کد خبر: ۲۲۰۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

شیوع مجدد آنفلوآنزای مرغی در شهرهای شمالی کشور/ 4 کانون در مازندران شناسایی شد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با هشدار نسبت به شیوع مجدد آنفلوآنزای مرغی در برخی مناطق شمالی کشور از عملکرد ضعیف مدیران دستگاههای مربوطه انتقاد کرد.

رحمت اله نوروزی در گفتگو با خبرنگار خانه ملت با بیان اینکه در یکسال اخیر هیچ اقدام مطلوبی ازسوی مسئولان در کنترل آنفلوآنزای مرغی انجام نشده است، گفت: از حدود یکسال قبل شاهد ورود بیماری آنفلوآنزای مرغی از مرزهای شمالی کشور یعنی روسیه و آستاراخان بودیم که متاسفانه برغم جدی بودن موضوع هیچ کنترلی و اقدام مطلوبی از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی صورت نگرفت.

وی عدم مدیریت کافی و بهینه در این خصوص را یکی از دلایل شیوع و گسترش بیش از حد آنفلوآنزای مرغی خواند و تصریح کرد: تاکنون چهار کانون آلوده در استان مازندران شناسایی شده که برخی روستاهای آمل و بابل هم درگیر این مساله هستند. البته دامداران و کشاورزان استانهای شمالی مدتهاست که با این معضل دست به گریبان هستند ولی هیچ اقدام کارشناسی و برنامه ریزی شده ای ازسوی متولیان امر صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اعلام هشدارنسبت به این نکته که در صورت ادامه این روند باید منتظر بحران مرغ باشیم گفت: هم اکنون نیزبا توجه به بیماری مذکور شاهد مشکلات زیادی در فعالیت مرغداران مناطق شمالی داریم و مطمئنا اگر این بیماری کنترل و برطرف نشود تا سال آینده باید منتظر بحران مرغ در کشور باشیم.

نوروزی با اشاره به مشکل صادرات مرغ با توجه به مشکل بوجود آمده اظهار داشت: همچنان شاهد متضرر شدن مرغ داران هستیم ، چراکه هزینه های بالای تولید و عدم حمایت از سوی دولت وهمچنین بیماری آنفلوآنزای مرغی نیزباعث شده نه تنها در بخش تولید و عرضه داخل با مشکل مواجه شویم بلکه در زمینه صادرات نیز دچار مشکل می شویم.

وی در خاتمه به نوع بیماری آنفلوآنزای مرغی در مناطق شمالی اشاره کرد و گفت: گفته می شود این بیماری بنام H5N1 است که متاسفانه به رغم اینکه از یکسال پیش از مرزهای شمالی کشور وارد ایران شد، همچنان شیوع پیدا کرد و بخش‌های بیشتری از استان مازندران را دربر گرفت.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
0
با سلام .این نماینده محترم مجلس اول بفرمایند رشته تحصیلی و تخصصی ایشان چیست ؟امیدوارم حداقل یکی از رشته های مرتبط با کمسیون کشاورزی باشد !!!!!!! ثانیا چقدر از علم بهداشت و دامپزشکی مطلع هستند ؟ ثالثا مدارک و مستندات گزارشات مستند لازم را جهت تنویر افکار عمومی منتشر نمایند .
ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
0
0
اگر یکساله که بیماری را ایشان تشخیص داده ، پس چرا به مرغداریها نرسیده؟ سازمان در مورد پرندگان وحشی چکار می توانست بکند که نکرده؟ ماشا الله چشمهای بعضی ها حتی ویروس را هم میبینه
نظر شما
ادامه