کد خبر: ۲۲۱۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ نبی‌الله شمس بیرانوند، مسوول جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان، صبح امروز در جلسه ستاد پشتیبانی از اردوهای جهادی، هجرت و شورای قرارگاه جهاد اقتصادی لرستان اظهار داشت: دامپزشکی استان طرح واکسیناسیون دام‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرده از هر 100 دام حدود 20 دام را واکسیناسیون می‌کنند.

وی افزود: به روستاهایی که مشکل تب مالت دارند مراجعه کردیم، وقتی از اهالی سوال می کنیم مشکل چیست در پاسخ می گویند، تمامی دام های ما واکسینه نمی شوند.

وی ادامه داد: دامپزشکی طرح واکسیناسیون تب مالت را به بخش خصوصی واگذار کرده که در این زمینه نظارت خوبی انجام نمی گیرد.

شمس بیرانوند گفت: از دامپزشکی استان لرستان انتظار داریم نظارت دقیقی بر واکسیناسیون دام ها داشته باشد؛ چراکه متاسفانه بیماران تب مالت دچار عارضه های زیادی از جمله دردهای مفصلی یا بیماری های زیادی می شوند که درمان بسیار طولانی مدتی دارد.

در ادامه یکی از کارشناسان دامپزشکی استان لرستان در پاسخ به توضیحات مذکور گفت: استان لرستان جزو استان هایی است که بیشترین بیماری تب مالت را دارد.

وی افزود: برای مقابله با این بیماری به اعتبارات زیادی نیاز داریم، وقتی دامها واکسینه و تست می شوند، درصورت مثبت بودن دام را معدوم می کنیم و باید غرامت به کشاورزان بپردازیم که هزینه های زیادی را متقبل می شویم.

وی در پاسخ به سوال استاندار چرا از اعتبارات ملی در این زمینه استفاده نمی کنید، گفت: استان‌های غرب و شمال کشور درگیر مشکل تب مالت هستند که در سطح ملی اعتبارات لازم وجود ندارد.

وی می گوید: 15 میلیارد ریال طرح واکسیناسیون تب مالت دام‌ها در لرستان نیاز داریم.

در ادامه مهرداد غضنفری، مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در کل کشور خیلی از مناطق درگیر این مشکل هستند، در سطح استان کلاً واکسیناسیون را به بخش خصوصی داده‌شده است.

وی افزود: سازمان دامپزشکی به ما قول داده‌ که اعتباراتی به این امر اختصاص داده شوند.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بیان کرد: سازمان نظام دامپزشکی در استان باید فعال باشد و در تمام دامپزشکی‌ها باید نیروی ناظر باشد و اعلام آمادگی می‌کنیم که در این زمینه بخشی از منابع را به استان بیاوریم و در سطح استان نیز نیازمند تأمین اعتبار هستیم.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
0
با سلام،وقتی اعتبار نیست بخش خصوصی که نمیتونه کل استان رو پوشش بده،به اندازه قراردادش واکسن میزنه!درضمن بخش خصوصی خیلی دقیق تر کار میکنه چون بیشتر بهش نظارت میشه،درضمن چون نمیشه دام آبستن رو واکسن تب مالت زد پس هیگ وقت نمیشه تمام دامهای یه دامدار رو بر علیه این بیماری واکسینه نمود!!
نظر شما
ادامه