کد خبر: ۲۲۰۴۳
تعداد نظرات: ۴ نظر

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: اغلب درخواست‌ها برای واردات گوشت گاومیش یا همان بوفالو از سوی کارخانه‌های سوسیس و کالباس است.

«دکتر مسعود هاشم زاده» معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص واردات گوشت بوفالو بیان کرد: اغلب کارخانه‌های تولید سوسیس و کالباس برای واردات گوشت بوفالو یا گاومیش اصرار دارند.

وی در مورد دلیل اصرار این کارخانه‌ها برای واردات گوشت بوفالو افزود: تهیه سوسیس و کالباس با گوشت گاومیش علاوه بر اینکه سبب ارتقا کیفیت محصول می‌شود، در کاهش میزان هزینه‌ها نیز نقش مهمی دارد به همین دلیل است که این کارخانه‌ها ترجیح می‌دهند از این نوع گوشت برای تولید محصول خود استفاده کنند.

مسعود هاشم زاده در خصوص واردات گوشت بوفالو به اصرار برخی تولید کنندگان صنایع غذایی عنوان کرد: اگر تولید کنندگان محصولات غذایی برای وارد کردن گوشت بوفالو اصرار هم داشته باشند، قطعا واردات با نظارت کاملا دقیق و بهداشتی از سوی دامپزشکی صورت می‌گیرد همچنین اغلب برای تامین نیاز آن‌ها گوشت گاومیش از هندوستان وارد می‌شود.

وی در مورد تشریح نظارت بر واردات گوشت بوفالو اظهار کرد:‌ صحت و سلامت گوشت‌های وارداتی به دقت بررسی می‌شود. در صورت درخواست برخی کارخانه‌ها مبنی بر واردات گوشت از سایر کشورها سازمان دامپزشکی نیروهایی به کشور مربوطه اعزام می‌کند که این افراد قبل از کشتار، دام مورد نظر را به دقت چکاپ می‌کنند تا از سلامتی آن اطمینان خاطر حاصل کنند. علاوه بر این پس از کشتار نیز لاشه‌ی دام را مجدد بررسی می‌کنند تا پس از تائید سلامت گوشت، واردات صورت پذیرد.

معاون تشخیص و درمان سازمان کشور ضمن تاکید بر اطمینان خاطر داشتن مردم از گوشت‌های وارداتی تصریح کرد: با توجه به این روند مردم و کارخانه ها می‌توانند بدون نگرانی از این محصولات استفاده کنند چرا که نظارت‌ها برای تائید سلامت دام وارداتی با حساسیت انجام می‌شود.

وی همچنین افزود: واردات گوشت گاومیش بوفالو در سال 93 نزدیک به صفر بوده است، اما در سال های قبل از آن، واردات این گوشت‌ها انجام می‌شود.

هاشم زاده در پایان خاطر نشان کرد: اگر در سال 94 واردات گوشت انجام شده باشد قطعا با نظارت و اعزام دامپزشک به کشور مذکور صورت گرفته است.

پیش از این هم دکتر مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرده بود: برخی اعلام کرده بودند که هند با مخاطرات بهداشتی و سلامت وام روبروست و نباید واردات انجام شود، اما باید بگویم که کشور هند از جمله کشورهایی است که در سایت سازمان جهانی بهداشت دام در گروه درجه یک و در ردیف استرالیا، نروژ و برزیل قرار دارد بنابراین از این منظر یکی از بهترین کشورها برای واردات است.

 

 

برچسب ها: گوشت بوفالو،
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
چرا خودمان را گول میزنیم ؟
دامپزشک خسته
|
-
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
آقا مجوز نده بگو برزیل فقط وسلام مگه مجبوری سرت درد میکنه
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
1- کاش وضعیت کشتارگاههای هند و افرادی که در آنجا مشغول بکار هستند را از نزدیک ببینید.
2- چرا سازمان اجازه می دهد واسطه ها برای سازمان تعیین تکلیف کنند.
3- آیا گوشت بوفالو که با قیمت ارزان وارد کشور می شود تاثیری روی قیمت محصول نهایی دارد و یا جیب بعضی ها را پر میکند.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
جالبه معاون پیشگیری سکوت کرده؟
نظر شما
ادامه