کد خبر: ۲۲۳۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان سمنان از برخورد قانونی با فروشندگان و عرضه‌کنندگان غیرمجاز پرندگان زینتی و بومی خبر داد و گفت: در همین راستا و در دو پرونده 200 قطعه پرنده زینتی و مرغ بومی فاقد گواهی بهداشتی دامپزشکی معدوم گردید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «دکتر علی جاویدپور» با اعلام این خبر افزود: لازم است کلیه شهروندان در زمان خرید و نگهداری پرندگان اعم از پرندگان زینتی و بومی کلیه ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی را جهت حفظ سلامت فردی و امنیت زیستی رعایت و از خرید هر گونه پرنده از مراکز و فروشندگان غیرمجاز خودداری کنند.

وی از برخورد قانونی با دو فروشنده غیرمجاز پرندگان زینتی و بومی در شهرستان مهدی‌شهر خبر داد و اضافه کرد: این اقدامات در راستای حفظ سلامت جامعه و حفظ بهداشت عمومی و از سوی اکیپ‌های نظارتی مشترک دامپزشکی و نیروی انتظامی انجام شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته و طی مراحل قانونی و با حکم مراجع قضایی تمام 200 قطعه مرغ بومی فاقد گواهی بهداشتی دامپزشکی معدوم گردید.

دکتر جاویدپور در ادامه گفت: به کلیه شهروندان توصیه می شود در زمان خرید و نگهداری هر گونه پرنده با دکتر دامپزشک مشورت و در صورت مشاهده هر گونه علائم ظاهری غیر طبیعی و یا تلفات، مراتب را سریعا به ادارات دامپزشکی شهرستان خود اطلاع دهند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان در پایان از تلاش های نیروهای دامپزشکی و همکاری نیروهای انتظامی و شهرداریها و حمایت همه جانبه مراجع قضایی استان در راستای برخورد با متخلفین قدردانی کرد.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سورخای
|
-
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
0
متاسفانه همین رفتارهای غیر علمی و کارشناسی باعث شده وجهه دامپزشکان از یک منزلت علمی به داروغه ناتینگهام تنزل پیدا کند.منظور از گواهی بهداشتی چیه؟همون تکه کاغذی است که پرینت می گیرند و هلوگرام داره؟!! پیشنهاد می کنم آقایان سری به همون کشتارگاه مرغ منطقه سری بزنند و ببینند که مرغهای کشتار شده دارای مجوز چه نوع بیماریهایی دارندا،از نیوکاسل و کوکسیدیوز و سی آر دی تا برونشیت.این پرندگان را بدون معاینه و آزمایش را معدوم نکنید برادر.تازه بیمار هم باشند باید قرنطینه و درمان بشوند.بجای افتخار به معدوم سازی پرندگان بیچاره و صاحبان بدبخت که از این راه امرار معاش می کنند،کمی تعقل کنید و ایگونه خرید و فروش را در محل مناسبی ساماندهی کنید.نکنید برادران!!! خدا را خوش نمیاد
یک دکتر دامپزشک
|
-
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
0
0
بنظر میرسد موضوع مورد بحث به خوبی بیان نشده است. زیرا معدوم کردن هر جانداری ولو موذی یا هار اگر اثبات نشود هم از لحاظ علمی و هم اخلاقی و شرعی اشتباه بوده و افراد خاطی می بایست هم در دنیا به مسولین و هم در جهان آخرت پاسخگو باشند.در تفسیر گرانقدر المیزان ذیل آیه38 سوره انعام اشاره به این موضوع دارد که هر جنبنده ای و هر پرنده ای طایفه ایی مانند شما انسانها هستند و بسوی پروردگارشان در روز قیامت محشور می شوند .
نظر شما
ادامه