کد خبر: ۲۱۸۱۹

برای سومین بار در کشور، نشان بین المللی حلال به کشتارگاه بیستون در استان کرمانشاه اعطاء شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: با دریافت این نشان معتبر ، از این پس می توان گوشت تولیدی این کشتارگاه را علاوه بر مصرف داخلی به خارج از کشور صادر کرد.

حجت الاسلام یوسف پرویزی پور با اشاره به اینکه این نشان برای نخستین بار در استان است که به کشتارگاهی داده می شود، گفت: رعایت کردن تمام موازین قانونی، شرعی و بهداشتی در تمام مراحل ذبح دام، کشتارگاه بیستون را شایسته دریافت این نشان مهم کرده است.

وی افزود: هم اکنون دو روحانی هر روز از صبح زود تا ساعت 11 بر تمام مراحل ذبح شرعی دام در کشتارگاه بیستون نظارت می کنند.

مدیرعامل کشتارگاه بیستون هم گفت: نزدیک به یک سال طول می کشد تا نشان حلال به کشتارگاهی آن هم در قبال پرداخت هزینه ای نسبتاً بالا داده شود و مدیر کشتارگاه برای دریافت آن باید از دامپزشکی، حفاظت از محیط زیست و بهداشت تاییدیه بگیرد.

علی ناصری با بیان اینکه اختصاص کد حلال به کشتارگاه بیستون بدون پرداخت هزینه و کاملاً اهدایی بوده است، گفت: تلاش می کنیم کشتاری پاک و حلال داشته باشیم و مردم استان آسوده خاطر باشند که دیگر روزانه 2 تن چربی از این کشتارگاه، وارد بازار مصرف آنان نمی شود.

کد حلال کدی بین المللی است که در تمام دنیا معرفی قابل قبول به شمار می رود.

ایجاد نظم و امنیت بهتر در سالن های کشتار با نصب دوربین های مدار بسته، معاینات پزشکی سلاخان و پرسنل، تهیه پرونده پزشکی، ایجاد حوضچه های کلرزنی و رفع 30 مورد از نواقص و مشکلات دامپزشکی، و راه اندازی تونل شستشوی لاشه در سرسرای کشتارگاه از برنامه های در دست اقدام امسال کشتارگاه بیستون است که ناصری به آن ها اشاره کرد.

 

نظر شما
ادامه