کد خبر: ۲۱۸۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران، گفت: دامداران برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر به دلیل پایین بودن قیمت شیر، حذف گله‌های گاو شیری را آغاز کردند.

به گزارش تسنیم،  حسین نعمتی درحاشیه بازدید رسانه‌ها از فعالیت‌های دامی استان قزوین به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، درگفت‌وگو با تسنیم، افزود: حدود دو سال است که شیردامداران کمتر از قیمت تمام شده خود به فروش می‌رسد و صبر دامداران لبریز شده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران با اشاره به اعتراضات دامداران در خصوص نرخ شیر خام، ادامه داد: دامدارن تا ماه های گذشته از ذخایر خود استفاده می‌کردند اما پس انداز آنها نیز تمام شده و اتفاقات در حال انجام از روی ناچاری است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران قزوین اضافه کرد:درهرحال یا ترتیب اثری در قیمت شیرخام داده شده، به دامداران یارانه پرداخت می‌شود یا دامداران طی یک حرکت خود جوش برای جلوگیری از ضرر بیشتر اقدام به حذف بیشترگله‌های شیری می‌کنند.

نعمتی ، اظهار داشت: حذف گله و بردن گاو‌های شیری به کشتارگاه آخرین راهکار دامداران برای بالا بردن شیر خام است که برخی از‌ استان‌ها آغاز شده است.

وی اضافه کرد: دراستان قزوین به عنوان یکی از قطب‌های تولید شیرخام در کشور سه گله شیری جمع آوری و روانه کشتارگاه شده است.

نرخ شیر خام دامداران سنتی تا 800 تومان کاهش یافت


رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران با اشاره به اینکه عرضه و تقاضا قانون تجارت بوده و قابل نفی نیست،گفت: تجربه نشان داده که تنها در زمانی که قیمت شیر بالا می رود با دامدارن برخورد حقوقی و تعزیراتی شده و حتی در مواردی جلب می‌شوند.

نعمتی، بدون در نظر گرفتن حقوق مصرف کنندگان، اظهار داشت: در صورتی که قیمت شیر بالا برود در مقطعی به یک صنعت(صنایع لبنی) فشار می‌آید اما بعد از یک مدت روال درستی به خود می‌گیرد.

وی تصریح کرد:در سال گذشته   13.8 درصد به نرخ فرآورده‌های لبنی اضافه شد اما  دامداران از این میزان سهم نداشتند و اخیرا متوسط نرخ خرید شیرخام نیز در برخی از مناطق نسبت به گذشته کاهش یافته است.

نعمتی  افزود: شیر دامداران سنتی در برخی مناطق تا هر کیلو گرم 800 تا 900 تومان نیز کاهش یافته است  در حالی که نرخ مصوب شیر خام 1440 تومان است.

همکاری معکوس شرکت لبنی دولتی

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران  اظهار داشت: در استان قزوین صنایع شیر ایران به عنوان یک شرکت دولتی علاوه بر اینکه همکاری‌های لازم با دامداران ندارد بلکه قیمت خرید هر‌کیلو‌گرم شیر را نسبت به ماه قبل 30 تومان کاهش داده است.

وی در پاسخ به این استدلال که زور دولت به دامداران می رسد اما به صنایع لبنی نه گفت:مجوز افزایش نرخ فرآورده‌های لبنی در سال گذشته توسط وزارت صنعت داده شده اما وزارت جهاد کشاورزی این مجوز را به دامداران نداد. این نشان می‌دهد که صنایع قدرت چانه زنی بیشتری در مقابل با دامداران دارند.

گفتنی است که دامداران و صنایع لبنی از طریق چانه زنی و فشار به مسئولان دیر یا زود و کم  یا زیاد مطالبات و حقوق خود را دریافت می‌کنند اما مصرف کنندگان مجبور به خرید و مصرف با هر قیمت و کیفیتی هستند.

 

 

برچسب ها: گاوهای شیری،
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
0
0
افسوس. افسوس بر اینهمه شعار. افسوس بر این همه توهین.
ناشناس
|
-
|
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
0
0
خیلی وقته که دامداران دارن گاوهای شیری رو حذف میکنن
کشتارگاه های مازندران پر از گاوهای شیری اطراف تهران و ورامین هست.
نظر شما
ادامه