کد خبر: ۲۲۱۷۴

رئیس انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی خراسان رضوی گفت: متاسفانه موازی کاری‌های آزار دهنده و مخرب مانع تولید خمیرمرغ شده است.

سعید کافی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، بیان کرد: سازمان دامپزشکی به عنوان ارگان نظارت کننده، مشکلی برای تولید خمیرمرغ ندارد و تولید این محصول را مجاز می‌داند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی خراسان رضوی با بیان این که سازمان دامپزشکی ناظر بر تولید این فرآورده گوشتی است، اظهار کرد: برای تولید این محصول سه ارگان سازمان دامپزشکی، اداره نظارت بر مواد غذایی و اداره استاندارد با یکدیگر همکاری می‌کنند که در این میان دو اداره نظارت بر مواد غذایی و استاندارد، تولید خمیرمرغ را غیر مجاز اعلام کرده‌اند.

کافی با بیان اینکه رفع اشکالات فرآیند تولید خمیرمرغ برای گرفتن استانداردهای لازم در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: دلیل مخالفت این دو ارگان امکان مخلوط شدن پوست، اسکلت و به طور کلی ضایعات مرغ با فرآورده نهایی است که تا حدودی در این زمینه حق با این دو ارگان است.

وی ادامه داد: به طور کلی صورت مسئله این موضوع با وجود مشکلات زیادی که تولید خمیرمرغ دارد، نباید پاک شود و در همان ابتدا تولید آن ممنوع شود.

کافی از هدررفت 12 درصدی گوشت مرغ چسبیده به استخوان خبر داد وافزود: متاسفانه تاکنون این مقدار از دسترس انسان خارج بوده و در حالی تولید خمیرمرغ ممنوع شده است که صرفا باید جلوی تولید غیر مجاز آن گرفته شود.

 

 

برچسب ها: خمیر مرغ،
نظر شما
ادامه