کد خبر: ۲۲۲۷۱

یک سیاستمدار سوئدی با مطرح کردن اظهار‌نظرهای افراطی علیه مسلمانان، در اظهارتی "مضحک" اعلام کرد هرکس گوشت حلال بخورد، مسلمان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، سیاستمدار سوئدی با اظهار نظرهای افراطی علیه مسلمانان و درخواست ممنوع شدن استفاده از گوشت حلال در مدارس این کشور اروپایی خشم مردم را برانگیخت.

مایکل اومان، رئیس حزب ملی گرای دموکرات سوئد در شهر هبی، گفت: "اگر گوشت حلال بخورید مسلمان می‌شوید."


اومان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا منظور وی وجود قدرت جادویی در گوشت حلال است، گفت: "بله، این دقیقا همان چیزی است که نسبت به آن هشدار داده شده‌ایم. آنها گوشت حلال را پنهانی به همه جا وارد می‌کنند."جادو

یکی از کارشناسان علوم سیاسی در سوئد به شبکه راشاتودی گفت اینکه درخواست غیرقانونی شدن گوشت حلال از حمایت گسترده در سوئد برخوردار شود، غیرمحتمل است چرا که بیشتر مردم عموما حامی تکثرگرایی دینی بوده و ارزش‌های اسلامی به طور گسترده در این جامعه پذیرفته شده‌اند.

"آدریان گروگلوپو،" استاد علوم اجتماعی دانشگاه گوتنبرگ، نیز خاطر نشان کرد: "بیان این مساله که گوشت حلال دارای قدرت جادویی بوده و در صورت تناول باعث مسلمان شدن افراد می‌شود، واقعا مضحک است."


وی افزود، هدف از اظهارات این چنینی این است که مسلمانان را «به لحاظ سیاسی» بترسانند.

کاربران رسانه‌های اجتماعی سوئد نیز اظهارات نژادپرستانه و ضداسلامی اومان را مورد تمسخر قرار دادند.

یک کارشناس مسائل حقوقی نیز تاکید کرد ممنوعیت گوشت حلال هیچ پایه و اساس مذهبی ندارد.

موج اسلام ستیزی در سوئد طی سال‌های اخیر شدت گرفته است و جامعه مسلمانان این کشور اروپایی از دولت برای مقابله با تهدیدهایی که علیه پیروان اسلام وجود دارد، کمک خواسته‌اند. دولت سوئد نیز پس از مشاهده چندین مورد حمله به مساجد، تصمیم گرفت تدابیری را برای مهار موج اسلام ستیزی اتخاذ کند.

 

 

برچسب ها: سوئد، گوشت حلال،
نظر شما
ادامه