کد خبر: ۲۱۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  مدیر کل دفتر قرنطینه و امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور از کنترل بیماری تب برفکی در مرزهای خارجی و بین استانی کشورخبر داد و گفت: هیچ گونه ممنوعیتی در مورد واردات گوشت منجمد وجود ندارد.

دکتر محمد سبحانی  اظهار داشت: به منظور انجام مذاکراتی با روسای دامپزشکی کشورهای پاکستان و افغانستان هیئتی از سازمان دامپزشکی تهران عازم نشست بین المللی سازمان بهداشت دام در پاریس شده است که در آن راهکارهای موجود برای رفع مشکلات این بخش بررسی می شود.
مدیر کل دفتر قرنطینه و امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به کنترل بیماری تب برفکی در کشور بر ادامه اقدامات قرنطینه ای و بهداشتی توسط مسئولان دامپزشکی و دامداران استان های مختلف کشور تاکید کرد و افزود: با وجود کاهش قابل توجه این بیماری اقدامات قرنطینه ای در کشور باید ادامه یابد.

وی با بیان اینکه وضعیت این بیماری نسبت به ماه گذشته رو به کنترل است، تصریح کرد: تا زمانی که مخاطرات نقل و انتقال دام به حداقل برسد، اقدامات قرنطینه ای مربوط به واردات دام از کشورهای همسایه پابر جا خواهد بود.

سبحانی تصریح کرد: در صورت بهبود وضعیت این بخش در وهله نخست محدودیت های مربوط به جابجایی دام در داخل کشور رفع و سپس محدودیت های مربوط به واردات دام برداشته می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ ممنوعیتی در مورد واردات گوشت منجمد اعمال نشده است ، افزود: گوشت منجمد به طورعمده از کشور برزیل و بخشی از هندوستان وارد می شود که تحت کنترل شدید و مراقبتهای بهداشتی مسئولان دامپزشکی ایران قرار دارد.
 مدیر کل دفتر قرنطینه و امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور با ذکر اینکه واردات گوشت تحت شرایط سخت گیرانه ای صورت می گیرد ، گفت: تاکنون بیماری تب برفکی در کشوربرزیل دیده نشده است و واردات گوشت از سایر کشورها نیز با دقت بالا صورت گرفته است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس بررسی بیماریهای ویروسی دام
|
-
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۷
0
0
آقای دکتر سبحانی لطفا توضیح بفرمایند که:
1- بر چه اساسی مجوز واردات دام از مبادی کشورهای آلوده به تب برفکی را صادر نموده است
2- کشور هندوستان که شما واردات گوشت قرمز را از آن مبدا صادر نموده ایید کشوری آلوده به تب برفکی می باشد که هیچ کشوری اجازه واردات گوشت قرمز حتی بدون استخوان را از مبادی کشورهای آلوده نمی دهد
3- در بعضی از مناطق کشور برزیل که پاک از تب برفکی می باشد ولی واکسیناسیون انجام می دهند ،برای جلوگیری از ورود احتمالی ویروس تب برفکی واردات گوشت بدون استخوان گاو ممنوع است شما به چه دلیلی چنین اجازه ایی را داده و می دهید
مهناز
|
-
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۴
0
0
........و دکان ............ پر رونق تر؟
نظر شما
ادامه