کد خبر: ۲۱۹۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
در این راستا حرکت خوبی از اداره کل دامپزشکی استان تهران شاهد نبوده‌ایم و با تأخیر در اجرای آئین‌نامه بطور مداوم زمان از دست می‌رود/صاحبان صنایع تصور می‌کنند با اجرای این آئین نامه و داشتن شخصیت حقوقی مستقل مسئول فنی با اعمال قانون منافع آنان به خطر می‌افتد و به همین دلیل در برابر اجرای آن مقاومت می‌کنند/اداره کل دامپزشکی استان تهران با شرکت نظام سبز سلامت همکاری خوبی نداشته است...
salamatifarmiran

حکیم مهر معاون برنامه‌ریزی و پشتیانی سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با نشریه حکیم مهر به تشریح آخرین وضعیت اجرای آئین نامه نظارت بهداشتی پرداخت.
دکتر رامین سلامتی با اشاره به پیشینه تدوین آئین نامه نظارت بهداشتی و نقش این آئین نامه در ارتقای بهداشت عمومی جامعه گفت : با همکاری معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور جلسات متعددی با تشکل‌های بخش خصوصی نظیر انجمن کشتارگاههای صنعتی طیور ،‌ انجمن بسته‌بندی مواد پروتئینی و غیره برگزار کرده‌ و ابهامات آنها را بررسی نمودیم.
وی افزود : در این جلسات پس از بررسی ابهامات موجود هیچیک از این ابهامات وارد تشخیص داده نشد و تنها تغییرات جزئی در فرم قرارداد مسئولین فنی اعمال شد و پرداخت حقوق از ابتدای ماه در دستور کار قرار گرفت.
دکتر سلامتی در ادامه اظهار داشت : در هفته آخر حضور دکتر نوروزی بعنوان رئیس سازمان دامپزشکی کشور این آئین نامه توسط ایشان ابلاغ شد.

 


معاون سازمان نظام دامپزشکی افزود :‌ در برخی استان‌های کشورمان نظیر استان مرکزی روند اجرای آئین نامه بسیار خوب بوده و نظام دامپزشکی با همکاری اداره کل آن استان به خوبی پیشرفت داشته‌اند.
دکتر سلامتی همچنین در مورد وضعیت اجرای آئین نامه نظارت بهداشتی در استان تهران هم گفت : در برخی استان‌ها نظیر تهران و اصفهان روند اجرای آئین نامه نظارت بهداشتی ضعیف بوده و اداره کل دامپزشکی استان تهران هم با شرکت نظام سبز سلامت همکاری خوبی نداشته است.
وی افزود :‌ در فاز اول اجرای این آئین نامه چهار گروه کشتارگاه‌ها ،‌ مراکز بسته بندی ،‌ مراکز تبدیل ضایعات و سردخانه‌ها در اولویت اجرای آئین نامه هستند و چون بسیاری از صاحبان این مراکز در هیأت مدیره انجمن‌های مرتبط در استان تهران حضور دارند مایل نیستند این آئین نامه اجرایی شود.
معاون سازمان نظام دامپزشکی گفت : صاحبان صنایع تصور می‌کنند با اجرای این آئین نامه و داشتن شخصیت حقوقی مستقل مسئول فنی با اعمال قانون منافع آنان به خطر می‌افتد و به همین دلیل در برابر اجرای آن مقاومت می‌کنند.
دکتر سلامتی افزود : در این راستا حرکت خوبی از اداره کل دامپزشکی استان تهران شاهد نبوده‌ایم و با تأخیر در اجرای آئین‌نامه بطور مداوم زمان از دست می‌رود.
وی در پایان با تأکید بر نقش مهم این آئین نامه در ارتقای بهداشت عمومی جامعه گفت : ‌استان تهران به دلیل حضور بیش از 1000 مسئول فنی در کانون توجه و اولویت است و باید این آئین نامه که پشتوانه قانونی دارد با توجه به فراهم بودن همه شرایط و امکانات لازم برای اجرای آن از سوی سازمان نظام دامپزشکی، در اسرع وقت اجرا شود.
گفتنی است یکی از بینندگان محترم حکیم مهر به تازگی در ارتباط با مدیر مسئول این نشریه خواستار پیگیری وضعیت اجرای آئین نامه نظارت بهداشتی در استان تهران شده بود که این گفتگو در پاسخ به این پیشنهاد انجام شده است.

 

خبر مرتبط :

 

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ژاژان
|
-
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۴
0
0
باورم نمي‌شود اينقدر انصاف داشته باشيد تا در راستاي خدمت رساني سازمان نظام دامپزشكي گامي برداريد. به قول گفتي ؛ سلام . . . بي‌طمع نيست. از رفتار و كردار شما كه متعجب نيستم. اما از آن آقاي معاون بعيد بود با شما مصاحبه كند. البته به زودي زود از خود شما ركب خواهد خورد. خواهيم ديد.
یادگاری
|
-
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۴
0
0
توان اجرای قانون مصوب دولت را ندارید .ما هم توان داشته باشیم قرانی حق عضویت نمی دهیم
پيشكسوت دامپزشكي
|
-
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
باتوجه بهسابقه ايكه من ازشركت نظام سبزسلامت كسب نموده ام مديركل دامپزشكي استان تهران همكاري نموده ليكن مسئولين سازمان دامپزشكي نميخواهند اين دستورالعمل اجراشود ضمنادكترلطفي مديراين نشريه بجاي اينكه درموردحجاب سخن بگويد بهتراست پيگير مشكلات عدم اجراي اين طرح باشند ؟؟
دكتر.........مسئول بهداشتي .....
|
-
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
مگراين شركت مديرمسئول ندارد كه جواب شمارابدهد؟
همکار
|
-
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۸
0
0
سلام لطفا مصاحبه اي با آقاي دكتر سلامتي در خصوص فروش واكسن خارج از زنجيره سرد داشته باشيد.
نظر شما
ادامه