کد خبر: ۲۱۸۹۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

دفاع بد مدیر عامل اتحادیه صنایع لبنی از مصرف لبنیات صنعتی

«باشگاه خبرنگاران» نوشت:

 

با توجه به کاهش گرایش مصرف شیرهای صنعتی و عدم نظارت برعرضه شیرهای سنتی، در صورت عدم جلوگیری از عرضه شیر خام و محصولات لبنی غیر پاستوریزه، فروش سایر محصولات غذایی غیر بهداشتی نیز افزایش خواهد یافت.

شیر، سنتی یا صنعتی / گرایش به مصرف شیر سنتی بیشتر است

شیرهای سنتی پرچرب در حالی در بازار عرضه می‌شوند که از نظر استاندارد و آزمایشات کیفی کنترل و بررسی نمی‌شوند.

تخلف برخی تولیدکنندگان در عرضه شیرهای بی‌کیفیت با افزایش قیمتی خودسرانه، سایه‌ای از بی‌اعتمادی را در کاهش گرایش به مصرف شیرهای صنعتی رقم زد که این امر تولید شیر پاستوریزه را با کاهش تولید و تقاضا مواجهه خواهد کرد.

بدلیل باورهای نادرست، تبلیغات و برخی شایعات نادرست در راستای مصرف محصولات لبنی کارخانه‌ای بویژه در دو سال گذشته و حتی طرح غیر واقعی وجود مواد افزودنی غیر مجاز در شیر تولیدی صنایع لبنی، متاسفانه بخش قابل توجهی از هموطنان به مصرف لبنیات سنتی روی آورده که این روند، سلامت جامعه را به شدت تهدید می‌کند.

پرچرب بودن شیرهای سنتی به معنای خالص بودن آن نیست، کما اینکه کم چربی دلیلی بر بی‌کیفیت بودن محصول نیست.

مدیر عامل اتحادیه صنایع لبنی: جوشاندن شیرهای سنتی تاثیری در افزایش کیفیت و کاهش آلودگی میکروبی موجود در شیر ندارد

«محمدرضا اسماعیلی» مدیر عامل اتحادیه صنایع لبنی پاستوریزه ایران تفاوت بین شیرسنتی و صنعتی را انجام نشدن آزمایشات کنترل کیفی دانست و افزود: در تهیه شیرهای سنتی استانداردهای لازم رعایت نمی‌شود و با انجام نشدن آزمایشات کنترل کیفی تب مالت و بسیاری از بیماری‌های میکروبی به انسان انتقال خواهد یافت.

مدیر عامل اتحادیه صنایع لبنی اظهار داشت: پرچرب بودن شیرهای فله‌ای به معنای خالص بودن شیرهای سنتی و ناخالص بودن شیرهای صنعتی نیست چرا که شیرهای صنعتی هم از درصد چربی کم و بیشتر برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه سلامت محصولات لبنی از ارزش و اهمیت بسزایی برخوردار است، تاکید کرد: شیرهای صنعتی قبل ورود به کارخانجات از طریق آزمایشگاه‌های کنترل کیفی بررسی می‌شود و درصورت تایید سلامتی محصول اجازه تولید و عرضه خواهند داشت.

اسماعیلی میزان تولید شیر 5 تا 6 میلیون تن در سال دانست و خاطر نشان کرد: در سال گذشته حدود 550 میلیون دلار ارزآوری از صادرات شیر به کشورهای عراق، افغانستان و ترکیه برآورد شده است.

مدیر عامل اتحادیه صنایع لبنی پاستوریزه ایران با بیان اینکه خرید شیر خام به قیمت 1400 تومان برای کارخانجات صرفه ندارد، چرا اینکه مردم قدرت خرید ندارد اظهار داشت: در سال جاری افزایش قیمتی درشیر نداشته ایم و هر کیلو شیرخام برای کارخانجات 1250 تومان است.

وی تصریح کرد: جوشاندن شیرهای سنتی تاثیری در افزایش کیفیت و کاهش آلودگی میکروبی موجود در شیر ندارد و این تصور اشتباه است.

 

 

برچسب ها: شیر، سنتی،
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
-
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
0
انتظار دارید مردم بیان اون محصولات تولیدی سرطان زای شما رو که بدون نظارت انواع افزودنی ها و نگهدارنده ها رو بهش اضافه می کنید بخرن ؟
به شخصه شیر و محصولات لبنی سنتی رو به محصولات صنعتی ترجیح میدم و همه جا هم تبلیغ می کنم که اگه به سلامت خود و خانواده ی خود اهمیت می دهید از مصرف محصولات صنعتی جداً پرهیز کنید .

ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
0
پاستور بیدار شو که ما خوابیم !
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
0
0
ایشون بهتره در مورد بهداشت مواد غذایی اظهار نظر نکنن
نظر شما
ادامه