کد خبر: ۲۱۹۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مازندران کنترل شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما از شناسایی و مهار بیماری آنفلوانزای مرغی در استان خبر داد و گفت: این بیماری با مشاهده تلفات غیرعادی طیور بومی (مرغ و اردک) در شش روستای بابل و آمل در انجام نمونه برداری ها معدوم سازی به شیوه بهداشتی انجام و بیماری بموقع کنترل شد.

دلاور حیدرپور با بیان اینکه متخصصان مرکز تحقیقات رازی و دامپزشکی کشور برای شناسایی موارد بیماری در مناطق آلوده آزمایش های میدانی ویروسی انجام دادند افزود: با معدوم سازی مرغ های بومی این روستاها وپاکسازی و ضدعفونی مناطق، کنترل این بیماری نیز انجام شده است.

او با تاکید بر انجام اقدامات بهداشتی و قرنطینه در مبادی ورودی و خروجی مازندران وسلامت مرغ های عرضه شده در بازارهای استان خاطرنشان کرد: موردی از بیماری آنفلوانزای مرغی در واحدهای مرغداری صنعتی استان دیده نشد.

رییس اتحادیه تولید کنندگان مرغ مازندران هم با بیان اینکه 60 درصد مرغ های تولیدی این استان به استان های دیگر ارسال می شود اعلام کرد: تاکنون تلفاتی ناشی از شیوع بیماری آنفلونزا در واحدهای تولیدی صنعتی استان گزارش نشده است.

حسن حسن زاده تصریح کرد: هر چند سازمان دامپزشکی کشور وجود بیماری آنفلونزا (نوع H5N1) در برخی پرندگان زنده و ماکیان را تایید کرده و بازارچه های عرضه پرندگان زنده به عنوان مهمترین منبع شیوع بیماری مطرح است، اما تمامی واحدهای تولیدی استان تحت نظارت و قوانین بهداشتی قرار دارد و مصرف گوشت طیور و تخم مرغ که در مراکز مجاز سراسر کشور عرضه می شود، هیچ گونه مخاطره ای برای مصرف کنندگان ندارد.

حسن زاده افزود: براساس اطلاعیه سازمان دامپزشکی کشور مردم از خرید طیور زنده از بازارچه ها خودداری و مدیریت واحدهای پرورش طیور صنعتی نیز با تشدید ضوابط بهداشتی، قرنطینه ای به محافظت گله های خود اقدام کنند.

مازندران دو هزار و 500 واحد تولیدی مرغ صنعتی باظرفیت سالانه 180 هزار تن گوشت رادارد که حدود 11 درصد تولید گوشت سفید کشور است وپرورش ماکیان محلی به ویژه اردک و مرغ محلی نیز در بیش از سه هزار و 500 روستای مازندران انجام می شود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
fatmeh
|
-
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
0
0
خیلی ممنون که سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد چون سازمان دامپزشکی میترسه اعلام کنه شرایط تغییر میز محیا هست زیاد تو چشم نمیان سرشون شلوغه
نظر شما
ادامه