کد خبر: ۲۲۱۱۹

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: دامپزشکی خراسان شمالی هشت میلیارد ریال به دامداران خسارت دیده بدهکار است.

به گزارش نسیم نیوز، دکتر سیدمهدی احمدی با بیان این مطلب افزود:این میزان بدهی از محل منابع ملی تامین و به دامداران خسارت دیده این استان پرداخت شود.

وی در ادامه اظهار داشت: بیماری تب مالت به عنوان یکی از بیماری های مشترک بین انسان و دام به شمار می رود که طرح توسعه مبارزه با این بیماری به کارگروه سلامت خراسان شمالی ارسال شده است.

احمدی افزود: برای مبارزه با بیماری تب مالت در این استان که در قالب شش فعالیت انجام می شود، 15 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی یکی از مشکلات دامپزشکی این استان در مبارزه با تب مالت را ساختار سنتی دامداری ها و تامین اعتبار به منظور پرداخت غرامت به دامداران خسارت دیده عنوان کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای مبارزه با این بیماری که در قالب شش فعالیت در این استان انجام می شود، 15 میلیارد اعتبار مورد نیاز است، اظهار داشت: کارگروه سلامت استان با تامین سه میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح توسعه مبارزه با بیماری تب مالت به جمعیت دام سبک موافقت کرد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که برای اجرای این طرح در جمعیت دام سنگین، نیازمند 12 میلیارد ریال اعتبار هستیم.

به گفته این مسئول، با تخصیص این میزان اعتبار، دومیلیون راس دام سبک و60 هزار راس دام سنگین در این استان تحت پوشش اجرای طرح توسعه مبارزه با بیماری تب مالت قرار می گیرند.

احمدی اضافه کرد: براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی میزان ابتلا به بیماری تب مالت در این استان از سال 89 تاکنون 177 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان افزایش ابتلا به بیماری تب مالت در استان دغدغه ای برای مسئولین است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: مبارزه با بیماری تب مالت یک اقدام اقتصادی در واحدهای دامی است چراکه ابتلای دام به این بیماری افزایش سقط جنین در میان دام ها را در پی داشته و موجب ضرر به دامداران می شود.

 

 

نظر شما
ادامه