کد خبر: ۲۲۱۶۰

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مورد جدیدی از آلودگی به ویروس تب کریمه‌کنگو در مازندران نداشتیم ولی دام‌های مناطق غرب استان همچنان آلوده‌اند.

«دکتر محسن اعرابی» در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در ساری، درباره آخرین وضعیت تب کریمه‌کنگو و آنفلوانزای مرغی در مازندران اظهار کرد: در بحث آنفلوانزای مرغی در مازندران مورد انسانی نداشتیم ولی چندین کانون دیگر حیوانی در استان شناسایی شد که مسئولان دامپزشکی در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

وی درباره وضعیت تب کریمه‌کنگو در مازندران نیز افزود: هفت مورد مشکوک به این بیماری در استان تحت آزمایش قرار گرفتند که جواب آزمایش منفی بود.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره علت بروز بیماری تب کریمه‌کنگو در استان نیز اظهار کرد: سه سال در منطقه‌ غرب استان هیچ‌گونه سم‌پاشی برعلیه کنه ناقل این بیماری انجام نشد.

وی با اعلام اینکه برای از بین بردن کنه نیاز است که اعتبار ویژه‌ای در اختیار دامپزشکی قرار گیرد، تصریح کرد: کنه‌های آلوده به ویروس تب کریمه‌کنگو باید با سم‌پاشی از بین برود.

اعرابی با اعلام اینکه همه افرادی که در معرض تماس با دام در این مناطق هستند باید مراقب باشند، افزود: همه دامداران منطقه، افرادی که در کشتارگاه‌ها کار می‌کنند، افرادی که در قصابی فعالیت می‌کنند و همچنین کسانی که گوشت گوسفند مصرف می‌کنند باید حساسیت لازم در ارتباط با این بیماری را داشته باشند.

وی یادآور شد: مصرف گوشت گوسفند باید پس از 24 ساعت از زمان خرید و پس از نگهداری در یخچال مصرف شود.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به اقدامات انجام شده برای آموزش مردم منطقه نیز اشاره کرد و گفت: هشدارهای لازم در ارتباط با شیوع این بیماری در غرب استان داده شد و مسئولان بهداشتی نیز تلاش‌های مناسبی در هوشیارسازی مردم انجام دادند.

 

 

نظر شما
ادامه