کد خبر: ۲۱۷۷۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
«دکتر مهدی حسینی» گفت: شتر به‌علت آنکه در بیابان‌ها تغذیه می‌کند، از انواع انگل بری است / گوشت شتر تنها گوشت ارگانیک کشور است ...
hosseini

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: ارزش غذایی گوشت شتر و همچنین سلامت آن نسبت به انگل در مقایسه با گوشت بوفالو غیرقابل انکار است و می‌تواند جایگزین گوشت‌های وارداتی بوفالو شود.

«دکتر مهدی حسینی» امروز در گفتگو با خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: هرچند از اردیبهشت‌ماه سال 93 واردات شتر به کشور ممنوع اعلام شده است و از سال گذشته تاکنون هیچ مجوزی برای ورود شتر صورت نگرفته، اما واردات گوشت شتر می‌تواند جایگزین بوفالو شود.

مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان افزود: ارزش غذایی گوشت شتر در مقایسه با گوشت گوساله و گوسفند در شرایط برابر و حتی بالاتری قرار دارد و به‌علت آنکه در بیابان‌ها تغذیه می‌کند، از انواع انگل بری است، در حالی که بوفالو به‌علت زیست در برکه‌ها و مرداب‌ها، امکان آلوده بودن به انواع انگل را دارد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند در ایران بهره‌برداری از شتر به‌صورت سنتی اداره شده و هنوز به شکل صنعتی برای پرورش شتر سرمایه‌گذاری صورت نگرفته است، اما واردات گوشت شتر در صنایع غذایی می‌تواند جایگزین مناسبی باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: گوشت شتر منبع بسیار خوبی از مواد مغذی به جهت دارا بودن ترکیبات شیمیایی است که با گوشت سایر دام‌های اهلی تفاوت کمی دارد.

حسینی تصریح کرد: این گوشت در مقایسه با گوشت گاو از چربی و پروتئین کمتری برخوردار بوده و حاوی سدیم بیشتر و پتاسیم پایین‌تری است.

وی یادآور شد: مقدار ویتامین ب کمپلکس و برخی عناصر معدنی نظیر فسفر و کلسیم در آن بیشتر از سایر دام‌های اهلی است.

گوشت شتر، تنها گوشت ارگانیک کشور

حسینی تأکید کرد: ویژگی اصلی و متمایزکننده گوشت شتر در مقایسه با سایر گوشت‌ها، نبود مواد هورمونی و آنتی‌بیوتیک است که می‌تواند گوشت این حیوان را که در طبیعت آزاد و به دور از مراکز پرورش دامی رشد می‌کند را به‌عنوان تنها گوشت ارگانیک کشور قلمداد کرد.

وی اظهار داشت: بهترین زمان استفاده از گوشت شتر، فاصله بین یک تا سه ساله بودن شتر است که طعم، نرمی و مزه شبیه گوشت گوساله دارد.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
0
ارگانیک؟؟؟!!!!!!
لطفا سازمان دامپزشکی یک کلاس توجیهی در مورد غذاهای ارگانیک برای همکاران سازمان برگزار کند.
محمدی
|
-
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
0
سازمان دامپزشکی از فارغ التحصیلان دامپروری ارگانیک بهره بگیرد.وّبرای آنان پست جدید سازمانی درنظر بگیرد.
راد
|
-
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
0
گوشت شتر خواص فوق العاده ای دارد ودرکشور مشتریان زیاد
نظر شما
ادامه