کد خبر: ۲۱۹۳۹

استاندار کهگیلویه وبویراحمد واردات گوشت قرمز از سایر استانها به این استان را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدموسی خادمی بعدازظهر پنجشنبه در شورای عشایر استان از دستگاه های متولی و ناظر از جمله دامپزشکی و جهاد کشاورزی خواست با کمک نیروی انتظامی از هرگونه ورود لاشه های دامی از سایر استان ها جلوگیری کنند.

وی علت این تصمیم را وجود دام مازاد در عشایر و حمایت از این جامعه تولیدکننده عنوان کرد.

خادمی تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی که مصرف بالایی از گوشت قرمز دارند ملزم هستند آن را از کشتارگاه های استان تامین کنند.

وی بیان کرد: راه اندازی میدان فروش دام زنده در کنار کشتارگاه های استان نیز ضروری است و باید هرچه زودتر انجام شود.

خادمی گفت: هیچ بهانه ای برای کاهش تقاضا و یا عدم فروش دام عشایر در استان از سوی دستگاه های متولی پذیرفتنی نیست.

استاندار همچنین بر جلوگیری از خروج علوفه استان به دیگر استانها تاکید کرد و گفت: در شرایطی که مشکلات خشکسالی دامن گیرعشایر شده، همه دستگاههای اجرایی ملزم به رفع مشکلات عشایر در زمینه های مختلف هستند.

خادمی گفت: همه مشکلات امور عشایر در زمینه های مختلف زیر ساختی، امنیتی، بهداشت و درمان، فضاهای آموزشی، آبرسانی، راه های مواصلاتی، مرتع و علوفه، عرضه دام و فرآورده های دامی، نظارت و کنترل خرید دام و صنایع دستی باید با جدیت پیگیری شود.

خادمی، به لزوم اجرای آئین نامه عشایر که دستگاه های اجرایی ملزم به اجرای بخشی از آنها هستند، تاکید کرد و گفت: جهاد کشاورزی، دامپزشکی، امور عشایر، پشتیبانی و امور دام، نیروی انتظامی، سپاه عشایر و منابع طبیعی نسبت به مسائل عشایر توجه جدی تری داشته باشند.

وی کمبود آب را یکی از مشکلات کنونی عشایر دانست و شرکت های آبفای شهری و روستایی را موظف به همکاری با امور عشایر در تامین آب مورد نیاز عشایر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۲ درصد از جمعیت این استان را عشایر تشکیل می دهند که با یک میلیون ۱۷۹ هزار راس دام نقش مهمی در اقتصاد استان دارند.

 

 

نظر شما
ادامه