کد خبر: ۲۱۹۶۷

نشست بررسی وضعیت آنفولانزای پرندگان در استان البرز صبح شنبه با حضور معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج و معاونین سازمان دامپزشکی استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست مقرر شد با توجه به شیوع آنفولانزای پرندگان که استان مازندران و شهرستان چالوس را آلوده کرده، تمهیدات لازم برای کنترل ورود مرغ های بومی به استان البرز اندیشیده شود.

در این زمینه مقرر شد تا با هماهنگی نیروی انتظامی استان هرچه سریعتر واحد قرنطینه در جاده چالوس مستقر شود.

ایرانی از شهروندان محترم خواست که با مأموران دامپزشکی همکاری کرده و از هرگونه خرید مرغ بومی خارج از نظارت سازمان دامپزشکی تا اطلاع ثانونی خودداری کنند.

وی افزود: با عاملین خرید و فروش مرغ های بومی در داخل شهر توسط عوامل شهرداری و نیروی انتظامی با نظارت سازمان دامپزشکی به صورت جدی برخورد خواهد شد.

ایرانی با تاکید بر اینکه استان البرز قطب تولید تخم مرغ کشور است و در صورت شیوع این بیماری صنعت تخم مرغ کشور با بحران روبرو خواهد شد، از دستگاه های اجرایی در سطح ملی درخواست کرد در این خصوص تمهیدات لازم را اندیشیده و نسبت به جلوگیری از شیوع آنفولانزای پرندگان در استان البرز طرح ملی اجرا کنند.

در این نشست همچنین معاونین سازمان دامپزشکی استان، امکانات این شبکه را محدود اعلام کرده و خواستار تامین اعتبارات و تجهیزات لازم و همکاری سایر دستگاه های اجرایی در استان برای جلوگیری از ورود آنفولانزای پرندگان به استان شدند.

در این نشست همچنین مقرر شد همه دستگاه های اجرایی مرتبط به سرعت بر اساس وظایف محوله نسبت به موضوع اقدام کنند.

 

 

نظر شما
ادامه