کد خبر: ۲۱۸۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

خبرگزاری فارس: اجرای طرح پیش سرد گوشت در کشتارگاهها/کاهش وزن لاشه در پیش‌سرد تأثیری بر افزایش قیمت ندارد

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه شرایط برای اجرای طرح پیش‌سرد کردن گوشت گوسفند در تیرماه فراهم است، گفت: کاهش وزن لاشه دام ذبح شده در پیش‌سرد ناچیز و این مقدار تأثیری بر افزایش قمیت ندارد.

دکتر علی اصغر برائی‌نژاد سرپرست اداره کل دامپزشکی استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد طرح پیش‌سرد کردن گوشت گوسفند، گفت: بیش از 90 درصد کشتارگاه‌ها آمادگی خود را برای اجرای این طرح در 5 تیرماه اعلام کرده‌اند و امیدواریم مطابق برنامه‌ریزی سایر کشتارگاه‌ها هم به آمادگی لازم تا قبل از تاریح مذکور دست یابند و برنامه اجرا شود.

وی افزود: با پیش سرد کردن لاشه گوسفند ذبح شده قبل از عرضه به بازار گوشت رنگ بهتر، تردی گوشت بیشتر و بار میکروبی کمتری خواهد داشت.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان تهران بیان داشت: هر لاشه‌ای اعم از مرغ، دام سبک و سنگین در صورتی که 24 ساعت پیش‌سرد شود، بهبود کیفیت می‌یابد.

وی افزود: با پیش‌سرد کردن گوشت اسید PH آن پایین و امکان رشد میکروب‌ها از بین می‌رود، ضمن اینکه کیفیت مناسب‌تری از لحاظ بار میکروبی خواهیم داشت.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان تهران در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود با پیش‌سرد کردن لاشه گوسفند حدود یک کیلو وزن لاشه کم می‌شود، گفت: با نگهداری 24 ساعتی لاشه گوسفند حدود 15 کیلو گرم در پیش‌سرد فقط 200 گرم از وزن آن کاسته می‌شود که این میزان نمی‌‌تواند تغییری در قیمت ایجاد کند.

برائی‌نژاد بیان داشت: گوشت در شرایط مناسب و با رطوبت کافی پیش‌سرد می‌شود، بنابراین وزن چندانی از آن کاسته نمی‌شود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان تهران اظهار داشت: در صورتی که سیستم پیش سرد شرایط مناسب داشته و لاشه دام از طریق ماشین‌های سرد خانه‌دار جا‌به‌جا شوند، افت وزن در لاشه دام نخواهیم داشت.

وی افزود: طرح پیش‌سرد کردن لاشه گاو از اردیبهشت ماه به اجرا در آمده است و در کل وزن لاشه 300 کیلو گرمی نزدیک به 1.5 کیلو کم می‌شود.

براساس این گزارش رئیس اتحادیه گوشت گوسفند می‌گوید: با پیش‌سرد کردن لاشه یک گوسفند ذبح شده حدود یک کیلو از وزن آن کم می‌شود و این موضوع می‌تواند قیمت گوشت قرمز را کمی افزایش دهد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
0
سلام
لطفا اصلاح فرمایند که پیش سرد مرغ ها 24 ساعت نیست و 3 تا 4 ساعت است
نظر شما
ادامه