کد خبر: ۲۱۹۸۴

مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: استان یزد دارای رتبه برتر در زمینه پرورش اسب عرب در کشور می باشد و بدون شک نقش دامپزشکی به عنوان پشتیبان حوزه ی بهداشتی و درمانی صنعت اسب استان بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش تابناک یزد، «دکتر علی اکبر حدادزاده» گفت: پیشگیری و مقابله با انواع بیماری های اسب از جمله مشمشه از مهمترین اقدامات موثر دامپزشکی در حمایت و توسعه ی این صنعت اشتغالزا و مفرح در سطح استان است که به صورت فعال و پیگیر از طرف کارشناسان این اداره کل برنامه ریزی و اعمال می گردد. به همین دلیل خوشبختانه از سال های قبل تاکنون مورد مثبتی از بیمار های مشترک در میان اسب های استان مشاهده نشده است و علاقه مندان می توانند بدون هیچ گونه نگرانی از تماس با اسب ها به فعالیت بپردازند.

وی تصریح کرد: هم اکنون علاوه بر انجام تست مالئین برای کنترل بیماری مشمشه و واکسیناسیون این حیوان در مقابل بیماری های مهلک، مراقبت های فعال در زمینه شناسایی به موقع بیماری هایی از قبیل طاعون اسبی، کم خونی عفونی اسب، آرتریت ویروسی و ... از طریق نمونه گیری و تست های سرولوژی انجام می گیرد.

وی در پایان نیاز صنعت اسب استان را ایجاد زیر ساخت های بهداشتی و تشخیصی دانست و در این راستا به لزوم اجرای دو پروژه مهم قرنطینه و مرکز تشخیص بیماری های اسب اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد بتوان با حمایت مسئولین استان و کشور این زیرساخت ها را در استان ایجاد نمود.

 

 

نظر شما
ادامه