مرغ از نظر ما ممنوع است ولی از نظر دامپزشکی استفاده از آن مشکل ندارد. البته باید توجه داشت که شرکت‌های بزرگ تولید کننده مواد غذایی که در تولیداتشان خمیر مرغ استفاده می‌کنند به خاطر اعتبار و برندشان هیچ وقت از خمیر مرغ استفاده نمی‌کنند. اما استفاده از خمیر مرغ غیر استاندارد در کارخانه‌های کوچک تولید کننده زیاد است.

وی ادامه داد: برای رفع این اختلاف نظرها درخواست کردیم که کمیته‌ای که مسئولیت نظارت را در دامپزشکی دارد به سازمان غذا و دارو منتقل شود که امیدوارم در خصوص مسئله خمیر مرغ ظرف دو ماه آینده به یک جمع بندی برسیم.

 

 

برچسب ها: خمیر مرغ،
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
0
امیدوارم کل سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت ملحق بشه نه بخش کوچک آن.
دکتر دامپزشک
|
-
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
1
هرچه اصرار بر انتقال کل سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت کردیم با نقد بی اساس برخی همکاران و البته فعالیت پشت پرده برخی دلالان سلامت روبرو شدیم. حال نتیجه این میشود که دامپزشکی با 34هزار نیروی فعال به انزوا کشیده شده و روز به روز قدرت اجرایی آن محدود و از آن گرفته میشه. دوستان و همکاران گرامی یک دل بشید و در راستای احیای حقوقتان هم دل و متحد شوید.
دامپزشکی از ضعف مدیریت رنج می برد، از ضعف نظارت رنج می برد، از اینکه گمنام عرصه بهداشت و نیز تولید است رنج می برد، از اشباع بازار کار و فارغ التحصیلان زیاد و قشر جوان ناامید وارد شده به بازار کار رنج می برد. از عدم استخدامی و رونق بازار کارش رنج می برد. چرا کسی نیست واقعا از ته دل خودش را وقف این رشته کند؟؟ ما دلسوزان این رشته هم که توان و قدرتی نداریم و فقط نظاره گر شده ایم. بسی ناراحتم.
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. تکه تکه کردن سازمان دامپزشکی و انتقال هر تکه به یک جا بسیار خطرناک است. امیدوارم دوستان مراقب باشند!
ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
0
کار درستی نیست
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
0
این که آقای دیناروند تشکیلات عریض و طویل نظارتی دامپزشکی را در حد یک ((کمیته)) می بینند، به دید تنگ نظرانه ی ایشان بر می گردد. در میان این بازی اخیر که سازمان غذا و دارو راه انداخته، سازمان دامپزشکی شاید به دلیل این که خودش هم بخشی از بدنه ی دولت است، نتواند چندان موضع گیری کند، در این جا دو سمن (سازمان مردم نهاد) دامپزشکی یعنی نظام دامپزشکی و جامعه ی دامپزشکان باید وارد ماجرا شوند و ترمز این آقا را بکشند که متاسفانه این دو سازمان هم به نظر می رسد در نقش ناظرانی بی طرف در حال نظاره هستند. قطعا می طلبد که نامه ای از سوی نظام دامپزشکی تنظیم و برای شخص وزیر پوپولیست بهداشت ارسال شود و به موضع گیری های خارج از عرف آقای دیناروند اعتراض شود و از حق اشتغال هزاران دامپزشک در صنعت غذا دفاع گردد. وزارت بهداشت به شدت به دنبال جدا کردن بخش غذا از سازمان دامپزشکی است و اگر این اتفاق بیفتد، موضوع اشتغال همکاران دامپزشک در بخش غذا به وضوح دچار مشکل خواهد شد و هیچ بعید نیست که همان گونه که کم کم پای دامپزشکان را وزارت بهداشت تا حد زیادی از صنایع فراورده های لبنی و غیره قطع کرد و حتی امروزه مجوز عسل، کله پاچه ی کنسرو شده، ماهی تون و غیره را هم وزارت بهداشت می دهد، از فراورده های گوشتی، مرغ، کشتارگاه ها و غیره نیز قطع کند. دوستان توجه داشته باشند که در سال های اخیر تعداد زیادی افراد از رشته های تغذیه، صنایع غذایی، داروسازی و غیره از وزارت بهداشت دانش آموخته شده اند که وزارتخانه ی یاد شده، برای ایشان به دنبال ایجاد یازار کار است. چه راهی بهتر از این که تیر خلاص را به بخش غذای سازمان دامپزشکی بزنند و تولید همه ی محصولات دامی اعم از خام یا فراوری شده را به دست دانش آموختگان خودشان بسپارند. این روزها رئیس محترم نظام دامپزشکی و رئیس محترم جامعه ی دامپزشکان، باید یک پایشان در وزارت بهداشت باشد و یک پایشان در سازمان استاندارد و با دیپلماسی فعال، از حقوق صنفی اعضای خود در بخش غذا دفاع کنند. من واقعا نمی دانم و متوجه نمی شوم که چرا این دو سازمان فقط دست روی دست گذاشته اند و نظاره می کنند؟؟!!
Dvm
|
-
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
من نمی فهمم چرا همه اینقدر با دامپزشکی مشکل دارند؟! جهاد کشاورزی ها از ما خوششون نمیاد وزارت بهداشت سایه ما رو با تیر میزنه استاندارد که از اون دو تا بدتر.مسولین دیگه که اصلا نمیدونن دامپزشکی کارش چیه، علما هم که کلا منکر دامپزشکی هستن، اگه کشور ما به دامپزشکی احتیاجی نداره خب سازمان دامپزشکی رو کلا جمعش کنن بره، واقعا زشته که مسئولین اینقدر این حرفه رو تحقیر می کنن و میخوان حذفش کنن.این نشون دهنده ضعف سیستم کشوره که اینجوری نمیتونن با هم کنار بیان و به نقش هم اهمیت بدن. بر فرض سازمان دامپزشکی منحل بشه به سازمان غذا و دارو چی میرسه؟؟ آیا واقعا مهندسین صنایع غذایی میتونن نقش دامپزشکان رو در سلامت ایفا کنند ؟! آقای دکتر دیناروند واقعا دارند مغرضانه صحبت می کنند.
دامپزشک-کرمان
|
-
|
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
بنده این اظهارنظرهای دکتر دیناروند وسایر افراد رو به شناخت ناکافی انان از وظایف وعملکردهای سازمان دامپزشکی میدانم.که صد البته عامل اصلی ان نیز عمکرد ضعیف , سیاسی بودن مسائل ملی حتی بخش سلامت ما نیز الوده به مسائل سیاسی میشود گاهی/روابط ناکافی وعدم تبلیغات / عدم وجود دامپزشکان در مسئولیتهای مهم ملی ودستگاههای تاثیر گذار وهزاران دلیل دیگر است.پیشنهاد اینجانب با ده سال سابقه کار در این حرفه جدا شدن امور دام از وزارت جهاد وادغام ان در سازمان دامپزشکی وتشکیل سازمان امور دام ودامپزشکی زیر نظر مستقیم ریاست جمهوری میباشد.البته به شرط افزایش اعتبارات ویا تخصیص بخشی از اعتبارات سلامت به دامپزشکی.البته ادغام دامپزشکی در وزارت بهداشت از لحاظ حقوقی به نفع ماست ولی از لحاظ مدیریت کلیه مدیران ما در حوزه بهداشت محو خواهند شد وباید فکری به حال جایگاه همکاران در سطوح عالی وزارت خونه بشه تا شان دامپزشکی هم حفظ بشه.ومن ا... التوفیق.دکتر.ع.س
دامپزشک
|
-
|
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
متاسفانه دامپزشکی همیشه دچار تهدید بود. ما
یک بار خبر خوب وخوش در مورد دامپزشکی نشنیدیم.
ناشناس
|
-
|
۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
متاسفانه سازمان دامپزشکی از قدیم تا الان به مصداق ضرب المثل اول منار رو دزدیده بعد بدنبال کندن چاه بوده. درسته که در بسیاری کشور ها امر نظارت بر فرآورده های خام دامی بعهده تشکیلاتی با محوریت دامپزشکی هست ولی باید قبول کنیم که اونها خودشونو قوی وبه روز میکنن و سر سلامت جامعه هدف معامله نمیکنن. اگه مشخص بشه محصولی غیرقابل مصرف انسانی هست درنگ نمیکنن وحذفش میکنن ولی در ایران تازه شروع ماجراست وانواع واقسام کمیته ها و نشست ها تشکیل میشه که یه جوری اونو قابل مصرف معرفی کنن. اینجاست که استقلال و بی طرفی سازمان دامپزشکی زیر سوال میره واین وضعیت پاشنه آشیل تاخت و تاز به این سازمان هست. ازطرف بدنه سازمان دامپزشکی اعتقادی به نقش بزرگ ومهم مجموعه کارشناسی دامپزشکی خصوصا بخش خصوصی نداره که تو این شرایط به کمکش بیاد واز حیثیت خودش دفاع کنه. اینها به کنار و اعتماد پیشکش، در موارد زیادی خصوصا در مدیریت جدید علی رغم اظهارات مبنی بر حمایت بخش خصوصی به کرات حرف از حذف بخش خصوصی از مراکز بهداشتی هست ودر مواردی حرفهارو با تندی وتهدید به زبان میارند. حالا شما قضاوت کنید از این سازمان باید حمایت بشه.
ناشناس
|
-
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
خدایا این ابداعات از کجا میاد من نمیدونم آیا شما قبل از گفتن این حرف فکر کردید یا بر اساس منافع خودتون دارید حرف میزنیدو کاری به منطق ندارید . حکیم کامل بزار . دامپزشک
ناشناس
|
-
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
رییس سازمان دامپزشکی ............ یا میتوانید از حقوق دامپزشکان دفاع کنید اگر نمیتوانید جای خود را به افرادی که جرات دفاع از حقوق دامپزشکان را دارند بدهید که هر شخصی جرات این را نداشته باشد که درباره سازمان دامپزشکی و اساس عملکرد به طور غیر کارشناسی نطق کند در تمام دنیا بهداشت مواد غذایی با منشا دامی بر عهده دامپزشکان است . دانشجوی سال آخر دامپزشکی
دکتر.ح.ر
|
-
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
انشالله کل سازمان دامپزشکی ..... و بی قدرت بره زیر نظر وزارتخانه بهداشت ........................
ناشناس
|
-
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
چرااا دکتر صفری و دکتر خلج سکوت کرده اند؟ این آقای دیناروند هم همینطور دارن پاشون رو از گلیم خودشون درازتر میکنند و کسی نیست جلوی حرفهای بی منطق ایشون رو بگیره.
دامپزشک نگران
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
سازمان دامپزشکی نه به درد خودش رسید نه همکاراش. درد زیاده
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
قبلا فکر میکردم الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت بسیار خوب است و شدیدن دفاع می کردم ... اما اکنون با شناخت مختصری که از پزشکان و به خصوص سیاست وزارت بهداشت سر در اوردم بسیار ترسیدم .
یکی از اساتیدمان تعریف میکرد که زمانی با وزارت بهداشت یکی بودیم ان زمان وزارت بهداشت اعلام کرد دامپزشکان از داروسازی هیچ نمیدانند و داروخانه های دامپزشکی هم باید به داروساز ها سپرده شود !! این امر با تدبیر بعضی از اساتید بزرگوار دامپزشکی ان دوران اجرایی نشد ... اینک که حتی در شهر های کوچک جایی برای ایجاد دارو خانه جدید انسانی نمانده فکر نمیکنید وزارت بهداشت چرا عاشق سینه چاک دامپزشکی شده ؟؟ وضعیت امروز دامپزشکی تاسف بار است ولی برای رهایی از چاله در چاه نیفتیم
دانشجوی ترم اخری
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
سازمان دامپزشکی متحد و کامل باید باشد و تجزیه آن نابودی کامل بهداشت عمومی و دامپزشکی را به ارمغان می اورد
دکتر دامپزشک
|
-
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
خطاب به دانشجوی دامپزشکی عزیز، تجارب نشان داده و همچنین از نظر بنده اگر ما به وزارت بهداشت ملحق شویم بهتر می توانیم از حقوق خود دفاع کنیم. در شرایط حاضر بیشتر احتمال این وجود دارد که وزارت بهداشت حق مسئول فنی صنایع غذایی دامی و داروخانه های دامی را از ما بگیرند. همانگونه که گفتید در آن زمان نیز اساتید دلسوز مانع این کارها می شدند ولی امروزه دیگر کار از دست اساتید خارج شده و اساتید نیز همچون بسیاری از دلسوزان نظاره گر مانده اند.
ما در صورت پیوستن به وزارت بهداشت نیز نباید آرام بشینیم و باید با انتخاب بهترین و فعالترین اعضا برای نظام دامپزشکی و ریاست جامعه دامپزشکی تمام قد از حقوقمان دفاع کنیم. دامپزشکی را از سیایت جدا و کار را به دلسوزان بهداشت دام و غذا و سلامت بسپاریم.
اینکه دامپزشکی تکه تکه شود به هیچ عنوان قابل قبول و یا توجیه نیست. از نظر بنده این موارد می تواند گزینه های تغییر در دامپزشکی باشد:
1) انتقال یکجای دامپزشکی به وزارت بهداشت و حمایت مالی و حقوقی از این سازمان با حفظ قدرت آن
2) ادغام سازمان امور دام و سازمان دامپزشکی و ایجاد یک سازمان مستقل سلامت دام و غذا زیرنظر ریاست جمهوری
3) ادغام سازمان غذا و دارو با سازمان دامپزشکی و ایجاد یک سازمان قدرتمند واحد با ریاست دامپزشکی بر آن و زیر نظر وزارت بهداشت.
مسئول فنی
|
-
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
دامپزشکی خودشم خیلی مقصره.اونقدر ضعیف عمل کرد که نه دامپزشکان رو راضی کرد و نه مردم و خودشم نتونست سری تو سرا در آره.فقط برخی کارمندای رده بالاش ............................... به نفع خودشون بهره برداری و به ضرر دامپزشکی به اهدافشون رسیدند.الانم من فکر نمی کنم اگه بریم زیر نظر وزارت بهداشت وضعیت مجموعه دامپزشکان از اینی که هست بدتر بشه.الان که واقعا اوضاع خرابه و دامپزشکی فقط و فقط نظاره گره و هیچ کمکی به دامپزشکان محض رضای خدا هم شده نمی کنه.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
آدم عجول و لجباز و ..........، ببینید چی میکنه با سازمان غذا و دارو؟!!!
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
قابل توجه عزیزانی که فکر میکردن با رفتن به وارت بهداشت مشکلات حل میشود!!!!
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
در ضمن دانشجوی عزیز سازمان دامپزشکی تا جایی که بنده اطلاع دارم با وزارت بهداشت یکی نبوده. زیر نظر وزارت جنگ،وزارت فلاحت، جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی بوده ولی بهداشت نه. ولی در کشورهای جهان سومی با پتانسیل مشابه ایران بهترین حالتش همون زیرنظر و زارت بهداشت بودنه.
دامپزشک
|
-
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
دامپزشکی تو کشورای دیگه هم اینجوریه ؟!!! نمیشه از کشورهای پیشرفته الگو گرفت ؟ بالاخره یا وجود دامپزشکی لازمه یا نیست دیگه.اگه هست که دیگه چرا وضعیتش اینه؟ تو کشورای دیگه هم ارگان های دیگه ایتقدر با دامپزشکی سر ناسازگاری دارند؟؟ اگه کسی میدونه جواب ما رو بده
امیر
|
-
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
یکی باید بیاد مشکلات وزارت بهداشتو حل کنه.شما اول وضعیت زیرمیزی پزشکارو درست کنید
یه نفر
|
-
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
0
اینها همش بخاطر سهم خواهی سازمان دامپزشکی از بودجه سلامت کشوره؟
بودجه ای که وزارت بهداشت حاضر نیست از یک ریالش هم بگذره!
اما کاش دوستان وزارت بهداشت یه سوزن به خودشون می زدن بعد یه جوالدوز به مردم.
ای کاش تقصیرات را هم به اندازه سهم هر دستگاه از بودجه سلامت تقسیم می کردند
دکتر بدیعی
|
-
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
0
آقای دکتر دیناروند لطفا شما واحد یا بخش نظارت بر کارخانجات و فراورده های خام دامی را به سازمان دامپزشکی واگدار فرمایید تا به امورات دارویی مهم بپردازید.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
0
یک ریشه معلق در هوارو باد هرجایی میبره، اب هم هرجایی میبره، ولی خاک به آغوش میکشه و از اون یک گیاه یا درخت تنومند میسازه. تا بحال دامپزشکی در دل وزارت خونه های مختلف به اندازه کافی رنجیده شده ولی با رفتن به جایی که درخورش و جایگاه اصلیشه قدرت پیدا میکنه. این مکان همان جایی هست که با سلامت جامعه سروکار داره و نظام سلامت رو شکل داده و در ایران وزارت بهداشت نام گرفته. امیدوارم این الحاق میمون هرچه زودتر بوقوع بپیونده.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
0
0
همکاران لطفا یه کم منصفانه قضاوت کنیم
خدائیش ما در سازمان دامپزشکی در عرصه نظارت بر فراورده های خام دامی چقدر موفق هستیم
اصلا این کار رو انجام میدیم؟؟؟
اقا بسیاری از ادارات دامپزشکی شهرستانا اصلا اکیپ نظارت فراورده ها ندارن!!!!!!
همین شهر تهران خداوکیلی چن نفر در قسمت نظارت شهر فعالند
اقایان مسئولین دامپزشکی بچه های خودتونم از این فراورده ها استفاده می کنند....
وقتی توان انجام این کار رو ندارین، نه نیرو دارین ، نه توان پشتیبانی.....چرا این همه اصرار
بیشتر از این بر طبل تو خالی زدن خیانت است به حق مردم.......
دانشجوی دکتری دامپزشکی
|
-
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
0
0
اگر آگاه به این قضیه بودند که مسئولیت نظارت بر هر واحد تولیدی که در آن ، چه به طور مستقیم و چه غیر مستقیم از حیوانات برای تولید غذای انسان استفاده می شود؛بر عهده سازمانی به نام سازمان نظام دامپزشکی است ؛ آنرا کمیته خطاب نمی کردند.که الان بخواهند آنرا به سازمان خود منتقل کنند!
واقعیت این است که اختلاف بر سر استفاده یا عدم استفاده از خمیر مرغ موضوعی نیست که به خاطر آن بخواهیم بر سر تصاحب منصب نظارت با سازمان دامپزشکی به بحث بنشینیم.یا خمیر مرغ مضره یا نیست و این موضوع ربطی به نظارت بر واحدهای تولیدی ندارد.
با انجام آزمایشات مختلف و بررسی های بالینی می توان به تاثیر مصرف خمیر مرغ به سلامت انسان پرداخت، نه با ...
نظر شما
ادامه