کد خبر: ۲۱۷۸۲

رییس اداره آموزش و ترویج دامپزشکی استان کرمان از برگزاری یک دوره کلاس بازآموزی مبارزه با بیماری مشمشه در محل اداره کل دامپزشکی استان کرمان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان مهلا ارومیه ای اظهار داشت: مشمشه از جمله بیماری های مهم مشترک بین انسان و دام و یکی از بیماری های باکتریایی مسری خطرناک است که اغلب سبب ابتلا تک سمی ها می شود.

ارومیه ای افزود: این بیماری به شدت کشنده و از اهمیت بالایی در جمعیت اسبها برخوردار است و از نظر بهداشت عمومی بسیار حایز اهمیت می باشد.

وی افزود: دوره آموزشی مذکور با هدف بازآموزی نحوه مبارزه موثر با بیماری مشمشه در تک سمیان به صورت عملی و نظری برگزار شد.

حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در خلال برگزاری دوره بازآموزی بیماری مشمشه با تاکید بر اهمیت بهداشت و سلامت اسب در استان با توجه به رونق روزافزون ورزش سوارکاری عنوان کرد: در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی هر دستگاه می بایست اقدام به تقویت زیرساختهای علمی و فنی مجموعه خود نماید.

رشیدی افزود: ارتقای سرمایه فنی و علمی هر دستگاهی در گرو ارتقای دانش فنی و علمی کارشناسان آن مجموعه می باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی و بازآموزی می تواند در به روز نمودن دانش و آگاهی کارشناسان نقش مهم و اساسی داشته باشد.

وی ادامه ادامه: بیماری مشمشه یکی از بیماریهای مهم محسوب شده که قابلیت انتقال به انسان را دارد و دامپزشکی از طریق تست و تشخیص بموقع این بیماری می تواند با تامین بهداشت باشگاه های اسب سواری استان از انتقال این بیماری به سطح جامعه جلوگیری کند.

تدریس این دوره سه روزه برعهده نیک خواه کارشناس سازمان دامپزشکی کشور بود که با حضور 36 نفر از کارشناسان ادارات کل دامپزشکی شمال و جنوب استان کرمان و منطقه آزاد کیش در محل اداره کل دامپزشکی استان کرمان و مراکز پرورش اسب شهرستان کرمان برگزار شد.

 

 

نظر شما
ادامه