کد خبر: ۲۲۰۶

حکیم مهر -  کلینیک تخصصی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز در منطقه «کرکج» با صرف اعتباری افزون بر 5 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز در این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دانشکده گفت: دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز در سال 67 با پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی فعالیت آغاز کرده و در سال 84 با اخذ موافقت اصولی پذیرش دانشجو در مقطع دکترای حرفه‌ای هم‌اکنون 550 دانشجو در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و دکترای حرفه‌ای دارد.
رضا اسدپور هدف از راه‌اندازی این کلینیک تخصصی درمانی پاسخگویی به نیازهای آموزشی و ایجاد ارتباط اعضای هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز با بخش صنعت و ارائه خدمات علمی به آنان اعلام کرد و افزود: این کلینیک دامپزشکی مجهز به بخش‌های داخلی، مامایی، جراحی، طیور، رادیولوژی وسونوگرافی، اصول معاینه و نیز آزمایشگاه‌های انتقال رویان، کلینیکال پاتولوژی و آزمایشگاه طیور است که علاوه بر ارائه خدمات به دامداران و مرغداران منطقه می‌تواند، پشتوانه خوبی برای انجام تحقیقات در زمینه بیماری‌های طیور و دام در منطقه باشد.
به گفته وی برای تجهیز این کلینیک به امکانات مورد نیاز بالغ بر یک میلیارد ریال هزینه شده است.
رئیس دانشگاه تبریز نیز در این مراسم طی سخنانی با یادآوری حماسه سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر را نشان دهنده شجاعت، غیرت و ایمان ملت بزرگ ایران عنوان کرد و گفت: شهدا باجانفشانی خود اجازه ندادند که یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمنان بیفتد و ما نیز باید اکنون ادامه دهنده آرمان بلند آنان باشیم.
سیدمحمدتقی علوی در ادامه سخنان خود از دانشگاه تبریز به عنوان مجموعه‌ای فعال در عرصه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، خدمات اجتماعی که در تمام بخش‌های آن، موجی از حرکت، شور و نشاط در بین ارکان مختلف آن برقرار است، یاد کرد و ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری که با مشارکت گسترده دانشجویان در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود، امید را در بین این قشر ایجاد کرده و با جهت‌دهی مناسب فعالیت‌های آنان را در این بستر افزایش داده است.
وی به موفقیت‌های علمی دانشگاه تبریز اشاره کرد و گفت: میزان تولیدات علمی دانشگاه تبریز در سال 88 نسبت به سال قبل از آن 25 درصد افزایش پیدا کرده که در این راستا با تلاش‌های انجام شده درآمدهای اختصاصی دانشگاه از 30 میلیارد ریال در سال 87 به 85 میلیارد ریال در سال گذشته ارتقا پیدا کرده است که افزایش این رقم خود شاخص مهمی در ارزیابی دانشگاه‌ها به شمار می‌رود.
علوی با بیان اینکه دانشگاه تبریز برای ارتقای جایگاه خود در سطح کشور تلاش می‌کند، افزود: هم اکنون دانشگاه تبریز در بین 10 دانشگاه برتر کشور قرار دارد، اما، ما به این قانع نبوده و باید این دانشگاه را به جایگاه واقعی خود برسانیم.
علوی در ادامه سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی کلینیک تخصصی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز توسعه فعالیت‌های این دانشکده را از اولویت‌های کاری خود خواند و ابراز امیدواری کرد، با تلاش اعضای هیئت علمی این دانشکده، این مجموعه بتواند با ایجاد ارتباط با بخش‌های مرتبط به قطب اصلی دامپزشکی در منطقه تبدیل شود.
مدیر امور فنی دانشگاه تبریز همچنین در این مراسم طی سخنانی با ارائه گزارشی از نحوه ساخت این کلینیک گفت: احداث کلینیک دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز در سال 1385 آغاز شده بود که با برنامه‌ریزی لازم و صرفه‌جویی در هزینه‌ها این پروژه با زیربنای 750مترمربع و با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.
جمشید اسماعیلی با بیان اینکه 2 میلیارد و 600 میلیون ریال از این اعتبار برای احداث ساختمان و مابقی آن برای محوطه‌سازی، نرده‌کشی و احداث راه دسترسی مناسب هزینه می‌شود، یادآور شد: با رعایت استانداردهای لازم و استفاده از نیروهای کارشناسی موجود دانشگاه از جمله انجام مشاوره‌های لازم، مدیریت امور فنی دانشگاه تبریز مانع از اتلاف بودجه در موارد غیرضروری در اجرای این پروژه شده است.
وی همچنین از اتمام پنج هزار مترمربع از فضای ساختمان در حال احداث دانشکده جدیدالاحداث دامپزشکی دانشگاه تبریز نیز تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: برای اجرای این بخش از پروژه نیز افزون بر 10 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که امیدواریم با اقدامات انجام شده بتوانیم ظرف دو سال آینده کل پروژه را برای استفاده دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز به بهره‌برداری برسانیم.
برای احداث این کلینیک بیش از 4 میلیارد ریال و تجهیز آن به امکانات موردنیاز بالغ بر یک میلیارد ریال هزینه شده است.
همین گزارش حاکی در پایان این مراسم، با اهدای لوح تقدیری از تلاش مدیر امور فنی دانشگاه تبریز در اجرای این پروژه قدردانی شد.

 

نظر شما
ادامه