کد خبر: ۲۱۹۷۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
«مهندس علی‌صفر رضوی‌زاده» گفت: فردی که به بیماری تب کریمه‌کنگو مبتلا شده بود، تنها 10 رأس گوسفند دارد که فقط محل نگهداری آنها سم‌پاشی و شست‌شو شد و هیچ حیوانی معدوم نشد ...
chaloos

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی چالوس با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ آلودگی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان چالوس گزارش نشده است، گفت: در مراحل پخت‌وپز گوشت مرغ، تمام خطرات ناشی از بیماری از بین می‌رود.

به گزارش چالوس آنلاین، «مهندس علی صفر رضوی‌زاده» در جلسه ستاد مدیریت بحران با اشاره به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه – کنگو به عنوان یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان اظهار کرد: این بیماری در دام علامت خاصی ندارد.

وی افزود: نتیجه در مورد تشخیص و درمان تب کنگو در دام نمی‌توان کار خاصی انجام داد، البته اقدامات پیشگیرانه نظیر شست‌وشو و سم‌پاشی در دامداری‌های منطقه و حتی روستاهای مرزن‌آباد انجام شده‌است.

رئیس شبکه دامپزشکی با رد شایعاتی مبنی بر نابود کردن 300 رأس دام آلوده تصریح کرد: فردی که به بیماری تب کنگو مبتلا شده بود، تنها 10 رأس گوسفند دارد که فقط محل نگهداری آنها سم‌پاشی و شست‌شو شد و هیچ حیوانی معدوم نشد.

رضوی زاده آنفلوآنزای حاد پرندگان را نیز یکی دیگر از بیماری‌های شایع خواند و تأکید کرد: در حال حاضر شهرستان آمل کانون این بیماری تشخیص داده شده است، البته موارد انگشت‌شماری هم در روستاهای نوشهر از این بیماری مشاهده شد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه کشتارگاه مرغ چالوس از نوع صنعتی است، جای هیچگونه نگرانی در مورد آلودگی گوشت مرغ به این بیماری نیست، اما باید مراقب پرندگان بومی بود.

وی با تأکید بر اینکه در چالوس هیچ آلودگی از این بیماری تاکنون گزارش نشده است، گفت: البته باید پیشگیری انجام شود و از زنده‌فروشی پرندگان در سطح شهر جلوگیری شود، علاوه بر اینها باید از ورود طیور زنده از شهرهای اطراف نیز جلوگیری کرد.

رئیس دامپزشکی چالوس با بیان اینکه به جای ترساندن مردم، باید به آنها آگاهی داد، خاطرنشان کرد: بیشترین احتمال آلودگی در افرادی است که پرندگان آلوده را نگهداری می‌کنند یا آنها را ذبح می‌کنند، چون در مراحل پخت‌وپز گوشت مرغ، تمام خطرات ناشی از بیماری از بین می‌رود.

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
0
1
مگه قحطی دکتر شده که مهندس رئیس شبکه هست و در مورد بیماری مشترک بین انسان و دام توضیح میده؟؟؟!!!
متاسفم
دامپزشک
|
-
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
1
0
درست است که قحطی دامپزشک نیست ولی دوست عزیز چند درصد از دامپزشک ها کار عملیاتی انجام میدهند الان که سالی صدها دامپزشک فارغ التحصیل میشوند چقدر کار بلدند چه اشکالی دارد که یک مهندس با تجربه کار بلد مسوول یک اداره باشد بهتر است افق دیدمان را بالا ببریم .
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
1
خیلی از دکترها هستن که خیلی چیزارو از منو شما بهتر بلدن دوست عزیز
دامپزشکی هنوز اونقد مفلس و فلج نشده که یه مهندس بخواد واسش تصمیم بگیره که نتیجه اون بشه آنفولانزا و CCHF
دامپزشکی جای ریسک نیست دوست عزیز
دوران ریاست کاردان و مهندس به پایان رسیده- خیلی از دنیا عقبیم- اگه جلو نمیریم بهتره که عقب هم نریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
1
0
به نظرمن که یکی ازقصابان چالوسم وخاطرات خوبی هم بامهندس رضوی بعلت تخلف پی درپی خودم ندارم ولی بعنوان یک شهروند چالوسی ایشان رایکی ازخبره ترین کارشناس دامپزشکی قبول دارم واون دوستی که میگه رییس دامپزشکی بایددکتراداشته باشه سختدراشتباهه چون یک دامپزشک کارکشته وخبره دراین این منطقه خیلی کمه
نظر شما
ادامه