کد خبر: ۲۱۷۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهرگفت:گوشت سفید تولیدی در واحدهای تحت نظارت این اداره کل از لحاظ وجود هورمون و آنتی بیوتیک هیچ مشکلی ندارد.

دکتر مرتضی بحرانی روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا،افزود: موضوعی که ممکن است در بین عموم به یک شبهه تبدیل شده باشد استفاده از هورمون برای رشد مرغ است که این موضوع به دو دلیل صحت ندارد.

وی اظهارکرد: یکی اینکه استفاده از هورمون در تولید مرغ امکان پذیرنیست و دوم اینکه هورمون آن قدر قیمتش بالاست که استفاده از آن برای تولید کننده نسبت به تبدیل ضریب گوشت مقرون به صرفه نیست.

وی یادآور شد:درخصوص باقیمانده آنتی بیوتیک ممکن است بحث هایی مطرح باشد که این امر نیز باتوجه به اینکه از سویی تولیدکنندگان به این نتیجه رسیدند که مرغ سبز و مرغی که کمترین باقیمانده آنتی بیوتیک را داشته باشد، تولید کنند.

بحرانی اضافه کرد: از سویی دیگر کنترل های سیستم دامپزشکی به مراتب سخت گیرانه تر شده و هر محموله ای که تولید می شود نمونه هایی برداشته می شود و در این نمونه ها هر کجا مشخص شود مقداری باقیمانده این مواد را داشته همانجا متوقف می شود و به سمت معدوم شدن می رود.

وی اظهارداشت: محموله هایی که وارد کشتارگاه ها می شود در هر دوره کشتاری تولیدات وارد شده کنترل و بازرسی می شود و ممکن است در خط تولید آن تخلفاتی صورت گرفته باشد که از ورود آن به بازار عرضه جلوگیری می شود.

وی گفت: هر محصولی که از واحدهای کشتاری زیر نظر سازمان دامپزشکی عرضه شود محصولی سالم خواهد بود.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در خصوص عرضه کنندگان دوره گرد و کشتار غیربهداشتی نیز گفت: همچنین در برخی موارد از سوی عرضه کنندگان تخلفاتی صورت می گیرد که با آنها نیز به شدت برخورد می شود.

بحرانی به مشاهده شیوع بیماری نیوکاسل در چند واحد مرغداری در سطح استان اشاره کرد و افزود: این مورد نیز که یک بیماری ویروسی است با انجام صحیح عملیات واکسیناسیون و رعایت شرایط امنیت زیستی قابل کنترل است.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان خود بدنبال این هستند که شیوه واکسیناسیون را اصلاح کنند یعنی در واقع در دوره جدید تولید این شیوه را بدرستی اجرا کنند و ما نیز در زمینه های مختلف تولیدکنندگان را حمایت می کنیم.

بحرانی گفت: بیماری نیوکاسل فوق العاده واگیردار بوده و دستگاه تنفسی و عصبی را مبتلا می کند این ویروس بیشتر مرغ و خروس را مبتلا کرده و در مواردی سایر گونه های طیور نظیر مرغ مروارید، اردک و بوقلمون را نیز مبتلا می کند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
0
0
آخه چطور با این همه تجویز آنتی بیوتیکی که ما میکنیم یعنی همه چی نرماله و گوشت ها آنتی بیوتیک ندارند؟؟؟!
نظر شما
ادامه