کد خبر: ۲۱۷۸۷

رییس اداره بهداشت اداره کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: با گذشت پنج روز از آغاز کار مجدد کشتارگاه صنعتی اهواز، وضعیت بهداشتی این کشتارگاه هنوز به شرایط مطلوب نرسیده است.

دکتر مهران دلیلی سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: کشتارگاه صنعتی اهواز پس از تعطیلی 15 روزه، از پنج روز پیش فعالیت خود را از سر گرفت اما به دلیل نبود مهارت نیروی فنی این کشتارگاه تازه تاسیس، وضعیت بهداشتی کشتارگاه هنوز به شرایط مطلوب نرسیده است.

وی با بیان اینکه فقط خط کشتار دام سبک از کشتارگاه سنتی به این کشتارگاه منتقل شده، افزود: تغییر محل کشتار دام از کشتارگاه سنتی به صنعتی با مخالفت تعدادی از اصناف و اعتصاب آنها روبه رو شد و این افراد در این مدت کشتار خود را به کشتارگاه های دیگر از جمله آبادان، دزفول و شوشتر منتقل کرده بودند.

دلیلی اضافه کرد:پس از راه اندازی مجدد این کشتارگاه، قصاب ها و شرکت های مشتری از تولید این کشتارگاه شکایت هایی داشتند.

وی اظهار کرد: تازه کار بودن و نداشتن مهارت کافی شاغلان کشتارگاه جدید باعث تراکم کار و نامطلوب شدن شرایط بهداشتی و کیفیت کار شده که امیدواریم با گذشت زمان این مشکل حل شود.

دلیلی تاکید کرد: دامپزشکی روند کار کشتارگاه را رصد کرده و گزارش کار و وضعیت بهداشتی کشتارگاه صنعتی به فرماندار و شهردار اهواز ارایه شده است.

به گفته وی، هم اکنون روزانه یک هزار راس دام سبک در این محل کشتار می شود.

وی برنامه بعدی را انجام 'جمود نعشی' در کشتارگاه صنعتی عنوان کرد و افزود: قراردادن لاشه به مدت 24 ساعت در سردخانه که پیش از این در کشتارگاه سنتی انجام نمی شد، باید در کشتارگاه صنعتی انجام شود.

وی گفت: این کار برای افزایش کیفیت و ترد شدن گوشت و از بین بردن میکروب ها و بیماری های احتمالی دام به ویژه بیماری تب کریمه کنگو باید انجام شود اما به دلیل آماده نبودن شرایط کشتارگاه صنعتی، این مرحله هنوز به اجرا نرسیده است.

در پی معطل ماندن طرح ساخت کشتارگاه صنعتی اهواز در منطقه زرگان، شهرداری اهواز از چهار سال پیش تبدیل کشتارگاه سنتی به صنعتی را دنبال کرده است. طرح کشتارگاه صنعتی اهواز پس از تکمیل به بخش خصوصی واگذار و از اوایل امسال آغاز به کار کرد اما با مخالفت تعدادی از اصناف مدتی متوقف ماند.

حدود 50 درصد از کشتار دام خوزستان در اهواز انجام می شود.

روزانه یک هزار و 200 راس دام سبک در کشتارگاه سنتی اهواز کشتار صورت می گرفت.

 

 

نظر شما
ادامه