کد خبر: ۲۱۹۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

سند امنیت غذایی فرآورده های خام دامی در سه بخش گوشت قرمز، گوشت مرغ و شیر خام به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، سند تدوین شده امنیت غذایی توسط اداره کل دامپزشکی استان کرمان در بخش گوشت قرمز، گوشت طیور و شیر خام، در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان کرمان که به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان در محل سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار گردید به تصویب رسید.

«دکتر حسین رشیدی» مدیر کل دامپزشکی استان کرمان تصویب سند راهبردی امنیت غذایی در بخش گوشت قرمز، گوشت طیور و شیر خام را گامی مهم در جهت تحول بهداشت موادغذایی دانست.

دکتر رشیدی که در خلال برگزاری شصت و نهمین کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان کرمان سخن می گفت، ضمن اشاره به اینکه تدوین سند امنیت غذایی فراوردهای خام دامی طی مصوبه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی و ابلاغ معاونت سیاسی، امنیتی استانداری به اداره کل دامپزشکی استان واگذار گردیده توضیح داد: سند مذکور در 3 جلد گوشت قرمز، گوشت طیور و شیر خام تهیه و بعنوان کاری ارزشمند در جهت ارتقاء امنیت و سلامت غذا و نحوه همکاری بین دستگاهی جهت تحقق اهداف مذکور تنظیم گردیده است.

وی ضمن تشکر از تلاش و کوشش شبانه روزی و اقدامات کارشناسی «دکتر مینا قاضی زاده» در تدوین سند مذکور، تصریح نمود: در متن این سند ضمن اشاره به اسناد بالا دستی، شرح وظایف بهداشتی دامپزشکی در کلیه مراحل نظارت از مزرعه تا سفره، در خصوص هر یک از فرآوردهای مذکور به تفکیک و با توضیح مخاطرات مربوطه بیان گردیده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان ادامه داد: بررسی دقیق برنامه ها، فعالیت ها و چالشهای موجود و ارائه راهکارهای مناسب از نقاط قوت این سند می باشد.

وی پیش بینی و برنامه ریزی واقع گرایانه را یکی دیگر از نقاط قوت سند امنیت غذا در بخش دامپزشکی دانست و بیان داشت: در بخش پنجم هر جلد از این سند طرحهای الویت دار اداره کل دامپزشکی در راستای تامین امنیت غذایی استان با زمانبندی 5 ساله و اعتبار مورد نیاز تنظیم گردیده است.

شایان ذکر است در پایان این جلسه سند گوشت قرمز، گوشت طیور و شیرخام توسط مقامات ارشد استان و کلیه مدیران و اعضاء حاضر در جلسه تصویب و به امضاء رسید.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک دولتی کرمان
|
Iraq
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
0
احسنت اقای دکتر
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
0
0
خانم دکتر قاضی زاده به همکاری با شما افتخار می کنم
نظر شما
ادامه