کد خبر: ۲۱۷۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

خبرگزاری فارس: ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ همچنان وجود دارد

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از خمیر مرغ تا زمانی که صحه‌گذاری در خصوص مصرف آن نباشد، ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد هاشمی ظهر امروز در جلسه تبیین اهداف سلامت محور حوزه غذا و دارو در جمع روابط عمومی‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان، اظهار کرد: سازمان غذا و دارو در راستای وظایف خود اقدامات خوبی را برای آگاهی‌بخشی به مردم انجام داده است.

وی با اهمیت به شناخت علم روابط عمومی و با بیان اینکه امروز باید وارد چارچوب و خاستگاه جدید در این علم شد، خاطرنشان کرد: با ورود علم ارتباطات روابط عمومی جایگاه خاصی پیدا کرده که می تواند تأثیرگذار باشد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه امروزه این رشته از حالت سنتی خود خارج شده، اضافه کرد: متأسفانه امروزه رشته روابط عمومی پر از افرادی است که روابط عمومی کار هستند و ادعای این رشته را دارند.

وی با بیان اینکه ما در سازمان غذا و دارو روابط عمومی اشراقی را برگرفته از شیخ اشراق (سهروردی) اجرا می‌کنیم، افزود: تأثیر کلام در جامعه بسیار حائز اهمیت است و بسته به شرایط و مکان انتشار خبر ندارد.

هاشمی با تأکید بر اینکه افراد شاغل در روابط عمومی هنرمندانی هستند که باید از هنرهای هفت‌گانه خود در راستای انتقال مفهوم استفاده کنند، بیان کرد: به منظور آگاهسازی مردم و شناخت استانداردها با انتشار خبری مبنی بر استفاده از روغن پالم در کشور طی سال گذشته، سازمان غذا و دارو نیز توانست خود را مطرح کند بلکه صداقتش در ارتباط با توجه به سلامت مردم نیز مشخص شد.

وی با اهمیت به تعامل روابط عمومی‌ها با اصحاب رسانه، گفت: روابط عمومی فعال کسی است که از خبرنگاران ترسی نداشته باشد چراکه آنها در حین اینکه منبع پاسخگوی روابط عمومی‌ها هستند، نقطه ضعف‌ها را نیز شناسایی می‌کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه متأسفانه برخی رفتارها در جامعه برخلاف مسیر فرهنگسازی انجام می‌شود، گفت: ذهنیت خاصی در خصوص کیفیت محصولات ایرانی و خارجی در ایران وجود دارد که در این راستا آنچه مهم است برآیند خبر است.

وی با توصیه به مصرف محصولات نظارت شده توسط وزارت بهداشت افزود: سازمان غذا و دارو متولی پیگیری مصرف محصولاتی است که نظارت کامل بر آنها را دارد.

هاشمی با اهمیت به درج چراغ راهنمایی و رانندگی بر روی مواد تولیدی کارخانه‌ها، گفت: این اقدام می‌تواند در خصوص چگونگی مصرف مواد غذایی به مردم آگاهی دهد.

وی با بیان اینکه روابط عمومی نباید منفعل باشد و باید پیشگام اتفاقات روز حرکت کند، عنوان کرد: روابط عمومی باید زبان مشترک با اهل فن را داشته باشد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه امروزه به روابط عمومی تحلیل‌گرا اهمیت می‌دهند که پیشگام جریان‌ها حرکت می‌کند، گفت: چنین فردی با وجود اینکه منفعت سازمان را در نظر می‌گیرد سعی می‌کند به خاستگاه مخاطبان نیز اهمیت دهد.

وی تعاملات بین‌بخشی را در راستای تحقق اهداف سازمان غذا و دارو به منظور «تأمین غذای سالم از مزرعه تا سفره» مهم دانست و عنوان کرد: مردم در خصوص مصرف برخی از مواد دچار سردرگمی هستند و نمی‌دانند پاسخگوی مصرف آنها در ارتباط با این غذاها، کدام سازمان است.

هاشمی با بیان اینکه اگر شیر به صورت بسته‌بندی عرضه شود در صورت بروز هرگونه مشکل برای آن، معاونت غذا و دارو پاسخگو خواهد بود، گفت: استفاده از خمیر مرغ نیز تا زمانی که صحه‌گذاری در خصوص مصرف آن نباشد ممنوع است، حال آنکه اداره دامپزشکی مصرف آن را مشکل نمی‌داند.

وی افزود: اگر خمیر مرغ با شرایط بهداشتی تهیه شود مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما این محصول در ایران با استفاده از چربی و پوست مرغ و در شرایط غیر بهداشتی تهیه و برای تولید سوسیس و کالباس به کار گرفته می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اهمیت مصرف‌نان‌های صنعتی در جهان، گفت: ذهنیت مردم ایران به استفاده از مصرف نان‌های سنتی از جمله سنگ و بربری است، حال آنکه در جهان نان صنعتی مصرف می‌شود.

وی با تأکید به ارائه ایده‌های جدید، بیان کرد: در راستای توسعه‌یافتگی کشور تا جایی که می‌توانیم به دنبال ارائه ایده‌های نو باشیم.

هاشمی با بیان اینکه مصرف سرانه شیر درصد توسعه‌یافتگی هر کشور را مشخص می‌کند، افزود: اگر می‌خواهیم کشوری مدرن داشته باشیم نباید به دنبال وارد کردن تجهیزات باشیم بلکه نرم‌افزارها باید در کنار سخت‌افزارها، مدرن باشند.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
0
0
ای بابا، اکیپ های ناظر دامپزشکی مگه می ذارند تولید غیر بهداشتی وجود داشته باشه؟؟ اکیپهایی که وجود خارجی ندارند و فقط در قانون نوشته شده اند. اداره دامپزشکی کلا با 5 نفر کادر آخه اکیپش کجا بود!
جباری
|
-
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
0
یکی از منشا های تهیه مواد اولیه خمیر مرغ درکشور مراکزی که اقدام به پاک کردن مرغ (گاها رایگان)می کنند می باشد که نه دامپزشکی جلوی آنها را می گیرد ونه وزارت بهداشت
نظر شما
ادامه