کد خبر: ۲۱۹۶۰

وجود عناصر سنگین در مکملهای معدنی اجتناب ناپذیر است ولی می توان با انتخاب مواد اولیه و منابع مناسب ، فرآوری علمی و کانه آرایی میزان این عناصر را به حداقل ممکن و به کمتراز حد مجاز کاهش داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، احسان میرزاده مدیرعامل یک شرکت تولید و فراوری کننده مواد معدنی گفت: با توجه به مطرح شدن مساله افزایش فلزات سنگین در گوشت مرغ و تعطیلی بعضی از واحدهای تولیدکننده خوراک دام و طیور توسط سازمان دامپزشکی کشور و مرتبط دانستن این موضوع با مکملهای معدنی مورد استفاده در جیره از جمله بنتونیت، کربنات کلسیم، زئولیت و غیره لازم به ذکر است که وجود عناصر سنگین در مکملهای معدنی اجتناب ناپذیر است ولی می توان با روشهایی مانند انتخاب مانند مواد اولیه و منابع مناسب ، فرآوری علمی و کانه آرایی میزان این عناصر را به حداقل ممکن و به کمتراز حد مجاز کاهش داد.

وی ادامه داد: از کلیه تولیدکنندگان مکملهای معدنی دام و طیور درخواست می شود که نظارت کافی را به صورت مکرر و ماهیانه در کنترل عناصر سنگین اعمال نمایند تا از مخدوش شدن وجهه ی تولیدکنندگان خدوم این عرصه جلوگیری شود.

وی یادآور شد: از تمامی مرغداران درخواست داریم به جهت اهمیت موضوع، مواد معدنی خود را فقط از کارخانجات معتبر تهیه نمایند تا از انتقال عناصر سنگین به گوشت مرغ جلوگیری گردد.

میرزاده در انتها آمادگی شرکت متبوع خویش را جهت انجام آزمایشات و آنالیزهای مواد معدنی و به خصوص عناصر سنگین به صورت رایگان جهت کمک به تامین امنیت غذایی جامعه اعلام نمود.

 

 

نظر شما
ادامه