کد خبر: ۲۱۹۷۶

خبرگزاری فارس: جعل مهر دامپزشکی و کشتار غیرمجاز توسط قصاب متخلف در بوشهر

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان بوشهر از جعل مهر دامپزشکی و کشتار غیرمجاز توسط قصاب متخلف در بوشهر خبر داد.

مهدی سلوکانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در راستای طرح تشدید نظارت بهداشتی شهرستان بوشهر در ماه مبارک رمضان، اکیپ نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان بوشهر 3 لاشه گوسفندی که به‌صورت غیرمجاز کشتار شده در یک واحد قصابی که اقدام به جعل مهر دامپزشکی نیز کرده بود کشف و ضبط نمودند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر افزود: فرد متخلف جهت برخورد قضایی لازم و همچنین بسته شدن واحد مذکور به مراجع قضایی و اداره اماکن معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه کشتار غیرمجاز دام، مخاطرات زیادی دارد، گفت: مخاطرات بهداشتی و زیستی، محیطی، مخاطرات ناشی از بحث‌های اجتماعی و روانی و رعایت نکردن مسائل شرعی از مخاطرات کشتار غیرمجاز دام است.

سلوکانه افزود: کشتار غیرمجاز دام در مناطق مسکونی باعث ازدیاد حشرات، مگس و سگ‌های ولگرد می‌شود که درنهایت به شیوع بیماری‌هایی از قبیل سیاه‌زخم، تب مالت، هاری و تب‌کریمه‌کنگو منجر می‌شود و دامی که در کشتارگاه ذبح می‌شود همه‌ی ضایعات آن به‌صورت بهداشتی دفع و دام به لحاظ سالم و یا غیرسالم بودن معاینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه دامپزشکی نسبت تضمین سلامت مواد غذایی در جامعه حساسیت ویژه خود را دارد و در این‌ بین آمادگی خود را برای دریافت نظرات، پیشنهادات و همچنین ارائه گزارشات هم استانی‌های عزیز از طریق تلفن گویای 1512 و سامانه پیامکی 30002849 را اعلام می‌کند.

 

 

نظر شما
ادامه