کد خبر: ۲۲۲۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

خبرگزاری فارس: پیشنهاد دومین مکان برای زندگی ببر سیبری تا فردا ارائه می‌شود

مدیرکل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست از پیشنهاد منطقه دوم برای نگهداری ببر سیبری به سازمان دامپزشکی تا فردا خبر داد. این در حالی است که قرار بود این منطقه ۱۷ روز پیش به سازمان دامپزشکی پیشنهاد شود.

سید مجید خرازیان مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره پیشنهاد مکان از سوی سازمان حفاظت محیط زیست برای نگهداری ببر سیبری گفت: ما از منطقه پیشنهادی دوم بازدید کردیم و آنجا را پسندیدیم و هم‌اکنون منتظر نظر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه هستیم.

مدیرکل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش ادامه داد: من از قبل با سازمان دامپزشکی صحبت کرده‌ام و آن مکان مورد تایید سازمان دامپزشکی است.

وی افزود: همچنین دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان محیط زیست بودجه مشخصی را برای تغذیه، سلامت و حفاظت این ببر تخصیص داده است. امیدواریم اگر نظر رئیس سازمان مثبت بود بتوانیم امروز یا فردا نامه معرفی این مکان را به سازمان دامپزشکی ارسال کنیم تا آنها برای بازدید بروند.

گفتنی است در اوایل تیرماه اختلافی بین سازمان دامپزشکی و سازمان محیط زیست مبنی بر پیشنهاد منطقه باشگل برای نگهداری ببر سیبری به وجود آمد که سازمان دامپزشکی مدعی بود این منطقه از سوی ما مورد تایید است در صورتی که مسئولان سازمان محیط زیست پیشنهاد منطقه باشگل را انکار کردند.

این در حالی است که خرازیان مقدم در تاریخ سوم تیرماه سالجاری وعده داده بود تا پایان هفته منطقه دوم را به سازمان دامپزشکی پیشنهاد دهد و هم‌اکنون 17 روز از آن وعده می‌گذرد و هنوز منطقه دوم پیشنهاد نشده است.

به نظر می‌رسد که سهل‌انگاری و غفلت از بهبود اوضاع ببر سیبری هنوز ادامه دارد و اقدامات مسئولان امر در حد شعار باقی مانده است.

 

برچسب ها: ببر سیبری،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
0
0
شما خوتون کشتید بعد از پنج سال خودتون هم نمی دونید چی کار می کنید انگار بازیافت پسماند هستی رو می خوان جایی قرنطینه کنن برای دامپزشکی متاسفم که پنج سال یک ببر سالم رو در شرای اسبار ارم وبا کم کاری محی زیست نگهداری کرده
نظر شما
ادامه