کد خبر: ۲۱۸۷۳
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی: شیوع این بیماری در آمل و برخی مناطق دیگر استان را همه مردم و مسئولان منطقه می‌دانند! / تکذیب روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران ...
55555555

حکیم مهر – در چند روز گذشته اخبار ضد و نقیضی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مناطقی از استان مازندران به گوش می رسد. با هم کلیه خبرهای منتشر شده در این خصوص را مرور می کنیم:

 

اولین خبر - اداره کل دامپزشکی استان کرمان: شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در روستایی در استان مازندران

 

مسوول مراقبت و بررسی بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی کرمان گفت: نیاز به همکاری نیروی انتظامی برای ممنوعیت ورود مرغ زنده از استان‌های دیگر به ویژه استان‌های شمالی به استان هستیم.

دکتر صدیقه کاظمی زاده با اشاره به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد مرغی در روستایی در استان مازندران، گفت: کانون بیماری در حال حاضر در استان مازندران است. خواستار اعمال محدودیت‌های ویژه‌ برای جلوگیری از ورود بیماری و همچنین به منظور حمایت از تولیدکننده بومی هستیم.

 

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران: ویروس آنفلوانزای مرغی‌ در یکی از روستاهای بابل مشاهده شد

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران از ساری، ماموران دامپزشکی و نیروی انتظامی، با حضور در یکی از روستای بابل موارد مشکوک‌ به آنفولانزای مرغی در دام و طیور را معدوم کردند.

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران گفت: در پی مشاهده ویروس آنفلوانزای مرغی در یکی از روستاهای بابل، تصمیم گرفته شد برای جلوگیری از شیوع ویروس این بیماری، نسبت به معدوم سازی حیوانات مبتلا اقدام شود تا از تسری این بیماری به مکان‌های دیگر جلوگیری شود.

 

رئیس جهاد کشاورزی استان مازندران: مرگ مشکوک هزار قطعه مرغ در روستای "هتکه پشت" بابل

 

رئیس جهاد کشاورزی مازندران از معدوم شدن 1000 قطعه مرغ مشکوک به ویروسی خاص در روستای "هتکه پشت" بابل خبر داد.

دلاور حیدرپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: معدوم‌ کردن این تعداد مرغ با همکاری نیروی انتظامی، اداره کل دامپزشکی استان مازندران و ادارات ذیربط انجام شد.

وی با اشاره به اینکه روستای «هتکه‌پشت» به عنوان کانون بیماری طبق گزارش دامپزشکی باید پاکسازی می‌شد، افزود: مرغ‌های خانگی در حال پرورش، مشکوک به ویروس خاصی بودند که هم اکنون نوع آن مشخص نیست.

حیدرپور با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی استان مازندران به قیمت روز و به صورت نقدی هزینه مرغ‌ها را به دارندگان آنها پرداخت کرده است، خاطرنشان کرد: نمونه‌برداری‌هایی که از معدوم کردن مرغ‌های آلوده دریافت شده در اداره کل دامپزشکی در حال بررسی برای کشف ویروس است.

 

مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران: خبر شیوع آنفلوآنزای مرغی در مازندران کاملاً تکذیب می شود

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران از ساری، مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران با اشاره به درج خبری با عنوان مشاهده ویروس آنفلوآنزای مرغی در مازندران گفت: این خبر کاملاً تکذیب شده و تاکنون هیچ نوع گزارشی مبنی بر تلفات غیر عادی در واحدهای صنعتی طیور مازندران اعلام نشده است.

این در حالی است که صبح امروز مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران گفت: در پی مشاهده ویروس آنفلوانزای مرغی در یکی از روستاهای بابل، تصمیم گرفته شد برای جلوگیری از شیوع ویروس این بیماری، نسبت به معدوم سازی حیوانات مبتلا اقدام شود تا از تسری این بیماری به مکان‌های دیگر جلوگیری شود.

باکویی با اشاره به اینکه کارشناسان این اداره کل طبق وظایف حاکمیتی و نظارتی خود در طول سال، ضمن بازرسی و بازدید های ادواری از واحدهای صنعتی و بومی، اقدام به نمونه برداری کرده و ضمن بررسی نتایج آزمایشات، گزارشی از وضعیت واحدهای دام و طیور صنعتی تهیه می کنند، از هموطنان در خواست کرد با مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی در دام و طیور موضوع را سریعاً به ادارات دامپزشکی و خانه های بهداشت روستایی اطلاع دهند تا اقدامات پیشگیرانه لازم در جهت تشخیص و کنترل بیماری انجام شود.

 

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی: شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در آمل و برخی مناطق دیگر استان را همه مردم و مسئولان منطقه می دانند!

 

به گزارش خبرگزاری فارس، نماینده مردم آمل در مجلس هفتم گفت: «مواردی از ابتلای مرغان خانگی به بیماری آنفلونزای مرغی در شهر آمل و برخی مناطق دیگر استان مازندران دیده شده است و همه مردم و مسئولان منطقه این مساله را می دانند.»

عزت الله یوسفیان، نماینده مردم آمل در مجلس نیز از مسوولان سازمان دامپزشکی خواست که «هر چه سریع تر» برای کنترل شیوع این بیماری، اقدام کنند.

یوسفیان گفت: «آماری از میزان گسترش این بیماری در منطقه ندارم اما در برخی روستاهای اطراف آمل و شهرهای بابلسر، فریدون کنار و محمود آباد هم وضعیت مشابهی وجود دارد.»

این نماینده مجلس درباره نحوه شناسایی ویروس خطرناک (H5N1) و عامل انتقال آنفلوانزای مرغی به خبرگزاری فارس گفت : «اگر چه مسئولان وزارت بهداشت و دامپزشکی هنوز به طور رسمی وجود مواردی از بیماری آنفلوانزای مرغی را تایید نکرده اند اما آزمایشگاه های بومی و منطقه ای استان مازندران وجود این بیماری را تشخیص داده اند و البته مسئولان رسمی نیز این مسئله را تکذیب نکرده اند.»

 

رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت: نمی توانم این خبر را تایید کنم / سازمان دامپزشکی باید در این باره نظر بدهد

 

به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت گفت که نمی تواند این خبر را تایید کند، و افزود که سازمان دامپزشکی باید در این باره نظر بدهد. ضمن اینکه به گفته مقام های وزارت بهداشت، هیچ موردی از ابتلای انسان به آنفولانزای مرغی در ایران، دیده نشده است.

 

مسئول روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی مازندران: وجود آنفلوانزای مرغی در آمل شایعه است

 

مسئول روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی مازندران گفت: فقط چند مورد مشکل تنفسی در مرغ ها داشتیم که نمونه‌برداری آن برای بررسی به تهران ارسال شد.

به گزارش سفیر هراز، پس از خبر شیوع آنفلانزای مرغی در روستای نوگردن منطقه هلومسر امام‌زاده عبدالله (ع) و حضور ناجا در این منطقه، طی تماس تلفنی با روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران صحت این خبر را جویا شدیم.

علی باکویی در این باره گفت: بررسی بیماری در مرغ‌ها کار هر روز ما و امری طبیعی است؛ در این مورد طی گزارشاتی مبنی بر تلفات مرغ در این روستا از مرغ ها نمونه‌برداری کردیم و به دامپزشکی تهران فرستادیم تا این مسئله را کنترل کنیم.

وی افزود: آنفلوانزای مرغی نداریم و فقط چند مورد مشکل تنفسی در مرغ ها داشتیم که آن هم نمونه برداری شد و به تهران فرستاده شد.

باکویی گفت: از روستائیان عزیز خواهش می کنیم تا هماهنگی و همکاری لازم را با مأموران ما انجام دهند.

گفتنی است اهالی روستاهای هم‌جوار برای جلوگیری از شیوع احتمالی آنفلانزای مرغی، ماکیان خود را کشتند.

 

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مسول فني سابق
|
-
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
0
0
از الان نتايج ازمايشات سازمان دامپزشكي كاملا معلوم است: نيوكاسل فوق حاد ( از نوع خفن) ، خيلي جالبه كه امريكا و كانادا هردو با مساله انفولانزاي طيور درگيرهستند و به راحتي اعلام مي كنند ولي سازمان دامپزشكي ايران چون خيلي قويتر است و بيوسكوريتي عالي دارد فقط تا به حال در پرندگان وحشي گزارش شده !!!!!!!!! عجب !!!!
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
0
0
الان استانهای همجوار در حالت آماده باش هستن. نامه شو هم زدن به مسوولین فنی ابلاغ کردن. این چی میگه؟!
دامپزشک از لرستان
|
-
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
0
0
چندروزه تو لرستان هم مرگ های مشکوکی از مرغ خانگی دیده شده تو شمال لرستان
متخصص طیور
|
-
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
0
0
اطلاع رسانی ازنوع [وطنی]. اغلب مناطق درگیرانفلوانزاست ولی متاسفانه ........... سازمان دامپزشکی کشورجزکتمان کردن بیماری برنامه دیگری ندارد.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
0
فقط روابط عمومی حرف بزند و بس،تنفسیه
ناشناس
|
-
|
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
0
مسئولینی که به دنبال بودجه وزارت بهداشت هستند چرا با تکذیب وقوع بیماری
فرصت سوزی میکنند؟
دامپزشك
|
-
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
0
تكذيب؟! پس اين اداره چي ميگه؟!؟!
مرغ مادر ج....
|
-
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
0
جاي خالي مدير اسبق در كنترل بحران به خوبي حس ميشود. امسال هم سال خوبي براي ما مرغ مادر داران نيست. دل به صادرات داشتيم كه حالا تا چند سال نابود ميشود
مرغدار از آمل
|
-
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
0
اجازه خروج مرغها را به ساير استانها مخصوصا تهران نمي دهند. با اين مديريتي كه ما ديديم به زودي گله هاي ما درگير خواهد شد. بهترين كار اين است خودمان به فكر خودمان باشيم و جوجه ريزي نكنيم وگرنه ....................
دکتر دامپزشک
|
-
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
0
بسی خندیدیم. حمایت از تولید کننده محلی!؟!؟!
برید پشت سر هم نامه و درخواست بفرستید به مجلس،وزیر کشاورزی و وزیر بهداشت. مشکل رو بزرگنمایی کنید. آخه عزیز من فکر میکنید مثلا با اون تقدیرنامه ای که اداه دامپزشکی استان براتون میفرسته چی میشه؟؟؟ چرخ شکسته دامپزشکی رو ترمیم کن نه چرخ شکسته صندلی مدیریتت را.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
0
از سازمان دامپزشکی چه خبر؟؟؟!!!
دامپزشک
|
-
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
0
0
یکسره دارن توی روستاهای قایمشهر ویکشن اون وقت میگن حقیقت نداره
نظر شما
ادامه