کد خبر: ۲۱۷۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
اشتباه نظام دامپزشکی تهران در معرفی امسال به عنوان سال جهانی دامپزشکی/تنها اخیراً در چند خط گزارشی از سخنرانی در یک دبیرستان دخترانه در زرین شهر بدون تصویر منتشر گردید/دکتر جیم ادواردز ویراستار سایت انجمن جهانی دامپزشکی و رئیس اسبق این انجمن در گفتگو با نشریه حکیم مهر و در پاسخ به این سؤال که از بین دامپزشکان ایرانی با کدامیک بیشتر آشنا است نام دکتر سید محمد آقامیری را برد...
jamnez

حکیم مهر -  امسال مراسم روز جهانی دامپزشکی با تبلیغات صورت گرفته توسط نظام دامپزشکی استان تهران و در محل دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

صرفنظر از اشتباه نظام دامپزشکی تهران در معرفی امسال به عنوان سال جهانی دامپزشکی - که صحیح آن سال 2011 است - این سازمان برگزاری این مراسم را ابتکار خود و برای اولین بار معرفی می‌کرد.

در همین مراسم رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران که تشکل زیر نظر وی عضو انجمن جهانی دامپزشکی - مبدع روز جهانی دامپزشکی - است برگزاری این مراسم را حق جامعه دامپزشکان ایران دانست.

مدتی پس از روز جهانی دامپزشکی برخی کشورها از جمله بنگلادش و هندوستان و غیره گزارشی از مراسم خود در سایت انجمن جهانی دامپزشکی منتشر کردند و تصاویری از این مراسم را به نمایش گذاشتند.

این در حالی است که از ایران گزارشی در این سایت منتشر نشد و تنها اخیراً در چند خط گزارشی از سخنرانی در یک دبیرستان دخترانه در زرین شهر بدون تصویر منتشر گردید.

حال سؤال اینجاست که روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی که پسوند امور بین الملل را هم یدک می کشد در این زمینه چه فعالیتی داشته و اصولاً امور بین الملل این سازمان چه عملکردی در چند سال اخیر داشته است؟

البته حساب انتشار گهگاه اطلاعیه برگزاری کنگره های بین المللی نظام دامپزشکی توسط شرکت برگزار کننده را باید از این سازمان جدا دانست.

از سویی دیگر جامعه دامپزشکان ایران که عضو انجمن جهانی دامپزشکی است و به درستی مدعی برگزاری مراسم روز جهانی دامپزشکی هم هست ضمن آنکه حق عضویت سالانه خود را پرداخت نکرده در عرصه بین المللی ضعیف عمل نموده است.

گفتنی است در زمان حضور مدیر مسئول حکیم مهر در سازمان نظام دامپزشکی به دلیل حجم اخبار ارسالی از سوی وی به سایت انجمن جهانی دامپزشکی - که حتی بعداً به انتقاد برخی از اعضای هیأت مدیره جامعه دامپزشکان منجر شد که چرا وی نام سازمان نظام دامپزشکی را بجای جامعه دامپزشکان در این انجمن مطرح نموده است! - ، دکتر جیم ادواردز ویراستار سایت انجمن جهانی دامپزشکی و رئیس اسبق این انجمن در گفتگو با نشریه حکیم مهر و در پاسخ به این سؤال که از بین دامپزشکان ایرانی با کدامیک بیشتر آشنا است نام دکتر سید محمد آقامیری رئیس سازمان نظام دامپزشکی را برد و گفت : به دلیل حجم زیاد اخباری که از ایشان دریافت می‌کنم رئیس سازمان نظام دامپزشکی ایران را بیشتر از بقیه می شناسم و دوست دارم از نزدیک ایشان را ببینم.

از آن زمان به بعد و با خروج مدیرمسئول حکیم مهر از سازمان نظام دامپزشکی و تغییرات متعدد در روابط عمومی که گاهی مشاور امور بین الملل رئیس سازمان نظام دامپزشکی منصوب می شد و سپس استعفا می کرد ، بعضی اوقات پسوند امور بین الملل حذف  و گاهی به عنوان روابط عمومی اضافه می شد هیچگاه این روند ادامه پیدا نکرد.

این در حالی است که وضعیت اطلاع رسانی در جامعه دامپزشکان ایران از بعد روابط عمومی بسیار ضعیف تر است و هیچگونه اخباری از جلسات هیأت مدیره و دیدارهای ایشان - بطور مثال دیدار اخیر اعضای هیأت مدیره با رئیس سازمان دامپزشکی - منتشر نمی شود و در بعد بین الملل هم این نهاد در سکوت مطلق به سر می برد.

با این حال امید است این دو تشکل مهم با بازنگری اساسی در بخش روابط عمومی و امور بین الملل و اهمیت دادن بیشتر به این بخش به مطالبه مهم صنف دامپزشکی در اطلاع رسانی سریع و صحیح و شفاف پاسخ مثبت دهند.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر امیراسدالله راجرز
|
-
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
0
0
ای کاش همه دامپزشکان در هر مقام و جایگاه خود را روابط عمومی دامپزشکی(منظور شغل دامپزشکی است)می دانستند ، و با حداقل امکانات و به قول نشریه محترم حکیم مهر حتی بدون عکس گزارشی از آنچه در روز جهانی دامپزشکی انجام داده اند یا انجام شده را به نمایش میگذاشتند.حمل بر خود ستایی نباشد ولی جالب است بدانید در سالهای 2009 و 2010 تنها اخبار منتشر شده درباره روز جهانی دامپزشکی در ایران توسط اینجانب در سایت انجمن جهانی دامپزشکی ثبت گردیده است که در سال اول مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان بودم و امسال کارشناس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان هستم ولی همیشه وظیفه روابط عمومی بودن را به یاد دارم آنهم فقط و فقط برای اعتلای دامپزشکی در ایران اسلامی.
http://www.worldvet.org/taxonomy/term/17?page=3
مرتضوي
|
-
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۲
0
0
خواب عميق نظام دامپزشكي در تمامي زمينه ها ادامه دارد....
shabbooie
|
-
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۲
0
0
با سلام.جای بسی تاسف است که با گذشت سالها از انقلاب و روند رو به رشد اکثر فیلد های علمی شیب رشد دامپزشکی اینقدر ضعیف است و ما هنوز در کمترین مسائل هنوز مشکل داریم.شایان ذکر است که روابط عمومی این صنف نه تنها در سطح بین الملل بلکه در سطوح داخلی هم بسیار ضعیف است.به امید فردایی بهتر.
یک رزیدنت
|
-
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۴
0
0
خواب که مانعی نداره!!!
مشکلات ما همین ششصد سال اوله. بعدش درست میشه . . .
دکتر حسینی
|
-
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۴
0
0
با سلام

اینکه از بنگلادش و هند هم عقب هستیم را تائید می کنم اگر عقب نبودیم که گوشت دام های آلوده به انگل این کشور ها را نمی خوردیم!حالا با وجود آلودگی شدید دام های این مناطق، یکی از 6 کشوری که قرار است دام وارد کنند،هندوستان می باشد!
نظر شما
ادامه