کد خبر: ۲۲۲۶۰

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که تحریم ها مشکلاتی در عرصه پژوهش ایجاد کرده بود، گفت: بدون دسترسی به منابع الکترونیکی، کتاب و جزوه چطور می شود به رتبه اول منطقه دست یافت؟

به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه سه شنبه در مراسم ضیافت افطاری رییس جمهوری با اساتید دانشگاه ها افزود: در این ایام به خاطر اعمال تحریم ها، ماه ها برای ارسال پول با رییس کل بانک مرکزی در تلاش بودیم.

وی ادامه داد: این نوع تحریم ها در هیچ برهه ای از تاریخ بشریت وجود نداشته است.

وزیر بهداشت خطاب به رییس جمهوری گفت: در این روزها که شما و تیم هسته ای درگیر سخت ترین مذاکرات هستید و این مذاکرات به روزهای پایانی خود رسیده است، به شما خدا قوت و خسته نباشید می گویم.

وزیر بهداشت، سلامتی رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری را باعث نشاط جامعه دانست و اظهار امیدواری کرد که این روزهای بسیار حساس مذاکرات نیز با اقتدار به اتمام برسد.

وی با طرح مشکلاتی که تحریم ها برای حوزه پژوهش به وجود آورده است، گفت: در سال 2012 رشد علمی کند شد و در سال 2013 نیز در درشته های غیرعلوم پزشکی تعداد مقالات 200 تا 300 مقاله کاهش یافت.

مراسم ضیافت افطاری رییس جمهوری با اساتید و پزشکان با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رضا فرجی دانا و محمد فرهادی وزیران سابق و کنونی علوم، تحقیقات و فناوری، حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی و تعدادی از روسای دانشگاه ها، اساتید و پزشکان کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد.


برچسب ها: تحریم، پژوهش،
نظر شما
ادامه