کد خبر: ۲۲۱۳۴

خوک‌ها ناقوس مرگ را برای اروپائیان به صدا در آوردند + تصاویر

اروپایی‌ها که دامپروری‌های بزرگ برای پرورش گوشت خوک دارند به تازگی با چالش ترسناک مرگ به دلیل وجود استافیلوکوک طلایی مقاوم به متیسیلین (Methicillin-resistant Staphylococcus aureus) در گوشت این حیوان مواجه شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بر اساس جدیدترین آزمایشات استافیلوکوک طلایی مقاوم به متیسیلین (MRSA) در محصولات گوشتی تولیدی از خوک در مزارع کشور انگلستان مشاهده شده است.

گفتنی است، در حال حاضر بسیاری از فروشگاه‌های فروش محصولات گوشت خوک در انگلستان دارای محصولات آلوده و یا مشکوک به MRSA تشخیص داده شده‌اند.

پژوهشگران دانشگاه کمبریج این نتایج را با بررسی مزارع پرورش خوک در این کشور به دست آورده‌اند و هشدار می‌دهند که علاوه بر انگلستان سایر کشورهای اروپایی نیز به زودی با بحران MRSA مواجه خواهند شد.

کارشناسان ظهور چنین باکتری های مرگباری را در صنعت کشاورزی قاره اروپا به دلیل نگهداری حیوانات در فضاهای غیر بهداشتی و آلوده انبارها و مراکز نگهداری می‌دانند.

در عین حال دامپروران در کشور انگلستان از آنتی بیوتیک‌های دامی برای کنترل و مهار عفونت‌ها و بیماری‌ها که به سرعت در شرایط مرطوب پخش می‌شود به درستی استفاده نمی‌کنند و در عین حال نوعی سیستم ایمنی در باکتری ها در مقابل آنتی بیوتیک ها در سراسر جهان به وجود آمده است که مهار باکتری‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

جهش میکروبی مشکل دیگری است که ضریب موفقیت آنتی بیوتیک‌های دامی و انسانی را به شدت کاهش داده است.

بر اساس آمارها هنگام ابتلای انسان به این باکتری‌ها درمان آن بسیار سخت و در مواردی با شکست مواجه می‌شود.

علاوه بر کشور انگلستان دو سوم مزارع پرورش خوک در کشور دانمارک نیز در حال حاضر با مشکل آلودگی شدید MRSA مواجه هستند و این آلودگی به شدت در دانمارک در حال گسترش است.

بر اساس آمارهای پزشکی میزان موارد آلودگی به MRSA از 648 مورد در سال 2013 به 1271 مورد در سال 2014 رسیده است که از این میان تعداد زیادی دچار مسمومیت خونی شدید شده و حتی دو مورد مرگ وجود داشته است.

دکتر مارک هلمز محقق از دانشگاه کمبریج که در تحقیق در خصوص گسترش MRSA در قاره سبز شرکت داشته است اعتقاد دارد کشاورزان نباید به استفاده غیر اساسی، غیر قانونی و یا بدون نظارت از آنتی بیوتیک‌های دامی بپردازند و حیوانات مبتلا و ناقل این باکتری را روانه کشتارگاه‌ها کنند.

این محقق به مردم قاره سبز هشدار می‌دهد تا حد امکان از خوردن گوشت این حیوان اجتناب کنند و در عوض از پروتئین‌های حیوانی سالم مانند گوشت گاو، گوسفند و گوساله استفاده کنند.

انتقال MRSA از طریق دام به انسان به ویژه در افرادی که در دامپروری های پرورش خوک کار می‌کنند به یک بحران جدی در قاره اروپا تبدیل شده است.

 

 

نظر شما
ادامه