کد خبر: ۲۱۷۹۴

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو گفت: تقویت زیر ساخت های آزمایشگاهی برای شناسایی، کنترل آلاینده ها و تقلب غذایی از برنامه های مهم این سازمان است و آزمایشگاه های موجود در این زمینه به تجهیزات دقیق تری مجهز می شود.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) از شیراز، رسول دیناروند شامگاه دیروز سه شنبه درحاشیه افتتاح ساختمان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا در استان فارس گفت: برای اعمال این برنامه ضروری است آزمایشگاه های دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز به دستگاه هایی با سرعت و دقت بالا مجهز شوند.

وی افزود: یکی از اولویت های اصلی وزارت بهداشت، برای پیشگیری از بیماری ها، توجه به سلامت و ایمنی غذاست و با این رویکرد، نظارت های این وزارتخانه از امسال بر رستوران ها و مراکزی که غذا طبخ و عرضه می کنند، همچنین نمونه برداری از مواد غذایی که در این اماکن عرضه می شود، افزایش می یابد.

دیناروند ادامه داد: همچنین برای سرعت بخشیدن به اعلام نتایج آزمایش هایی که در این زمینه انجام می شود، آزمایشگاه های ویژه این کار نیز تقویت می شوند.

این مقام مسوول گفت:بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای تهیه این تجهیزات تامین شده و برای تامین مابقی آن پیگیری های لازم در حال انجام است.

دیناروند ادامه داد: تمرکزامسال سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، بیشتر معطوف به کاهش میزان مصرف نمک و شکر در فرآورده های غذایی به ویژه کنسرو و آب میوه هاست.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: همچنین برای کاهش اسید چرب ترانس در روغن های کشور که ارتباط مستقیم با ابتلای افراد به بیماری های قلبی و عروقی دارد تاکنون تلاش های زیادی صورت گرفته است.

دیناروند گفت: باتوجه به این که میزان اسیدچرب اشباع شده در روغن پالم بیش از سایر روغن هاست با کنترل و نظارت هایی که صورت گرفته، واردات این روغن از 750 هزار تن در سال به 430 هزار تن کاهش یافته است و این روند نظارتی همچنان ادامه دارد.

 

 

نظر شما
ادامه